וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופה הקטנה של סמוטריץ': עוד חצי מיליארד לסטרוק בזמן המלחמה

31.12.2023 / 13:55

ועדת הכספים אישרה היום סכום נוסף של 110 מיליון שקל למשרד ההתיישבות ובכך זינק תקציבה בזמן המלחמה מ-133 מיליון שקל ל-653 מיליון שקל; חברי האופוזיציה מחו על כך שנדרשו להצביע בלי שראו חוות דעת על חוקיות ההעברה: "נמשיך במאבק לעצירת השחיתות הקואליציונית"

גפני חשף: סמוטריץ' בולם את העברת הכספים הקואליציוניים למפונים/ערוץ כנסת
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק. דוברות הציונות הדתית, אתר רשמי
סטרוק וסמוטריץ'. "להגיד שאנחנו בוזזים זה קמפיין שנאה"/אתר רשמי, דוברות הציונות הדתית

ועדת הכספים אישרה היום העברה נוספת למשרדה של אורית סטרוק, בגובה של 110 מיליון שקל, 90 מיליון שקל מתוכם במזומן.

לפי הודעת הוועדה 75 מיליון שקל מיועדים ל"רכיבי ביטחון להתיישבות הצעירה "ביהודה ושומרון. חלק נוסף מהכסף מיועד עבור פעילות חברה וקליטה ביישובים כפריים ובהשקעה בחברה ובקהילה - רכישת שירותים מקצועיים, לרבות אבחון, הדרכה, הכנת סקרים, תמיכה בפעולות להעצמת החוסן הקהילתי ועוד.

כן כולל התקצוב, התפור לצרכי ההתנחלויות, השתתפות בעלות העסקת מנהל קהילה במקרים מיוחדים, קידום קליטת מתיישבים חדשים, שמירה על רציפות תפקודית של מערכות קהילתיות, תמיכה במועצות מפונות ובמועצות מארחות, תמיכה במועצות מאוימות. עוד מיועד התקציב לפעילויות שוטפות בחטיבה להתיישבות.

נציג האוצר ציין כי התקצוב הוצג במסגרת התקציב הנוסף לשנת 2023 שאושר בוועדה, והעברה מובאת כעת לאחר שקיבלה אישור משפטי, מנגד טענו חברי הכנסת מהאופוזיציה כי השימוש בכספי הביטחון אינו עומד בהתאמה לחוות הדעת המשפטית שהוצגה בפניהם. יועמ"ש הוועדה ציינה כי נציגי משרד האוצר ומשרד ההתיישבות עומדים על כך שחוות הדעת של משרדיהם תומכות בדברים, ונציג משרד האוצר ציין כי ישנה חוות דעת של יועמ"ש משרד האוצר לעניין כך וכי זו תועבר לחברי הוועדה. חברי האופוזיציה מחו כי ההצבעה מתקיימת בטרם הגיעה חוות הדעת לידם.

ולדימיר בליאק, דיון ועדת חוקה, 26 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בליאק. "בעת הלחימה שר האוצר לא התבייש להגדיל את תקציב משרד ההתיישבות המפלגתי שלו"/פלאש 90, יונתן זינדל

מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק, אמר כי "בעת הלחימה שר האוצר לא התבייש להגדיל את תקציב משרד ההתיישבות המפלגתי שלו מ-133 ל-633 מיליון שקל. במהלך הדיון התגלו ליקויים רבים ואי סדרים בהעברת התקציבים הקואליציוניים למשרד ההתיישבות. אנחנו נמשיך במאבק הפרלמנטרי והמשפטי, על מנת לעצור את השחיתות הקואליציונית ולהפנות בעת הזאת כל שקל באוצר המדינה לצורכי החזית והעורף".

אתמול יצא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בנחרצות נגד הביקורת על ההעברות לסטרוק, בתוכנית פגוש את העיתונות. סמוטריץ' אמר, "תתביישו לכם כי התקציבים הולכים לנגב ולגליל ולמרכיבי ביטחון ביו"ש, זה כדי שאבא של עמית סגל יחיה בשלום בעופרה. אלה הכספים של אורית סטרוק".

הוא הוסיף כי "זה קמפיין שנאה שאנחנו בוזזים, קמפיין נגד הציונות הדתית ונגד המתנחלים. די כבר לקמפיין שנאה והסתה תוך כדי מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully