וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגן חווה ביקושי שיא - למעלה מ-320 מיליון שקל בבקשות אשראי חירום במהלך חודשיים

31.12.2023 / 14:26

אלפי בקשות להלוואת חירום, בסכום של למעלה מ 320 מיליוני ש"ח, מטופלות כעת בעוגן, מתוך מטרה לאפשר לעסקים ולמשקי הבית שנפגעו מהמלחמה לעבור את תקופת המלחמה ללא דאגות כלכליות

שגיא בלשה. יחצ,
שגיא בלשה/יחצ

אלפי בקשות להלוואת חירום, בסכום של למעלה מ 320 מיליוני ש"ח, מטופלות כעת בעוגן, מתוך מטרה לאפשר לעסקים ולמשקי הבית שנפגעו מהמלחמה לעבור את תקופת המלחמה ללא דאגות כלכליות. שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן: "עוגן מגייסת מאות מיליונים מפילנתרופיה, מהשקעות אימפקט ומקווי אשראי בקצב מהיר כדי לעמוד בביקושים".

תכנית הסיוע 'עוגן לכל ישראלי' של עוגן, שהושקה שבועיים אחרי פרוץ המלחמה פועלת במלוא המרץ. מערך הפניות של התוכנית קיבל למעלה מעשרת אלפים פניות מבעלי עסקים, עמותות ומשפחות שהתעניינו בסיוע שמציע הארגון. מתוך 2500 בקשות הלוואה כמחצית נמצאו מתאימות, והועברו לטיפול מתקדם.

במקביל, סייעה עוגן למעל 800 פונים בייעוץ פיננסי, כלכלת משפחה או מנטורינג ניהולי ועסקי, מתוך הבנה שההלוואות המבוקשות הן אוויר לנשימה עבור הפונים ולמרות ריבוי הפניות, עוגן מרכזת מאמץ לתת מענה. עד כה, ניתן מענה למאות בקשות הלוואה, בסך כולל של 50 מיליוני שקלים. עוגן הכפילה את צוותי החיתום ומאמינה שתוכל להגביר משמעותית את קצב הטיפול. בעוגן מתכוננים להאצת הקצב בימים ובשבועות הקרובים, עם השלמת הטיפול באלפי פניות נוספות ואישור של עשרות מיליוני שקלים כהלוואות בתנאים מיוחדים.

תוכנית 'עוגן לכל ישראלי' מציעה מגוון מסלולים ללא ריבית או בריבית מסובסדת, עבור כל מי שנפגע כתוצאה מהמלחמה, במישרין או בעקיפין. בעוגן שואפים לתת מענה של עד 50% מהבקשות, מתוך תהליך החיתום האיכותי והחברתי שמבטא אשראי אחראי. עסקים קטנים ועמותות יכולים לבחור בין הלוואה של 100 אלף שקלים ללא ריבית (בשיתוף הסוכנות היהודית, במסגרת פלטפורמת SparkIL), לבין הלוואה בסכום של עד 300 אלף שקלים בריבית פריים לחמש שנים. למשפחות ויחידים מעניקה 'עוגן' הלוואות ללא ערבים, של עד 60 אלף שקלים ללא ריבית, עם גרייס של עד 6 חודשים, ולמשך 5 שנים. ישנם מסלולים מיוחדים גם למלכ"רים. בנוסף, הקימה עוגן מרכז מידע שבו ניתן מענה מקצועי בנושא ניהול והתנהלות פיננסית בשעת חירום. עבור משקי בית, משפחות ויחידים ניתן מענה על ידי יועצים לכלכלת המשפחה, לעסקים קטנים ולמלכ"רים ניתן מענה על ידי יועצים עסקיים ועל ידי מערך המנטורים המונה מעל אלף מנהלות ומנהלים בכירים במשק, המלווים עסקים קטנים בהתנדבות, ביניהם גם מנטורים מומחים בתחום פיננסי, מכירות, שיווק ועוד.

מנכ"ל עוגן, שגיא בלשה, אומר: "59% מהפונים הם בעלי עסקים קטנים, והשאר הם ברובם משקי בית. אלו הנפגעים העיקריים מהמלחמה וממצב החירום. הם מתקשים לקבל מענה מהמערכת הבנקאית ולכן מגיעים לעוגן. המטרה שלנו היא לסייע להם לעבור את התקופה הקשה הזאת כשהם עומדים על הרגליים. זו גם הסיבה שאנחנו מציעים כמענה משלים את שירותי הייעוץ והליווי הפיננסי, כדי לאפשר ללקוחות שלנו לשמור על עצמאות כלכלית לטווח הארוך".

  • עוד באותו נושא:
  • הלוואות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully