וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולנצ'יק יצא מעזה וגילה שהעסק קרס: "המצב קטסטרופה, המקרר ריק. פניתי לכולם ולא קיבלנו שקל"

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 14:19

בעלי העסקים שגויסו נותרו מאחור ומתקשים לקבל פיצוי: "אני מפחד להעביר את האשראי לקנות לילדה סימילאק. יש פה עוד מישהו שלא קיבל משכורת?"; רשות המסים: "מעולם לא היה אירוע כזה, הוקם השבוע חמ"ל מיוחד"

ועדת הכספים 25.12.2023/דוברות הכנסת

ועדת הכספים דנה היום ביישום מתווה הפיצויים לעסקים. בדיון עלו טענות קשות כלפי האוצר בשל קשיי חיילי המילואים בעלי העסקים למצות את זכויותיהם ולקבל פיצוי. ברשות המיסים טענו כי מדובר באירוע ייחודי וכי הוקם מנגנון מיוחד לסיוע להגשת תביעות מצד חיילי מילואים, וכן החל תעדוף של תיקיהם.

סגן הממונה על התקציבים באוצר, כפיר בטט, הודה כי "אין תשובות טובות" לעיכוב בהבאת הארכת התקנות: "יש בעיות שאנחנו מנסים לפתור כמה שיותר מהר, גם תפעוליות וגם משפטיות".

ליאור מושייב, מילואימניק, בעלים של עסק בעוטף. ועדת הכספים. צילום מסך, דוברות הכנסת
מושייב. "נקראנו לדגל ורצנו. נטשנו את העסק"/דוברות הכנסת, צילום מסך

חייל המילואים ליאור משייב סיפר על מה שקרה לעסק שמנהלים הוא ואחיו. "אני מנהל עסק עם המשפחה בבאר שבע יש לנו סופר ובתי הארחה", סיפר.

לדבריו, "גויסתי, גם אני וגם אחי קרביים, שנינו גויסנו ביום הארור ב-7/10. אני גולנצ'יק, יצאתי עכשיו משג'עייה, נלחמתי שם עד לפני כמה ימים וכנראה חוזר לאזור. אחי גם גולנצ'יק, נמצא בצפון, חוטף טילים על הראש.

"אנחנו קרסנו. לא חשבנו פעמיים, קפצנו ביום הראשון, עזבנו את המשפחות, הילדים, עזבנו את העסק, נטשנו אותו פשוט וקפצנו בלי לחשוב פעמיים, בחירוף נפש, נקראנו לדגל ורצנו. ועכשיו אני העסק קרס. לא היה מי שינהל, לקחנו עובדים זוטרים שגנבו אותנו, העסק פשוט קרס. המשכיר החליט שמקפיץ את השכירות לפני שנכנסתי ללחימה. כנראה שלא יהיו לנו עתיד בסופר".

מושייב המשיך לספר כשקולו נשבר: "המצב שלנו קטסטרופה. כשאני יוצא אני לא יודע איך אעביר את היום שלי, אני מפחד להעביר את האשראי לסימילאק של הילדה. המקרר ריק. לא קיבלתי שקל, שלחנו הודעות פניתי לכולם. אני מסכן את החיים שלי, כל יום עוברים לי כדורים על הראש ואני מגן על כולכם. יש פה עוד מישהו שהמקרר שלו ריק? עוד מישהו שלא קיבל פה משכורת?"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
משה גפני ועדת כספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
גפני. "זה מראה מה קורה בכל המערכת"/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, שאל, "למה הבחור הזה לא קיבל עד עכשיו מה שאמור לקבל? אני מבקש שתלמדו את המקרה ותבחנו את זה רוחבית. אני מבקש בתוך יום תשובה, למה העסק צריך לקרוס? זה מראה מה קורה בכל המערכת".

אמיר דהן, נציג רשות המיסים השיב לדברים: "הוגשו 204 אלף תביעות בתקופה של חודש בדיוק, יהיו מקרים שיפלו, ואנחנו נפעל לאתר אותם בפינצטה. הגענו ל-3.75 מיליארד שקל תשלום פיצויים בסך הכל. הוגשו 175 אלף תביעות במסלול הכללי, בדרום 18 אלף תביעות. שולמו 2.5 מיליארד שקל בגין הוצאות מזכות. בגין ירידת מחזורים שולמו חצי מיליארד שקל".

דהן התייחס לעניינו של חייל המילואים משייב פרטנית וציין כי בהעדר הגשת תביעה, הרשות לא יכולה לדעת ולממש את הזכאות, ומשייב ציין כי אין באפשרותו להכניס נייד לעזה. דהן פירט על מסלולים שהותקנו בימים האחרונים על מנת לתת מענה למקרים בגין זה: "רק בימים האחרונים קיבלנו קובץ של מי מהמילואימניקים שמשרת על מנת לתעדף אותו, אבל אם לא הוגשה תביעה אין לי דרך לקדם אותה. לגבי מילואימניקים שלא יכולים להגיש, הוקם השבוע חמ"ל מיוחד, הוא פועל במשרד הביטחון עבור חיילי המילואים, הוא מקבל פניות ועובד קבוע שלנו יושב שם. אנחנו עושים הכל כדי לטפל, מעולם לא היה אירוע כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully