וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': מוכן לסגור 10 משרדי ממשלה, זה יחסוך רק 700 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 20:32

שר האוצר אמר הערב בעניין הכספים הקואליציוניים כי "התקציבים של אורית סטרוק הולכים לנגב ולגליל ולהביא ביטחון ליו"ש, זה קמפיין שנאה נגד הציונות הדתית והמתנחלים"; עוד אמר כי "נשלוט בעזה לאורך זמן, עידוד הגירה מרצון צריך להיות המאמץ הלאומי"

בצלאל סמוטריץ'/משרד האוצר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר הערב בראיון לפגוש את העיתונות כי הוא מוכן לסגור עשרה משרדי ממשלה, כולל משרדה של אורית סטרוק, אבל החיסכון יעמוד רק על 700 מיליון שקל.

סמוטריץ' נשאל בנוגע לקיצוץ בכספים הקואליציוניים, כאשר הוא התחייב לקצץ 70% ובסופו של דבר קיצץ רק 15%, כאשר חלק מהכסף הופנה לצרכים כגון מניעת נשירה מישיבות. שר האוצר התייחס לתקציב משרדה של השרה אורית סטרוק, אשר מאות מיליונים התווספו לו בשבועיים האחרונים, ואמר כי "תתביישו לכם כי התקציבים הולכים לנגב ולגליל ולמרכיבי ביטחון ביו"ש, זה כדי שאבא של עמית סגל יחיה בשלום בעופרה. אלה הכספים של אורית סטרוק".

הוא יצא נגד הביקורת הרבה נגדו ואמר כי "זה קמפיין שנאה שאנחנו בוזזים, קמפיין נגד הציונות הדתית ונגד המתנחלים. די כבר לקמפיין שנאה והסתה תוך כדי מלחמה.

עוד אמר בעניין ענף הבנייה כי "היו 73 אלף עובדים מהרשות, אנחנו לא מכניסים אותם. עד סוף ינואר נביא 10,000 עובדים זרים ועוד עשרות אלפים במהלך השנה".

סמוטריץ' וגלנט מציגים את תוכנית ההטבות לחיילי המילואים. לע"מ/עוז שכטר,
סמוטריץ'. "חלק גדול מה-7/10 קרה בגלל המחשבה שצריך צבא קטן וחכם"/לע"מ/עוז שכטר

על תקציב 2024 אמר כי "יש למדינה סל של צרכים. חלק גדול מה-7/10 קרה בגלל המחשבה שצריך צבא קטן וחכם. אני מוכן לסגור 10 משרדים אבל זה רק 700 מיליון שקל. יש פה אירוע משמעותי ואני לא מזלזל בו, כל המובטלים מקבלים סיוע שהוא פי ארבע ממה שהיה בקורונה".

לפני כן התייחס סמוטריץ' ליום שאחרי בעזה, ואמר כי "התנגדתי להעברת דלק ואני עדיין מתנגד. זה קורה וזה רע. סיוע הומניטרי זה הבדל גדול, אף אחד לא ייתן לנו להרעיב או להמית בצמא שני מיליון אזרחים.

"ביום שאחרי לא נחזור לא לקטאר ולא למצרים ולא לרשות הפלסטינית. אנחנו נשלוט שם. נשלוט שם ביטחונית לאורך זמן, נהיה חייבים להיות שם אזרחית עם התיישבות. לא תהיה בעזה חממה עם שני מיליון איש ששואפים להשמיד את מדינת ישראל. עידוד הגירה מרצון צריך להיות המאמץ הלאומי. נהיה חייבים לשלוט שם לאורך זמן וכדי להיות שם צבאית צריך להיות שם אזרחית".

סמוטריץ' הוסיף עוד כי "ניהלתי מאבק נחוש מאוד בממשלה הקודמת שנשענה על תומכי טרור ובחלק מהדברים טעיתי. במה שקשור להסלמת השיח. אולי יש אמירות שאמרתי ולא הייתי צריך לומר. כי אני, אחרי שמחת תורה, אדם אחר. לא זזתי מילימטר מעמדותי אבל אנהל מחלוקות אחרת, כולם יצטרכו לעשות את חשבון הנפש שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully