וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומי פתע במפעל הענק של טבע: "לא נכיל יותר את הזלזול"

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 15:48

עובדי טבע באתר החברה בכפר סבא, המעסיק למעלה מ-1,200 עובדים ואחראי לכ-20% מרווחי החברה, השביתו הבוקר את העבודה במפתיע; מטבע נמסר: "החלטה פזיזה ותמוהה, קוראים להסתדרות לבטל את הצעדים המתוכננים"

קמפיין של חברת טבע לתכנית "מטפלים בנפש" לחיזוק החוסן הנפשי בישראל/מקאן

עובדי חברת טבע בכפר סבא השביתו היום את העבודה למספר שעות במסגרת החמרת סכסוך העבודה ביניהם להנהלה. סכסוך העבודה שהוכרז ביולי האחרון היה סביב דרישות ההנהלה כי העובדים יחתמו על הסכם העסקה גמיש, אי יישום תוספות שכר מההסכם הקודם, העסקת עובדי קבלן בשיטת הדלת המסתובבת ללא קליטתם כעובדים מהמניין, וכן סוגיות של רווחה שביניהן הפעלת חדר האוכל והקפיטריה וימי גיבוש לעובדים.

מדובר בהחמרה בסכסוך העבודה שהוכרז לפני כמה חודשים באתר כפר סבא הכולל שני מפעלים, מייצר תרופות ביולוגיות לצד תרופות רגילות ולמעלה מ-7 מיליארד טבליות בשנה. האתר מעסיק יותר מ-1,200 עובדים ואחראי לכ-20% מרווחי החברה. עוד כולל האתר את מחלקת המחקר והפיתוח של טבע.

היום הושבת האתר למשך מספר שעות ובהן התקיימה אסיפת עובדים יחד עם נציג ההסתדרות אליעזר בלו, יו"ר ארגון המזון והפרמצטיקה בהסתדרות. "השבתנו היום את מחלקת ההנדסה במפעל, מה שהשבית את העבודה כולה למשך מספר שעות", אומר בלו. "יש פה זלזול בעובדים שאמורים להיות המשאב הראשון במעלה. עד היום לאורך כל חודשי המלחמה שתקנו והכלנו, אבל לא עוד".

טבע כפר סבא לוגו חדש. סיון פרג',
מפעל טבע בכפר סבא. "יושבים עם ההנהלה כל הזמן, מסכמים דברים והם חוזרים בהם לאחר מכן"/סיון פרג'

לאחר ההשבתה דרש בלו מהנהלת טבע לחזור למשא ומתן ולהגיע להסכמות. "נדהמתי מהתחושות של העובדים על הנעשה במחלקה והפגיעה ברווחתם. לצערי, השולחנות העגולים שקיימתם היו בכדי לצאת לידי חובה ושום דבר מעשי לא יצא מהם.

"הרוב המוחלט של הנושאים בהודעה על סכסוך עבודה נותרו על כנם, כאשר החברה מצדה נוקטת חודשים על גבי חודשים בגרירת רגליים ובגישה סרבנית ולעומתית, עד כדי הגעת המשא ומתן למבוי סתום. אני שב וקורא לחברה לחדול מהתנהלותה זו ולקדם משא ומתן ענייני, במטרה להגיע להסכמות ולהביא פתרון הולם למצוקותיהם של העובדים.

"אנו נמשיך בצעדים הארגוניים כל עוד הנהלת המפעל תמשיך בצעדים החד צדדיים ולא תעמוד בסיכומים שהגענו אליהם".

אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי 'טבע ישראל' בכפר סבא, מסר כי "לאחר אין ספור דיונים וניסיונות להגיע לפתרון, לא נותרה לנו ברירה מלבד הכרזת סכסוך עבודה באתר. ניסינו להימנע מלפעול ארגונית בחודשים האחרונים מאז פרוץ המלחמה, אך הנהלת החברה, לצערנו, פירשה זאת כחולשת העובדים, והמשיכה במהלכים חד צדדיים ואי כיבוד ההסכמים אליה הגיעה עמנו. קורא להנהלה להפנים שזמן 'גרירת הרגליים' הסתיים, ועובדי טבע כפר סבא נחושים לצאת למאבק על זכויותיהם, שעצירת פעילות מחלקת הנדסה במפעל היא הצעד הראשון בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מטבע נמסר: "אנו מצרים ואף מאוכזבים מהחלטת ועד העובדים וההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים באתר כפר סבא, הלוקים בחוסר אחריות ושיקול דעת, בעת מלחמה. החלטה פזיזה ותמוהה זו נתקבלה בהפתעה לאחר שנתקיים שיח פורה ומתמשך בין הצדדים שבו הושגה התקדמות משמעותית וניתן מענה ענייני מטעם טבע. אנו קוראים לוועד ולהסתדרות לבטל את הצעדים הננקטים ואת הצעדים המתוכננים, לגלות אחריות לעתיד האתר ועובדיו - וחשוב מכך לבריאות המטופלים הסומכים ידיהם על החברה בעת הזו יותר מתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully