וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז המלחמה: ועדת העבודה תדון בחל"ת גמיש

עודכן לאחרונה: 29.12.2023 / 8:28

יו"ר הוועדה כינס את הדיון בהמשך לפניית ארגונים שונים הטוענים: "כרגע למעסיק משתלם יותר להשאיר עובד בחל"ת מאשר לחזור ולהעסיק אותו"

הכי אותנטי שיש - חקלאי הדרום מספרים על הסיוע שקיבלו./קבוצת עזריאלי.
עסקים סגורים בשדרות בעקבות מלחמת חרבות ברזל, דצמבר 2023. ראובן קסטרו
עסק סגור בדרום הארץ. "חל"ת גמיש לא יעלה למדינה יותר מאשר הישארות אותם עובדים בחל"ת, אבל יהיה לו ערך כלכלי וחברתי ניכר"/ראובן קסטרו

לראשונה מאז פרוץ המלחמה, ועדת העבודה והרווחה תדון באפשרות של חל"ת גמיש. הדיון נקבע ליום שני הקרוב, והוזמנו אליו שורה של גופים שביניהם משרדי ממשלה, שירות התעסוקה, המוסד לביטוח לאומי, ההסתדרות, ארגוני עצמאים, ארגוני נשים וחברה ועוד.

בוועדה הסבירו כי מדובר בדיון יזום של הוועדה שמתקיים בעקבות פניות שונות וכן בעקבות בקשת הייעוץ המשפטי של הוועדה אשר ביקש להידרש לנושא, וכי יו"ר הוועדה החליט על כינוסה בעקבות זאת.

בדיון שיתקיים בשבוע הבא לא צפויה הוועדה להניח הצעת פתרון, אלא הוא נועד להציף את הבעיות והקשיים שחווה שוק העבודה ולבחון את ההצעות של הגורמים השונים.

חברי הכנסת ישראל אייכלר ואלי דלל. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יו"ר הוועדה ישראל אייכלר וח"כ אלי דלל/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בחומרי הרקע לדיון מופיעה פנייתו של ארגון 121. לפי פניית הארגון, "יש צורך אמיתי לעודד ארגונים לשוב לעבודה, גם אם היא חלקית. אנו מציעים ללמוד מלקחי תקופת הקורונה, ולייצר מנגנון שיאפשר למעסיקים להחזיר עובדים לעבודה, גם אם יכולים להעסיקם רק בהיקף חלקי.

"בשלב זה, על פי החוק שהתקבל, תמיד יהיה למעסיק משתלם יותר להשאיר בחל"ת עובד שאין בו צורך כרגע מאשר לחזור ולהעסיק אותו. מצב זה מעורר דאגה, מכיוון שישנו אינטרס כלכלי וחברתי משמעותי בכך שכמה שיותר עובדים יוחזרו מחל"ת בהקדם האפשרי".

בארגון ממליצים על מתן סיוע למעסיקים המעוניינים להחזיר למשרה חלקית עובדים שהוצאו לחל"ת: "כדי לתמרץ את המעסיקים ואת העובדים לשוב לעבודה, גם אם באופן חלקי, אנו ממליצים כי המדינה תשפה את המעסיקים בשיעור של 70% מההפרש בין עלות שכרם של העובדים לפני יציאתם לחל"ת לבין עלות שכרם המופחת. העובדים יקבלו מהמעסיק שכר מלא עבור השעות בהן יעבדו בפועל, ולפחות 70% מהשכר עבור השעות שהופחתו להם לעומת היקף משרתם לפני היציאה לחל"ת. מנגנון כזה לא יעלה למדינה יותר מאשר הישארות אותם עובדים בחל"ת, אבל יהיה לו ערך כלכלי וחברתי ניכר".

מתווה החל"ת של האוצר כולל מספר הקלות כגון ביטול ניכוי ימי החופשה הצבורים מתקופת האבטלה, תקופת זכאות מינימלית של 14 יום במקום 30, תוספת ימי אבטלה למי שמיצו את זכאותם בימי הקורונה וכם מענה לעובדים מעל גיל 67. יש לציין שתוקפן של הקלות אלה הוא עד סוף דצמבר, כאשר ייתכן שהן יוארכו גם לינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully