וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיל פגע בביתם של בני הזוג - והציל אותם כלכלית

3.1.2023 / 8:22

בני הזוג נקלעו לקשיים ופתחו בהליכי חדלות פירעון. דווקא פגיעת טיל בביתם גרמה להם לצאת מהמשבר: "כל הצדדים בתיק גילו חמלה ואנושיות"

בווידאו: נפילות באשקלון בעקבות מטח רקטות מרצועת עזה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אבי רוקח
העיר אשקלון מנסה לחזור לשגרה. דצמבר 2023. אבי רוקח
יירוטים בשמי אשקלון, העיר המופגזת ביותר במלחמה/אבי רוקח

איש מאיתנו אינו רוצה שטיל ינחת על ביתו, אבל עבור בני זוג, תושבי אשקלון, הרקטה שפגעה פגיעה ישירה בביתם במלחמת "חרבות ברזל" הייתה דווקא קרש הצלה.

בני הזוג, ט', בן 40, וב', בת 35, מנהלים חיים משותפים ללא נישואים, ולהם ילדה משותפת, בעלת צרכים מיוחדים. בין השנים 2016-2015, כאשר הם נקלעו לחובות כבדים, הם פנו לעורכי הדין אמיר סטרול ושי חלפון ממשרד עורכי הדין סטרול, חלפון ושות', שפתחו בשמו של כל אחד מהם הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל). במסגרת תוכנית הפירעון, חויב כל אחד מהם לשלם מדי חודש בחודשו סכום של כמה מאות שקלים לקופת כונס הנכסים (הממונה על ההליך).

בתצהיר ההסתבכות, שהגיש ט' לבית המשפט בשנת 2015, הוא מתאר מצוקה כלכלית קשה, ומפרט את רשימות ההוצאות החודשיות הכבדות, ביניהן סכום של 2,200 שקלים בחודש, דמי מזונות לבנו מנישואיו הקודמים. עוד טוען ט' בתצהיר, כי הסתבכותו הכלכלית החלה שלוש שנים קודם לכן, כאשר במקום עבודתו התחלפה הבעלות, ובמשך מספר חודשים הוא לא קיבל משכורת. עקב כך, לטענתו, הוא נכנס לסחרור של הלוואות מבנקים וגורמים נוספים. נוסף על כך, גם העובדה שבת זוגו אינה עובדת באופן סדיר, מאחר שהיא נאלצת לטפל בבתם בעלת הצרכים המיוחדים - תרמה למצב הכלכלי הקשה.

בתצהיר ההסתבכות שהגישה ב' לבית המשפט בשנת 2016, היא פורשת את אותן הטענות ומוסיפה, כי הסתבכותה הכלכלית החלה, כשנה וחצי קודם לכן, כאשר בן זוגה הצטרף לחשבונה בבנק, כשכבר רבצו עליו חובות כבדים.

אלא שמצבם הכלכלי הקשה של בני הזוג הורע עוד יותר במהלך השנה האחרונה, והם לא עמדו בתוכנית הפירעון, שנקבעה להם במסגרת ההליך, והחלו לפגר בתשלום ההחזרים החודשיים שנקבעו להם.

עורכי דין שי חלפון ואמיר סטרול. ציון בלחסן,
עורכי דין שי חלפון ואמיר סטרול/ציון בלחסן

לדברי עורכי הדין סטרול וחלפון, הליך חדלות פירעון מגן על חייבים מנושים ועיקולים, אולם פיגור בתשלומים לקופת הממונה בחדלות פירעון עלול להביא להפסקה מיידית של ההליך, ולהחייאת כל ההליכים שנפתחו נגד החייבים ערב הגשת הבקשה.

סטרול וחלפון מסבירים כי הדחה מהליכי חדלות פירעון היא צעד חריף בעל השלכות קשות ביותר. כאשר הדבר קורה, כל הנושים יכולים להטיל עיקולים על כספי החייבים, לעקל את משכורתם, ולמעשה, להפוך את חייהם לאומללים ביותר. בנוסף, כל מי שהודח מהליך חדלות פירעון, קלושים סיכוייו כי יתקבל להליך דומה בעתיד.

רגע לפני סילוקם של בני הזוג מהליך חדלות הפירעון על השלכותיו הכלכליות הרות האסון, פרצה מלחמת "חרבות ברזל", וביתם נפגע ישירות מרקטה ששוגרה מעזה, ונגרם לו הרס רב.

בעקבות זאת, פנו סטרול וחלפון לממונה על הליך חדלות הפירעון בבקשה להתחשב במצב שאליו נקלעו בני הזוג, ולתת להם ארכה של ארבעה חודשים, במהלכם יסדירו את חוב הפיגורים. הן הממונה והן כבוד השופט גיל דניאל מבית המשפט המחוזי בבאר שבע נעתרו לבקשה.

לדברי עורכי הדין סטרול וחלפון, עוד בטרם חלפו ארבעת החודשים, הצליחו בני הזוג לשלם את כל הסכומים שנקבעו על ידי בית המשפט, לרבות חוב הפיגורים, קיבלו הפטר מכל חובותיהם ויצאו לחיים חדשים.

עורכי הדין סטרול וחלפון: "יש לציין, כי כל הצדדים בתיק הזה גילו חמלה ואנושיות מתוך הבנת המצב הקשה ששורר במדינה בכלל ובדרום בפרט".

  • עוד באותו נושא:
  • אשקלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully