וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפוס בארי לא יוכל להתחרות על הדואר: "המלצה שלא ניתנת בלב קל"

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 18:52

רשות התחרות ממליצה שלא לאפשר לדפוס בארי להתחרות במכרז על הפרטת הדואר; מנכ"ל המפעל: "החלטת הממונה לצד הפרטת הדואר עלולה לפגוע בסיכוייו של דפוס בארי להמשיך ולפעול בשוק ולהטיל צל כבד על עתידו"

בווידאו: נשיא המדינה ביקר בקיבוץ בארי וחנך את פתיחתו המחודשת של מפעל ‘דפוס בארי׳/אבי קנר

רשות התחרות ממליצה לא לאפשר לדפוס בארי להשתתף בהפרטת הדואר, זאת מאחר ודפוס בארי מחזיק בחברת "מסר", המתחרה בדואר ישראל בשליחת מכתבים בתפוצה גבוהה, דואר מוסדי וכו'.

הממונה על התחרות, מיכל כהן, מציינת בחוות דעתה כי "המלצה זו לא ניתנת בלב קל. האירועים שפקדו את קיבוץ בארי שברו את לב עם ישראל כולו".

כהן הוסיפה: "אני סבורה כי טוב תעשה ממשלת ישראל אם תתמוך בקיבוץ ובבית הדפוס בכל אופן שיגדיל את יכולותיו העסקיות והכלכליות של המפעל, הקיבוץ ואזור העוטף כולו וקוראת לה לעשות כן".

בן סוכמן, מנכ"ל דפוס בארי  5. ראובן קסטרו
סוכמן. "חזרתו של דפוס בארי לפעילות היא מגדלור לתושבי בארי וליישובי העוטף"/ראובן קסטרו

לדברי כהן, "עם זאת, ואף שרכישת דואר ישראל עשויה לתרום תרומה משמעותית לשיקום הקיבוץ, לא אוכל להמליץ לדפוס בארי להשתתף במכרז לרכישת דואר ישראל.

"תפקיד רשות התחרות, גם אחרי האירועים הקשים של ה-7 באוקטובר, הוא להגן על התחרות. לצערי, בטווח הקצר והארוך, התחרות והציבור עלולים להיפגע אם תתאפשר חבירה כאמור, ומכאן שמתן הכשר לחבירה בין בארי לדואר ישראל אינו הדרך הנכונה לתמוך במאמץ השיקום".

כהן מסבירה כי לחבירה בין הדואר לדפוס בארי עלולות להיות השלכות שליליות כגון עליית מחירים ודחיקת מתחרים, וכי בשורה התחתונה "מבדיקת רשות התחרות עלה כי לרכישה כזו צפויה להיות השפעה רעה על צרכני הדואר הכמותי במשק, גם בטווח הארוך". המלצתה של כהן לא מחייבת את רשות החברות הממשלתיות, אבל לרוב מתקבלת.

בן סוכמן, מנכ"ל דפוס בארי, מסר בתגובה כי "דפוס בארי הינו עמוד השדרה של קיבוץ בארי. ומהווה ספק מרכזי לשוק הדואר המוסדי והכמותי. חזרתו של דפוס בארי לפעילות היא מגדלור לתושבי בארי וליישובי העוטף. המשך פעילות בית הדפוס היא תנאי חיוני לשיקום חבל הארץ של הנגב המערבי.

"החלטת הממונה לצד הפרטת הדואר עלולה לפגוע בסיכוייו של דפוס בארי להמשיך ולפעול בשוק זה ולהטיל צל כבד על עתידו. ראוי לפיכך להזכיר, שיקום בארי הוא בעל חשיבות לשמירת חבל הארץ בנגב המערבי ובעל חשיבות סמלית למדינת ישראל. נלמד את החלטת הממונה ונבחן את האפשרויות העומדות לרשותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully