וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות ל-2024: הורים יקבלו נקודת זיכוי נוספת

רו"ח אריאל פטל

27.12.2023 / 16:46

בינואר 2024 ייכנסו לתוקף מספר הטבות שאושרו במהלך השנה האחרונה, ביניהן נקודת זיכוי נוספת להורים לילדים בני 6-18

בווידאו: הפגנת עצמאים בנתניה בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב ולסייע לבעלי עסקים/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

בשבוע הבא תתחיל שנת 2024, ועמה ייכנסו לתוקפן מספר הטבות מס שרלבנטיות למאות אלפי אזרחים בישראל ויוכלו להקל, ולו במעט, על הנטל הכלכלי שלא מעט ישראלים חווים.

אבא עם אמא לצד שני ילדים יושבים יחד ומשוחחים. ShutterStock
ילדים. 5,640 שקל בשנה/ShutterStock

נקודת זיכוי נוספת להורים

יש לכם ילדים בגילאי 6 ועד 18? מצוין! תהיו זכאים לקבל נקודת זיכוי. כמה זה שווה? ב-2023 שווי נקודת זיכוי עמדה על 235 שקל לחודש. עם כניסת השנה החדשה, גברים יהיו זכאים לנקודת זיכוי אחת ונשים לשתי נקודות עבור כל אחד מהילדים בטווח זה. ההבדל בין הנשים לגברים נובע מכך שלנשים כבר קיימת נקודת זיכוי אחת וכעת יקבלו אחת נוספת. בפועל מדובר על עוד 470 שקל למשפחה שיש לה ילדים בטווח גילאים זה, כלומר 5,640 שקל בשנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הקלות לעוסקים פטורים

ומה לגבי בעלי העסקים? גם להם יש בשורה. מוקדם יותר השנה קודמה רפורמת ה"עוסק הפטור" (בעבר כונה "עוסק זעיר"). לפי הרפורמה, תקרת ההכנסות של עוסק פטור תעלה ב-2024 לסכום של 120 אלף שקל, במקום כ-108 אלף שקל שהיו עד היום.

בנוסף, אותם עסקים בעלי מחזור של עד 120 אלף שקל יוכלו לנכות מהכנסותיהם הוצאות בשיעור קבוע של 30%, זאת מבלי להציג חשבוניות וקבלות, כפי שנדרשו עד היום. הרעיון הוא הכרה אוטומטית בהוצאות בשיעור 30% מכלל ההכנסות ללא דרישה להוכחת הוצאות, כך שלא נדרש לאסוף מסמכים המתייחסים להוצאות. תוכנית זו אינה מתאימה, בדרך כלל, למי שהוצאותיו גבוהות מ-30% מהמחזור.

רו"ח אריאל פטל. אור פרבוזניק,
פטל. רבים בציבור עדיין לא מודעים להטבות/אור פרבוזניק

בעלי דירה יחידה שמשכירים ושוכרים בעצמם

חוק חדש משנת 2023 שמעולם לא היה בישראל, מאפשר למשפרי דיור לא לשלם מס בכלל על הכנסות מדמי שכירות למגורים.

כיום, כי כל מי שמשכיר דירה בסכום העולה על 5,470 שקל נדרש לשלם מס (התקרה עתידה להתעדכן בינואר 2024). ואולם מי שיש לו דירה יחידה המושכרת, בעת שהוא עצמו גר בדירה שכורה, יוכל החל מינואר לקזז את ההוצאה על שכירות מההכנסה על הדירה שהוא משכיר.

מדובר במי שיש לו, מצד אחד, דירת מגורים יחידה שאותה הוא משכיר, נניח ב-7,000 שקל, ומנגד, שוכר דירה אחרת ב-8,500 שקל בחודש. את כל ההכנסה שהרוויח מהדירה בסך 7,000 שקל ניתן "לקזז" מהתשלום של דמי השכירות המשולמים. כך הוא יכול לא לשלם כלל מס בגין הכנסתו מהדירה השכורה. רבים בציבור עדיין לא מודעים להטבה חדשה זו ועלולים להמשיך לשלם מס ללא הצדקה.

חשוב שתדעו שאם ההכנסה מדמי שכירות היתה גבוהה יותר מ-5,470 שקל בחודש, קיימות מספר חלופות לחישוב ההכנסה החייבת. כך למשל חישוב פחת על הנכס וקיזוז הוצאות אחזקה, מיסוי על הכנסה החורגת מתקרת הפטור ועוד. לגילכם ולהכנסות הנוספות הקיימות קיים משקל בקביעת תוצאת המס.

חישובים אלה מורכבים בחלקם ולכן מוצע להסתייע בגורם מקצועי שעשוי לצמצם ואף לבטל עבורכם את תשלום המס בגין ההכנסות משכירות. אם אינכם מדווחים על הכנסה מדמי שכירות למגורים הגבוהה מ-5,470 שקל אז יש לכם סיבה טובה לא לישון טוב בלילה ומוצע שתפנו בהקדם לרואה חשבון או יועץ מס.

הכותב הוא שותף מייסד במשרד רו"ח "רונן לנץ - פטל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully