וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלייה של 200% במחירי השילוח, תורגש בכל מוצר שמגיע מאסיה"

31.12.2023 / 15:41

סמנכ"ל השילוח הבינלאומי ב-UPS ישראל אמר את הדברים בוובינר בהשתתפות 170 יבואנים: "מצרים וסין מהנפגעות המשמעותיות באירוע, ולא מופרך לצפות גם לתגובה כזו או אחרת מצדן"

וובינר UPS. יחצ,
וובינר UPS/יחצ

בצל תקיפות החות'ים והמשבר בים האדום שנדמה כי רק הולך ומעמיק, קיימה זכיינית UPS בישראל וובינר מיוחד מול כ-170 יבואנים ובעלי עניין בתחום, בהנחיית גל שחם, סמנכ"ל השילוח הבינלאומי. במסגרת הוובינר דנו באילוצים של עולם השילוח והספנות כתוצאה מהמצב, באילו שווקים מושפעים מהאירוע, וכן גם כיצד המצב ישפיע על עלויות ההובלה, מוצרי הגלם והצרכן הסופי.

"אנחנו כבר רואים את השפעת התקיפות של החות'ים על תחום השילוח, פעם אחת בעליית המחירים ופעם שנייה בלחץ שנוצר על חברות הספנות. חלק מחברות הספנות כבר הקפיאו פעילותן, אחרות שולחות את הספינות שלהם מסביב אפריקה. המשמעות היא עלייה במחירי השילוח ובביטוחים, מוצרים שיחסרו, היעדר תחרות וכמעט הכפלה של זמן השילוח", כך מסביר שחם.

על פי שחם, על אף שעדיין לא מורגשת עליית המחירים לצרכנים, מדובר בבעיה מיידית ובינלאומית, שצריכה להעסיק את העולם כולו: "מדובר באירוע גלובלי שגם אירופה ושווקים אחרים יושפעו ממנו, ולכן הודיעו האמריקאים ב-19.12 על הקמת כוח רב לאומי אליו הצטרפו בינתיים גם בריטניה, צרפת קנדה ועוד". עוד הוא מוסיף כי: "מצרים וסין צפויות להיות בין הנפגעות המשמעותיות באירוע, ולא מופרך יהיה לצפות גם לתגובה כזו או אחרת מצדן".

גל שחם. יחצ,
גל שחם/יחצ

שחם מסביר כי המצב דינמי ומשתנה בכל יום וכי הוא מחייב את חברות הספנות, השילוח והיבואנים לעקוב באופן צמוד אחר המתרחש ולהגיב באופן מיידי. "בשלב זה צים בישראל ממשיכה לפעול, בדרך שהיא מקיפה כרגע את יבשת אפריקה. חברות הספנות אחרות מחפשות פתרונות בדבר גלגול המטען בנמלי שטעון באירופה והעברת הסחורות עם פידרים (ספינה קטנה יותר) לישראל. זה כמובן גם מייקר את עלויות ההפלגה, אך ממשיך את הפעילות. יש גם חברות שכבר הודיעו שהן מחכות לראות מה קורה. חשוב לציין שהשוק הישראלי אמנם קטן, אבל לא זניח כלל ויש לו חשיבות רבה בקרב חברות הספנות השונות".

בהקשר של עליית המחירים מציין שחם כי: "אנחנו בהחלט כבר רואים עליות מחירים בנתיב המערבי שמגיע מאסיה לכיוון ישראל. כבר עכשיו מדובר בעלייה של כ-200% במחירי ההפלגה והשילוח בחלק מהמסלולים, שצפויה לבוא לידי ביטוי בהמשך בעלות הסופית לצרכן. חברות ספנות כבר הכניסו סעיף של סיכון על המלחמה. תירשם תוספת זמן ויש יותר עלויות לדלק, ביטוחים, לצוותים ואבטחה. הנחת העבודה היא שכל שרשרת האספקה תושפע מכך וכמובן גם הצרכן הסופי. עליית המחירים תורגש בכל המוצרים שמגיעים מאסיה. בין אם זה מוצרי גלם, רכבים, בגדים ולמעשה כל סחורה שדורשת שינוע דרך מכולות בים".

ומה לגבי הפתרון? "הכוח הרב לאומי בהנהגת ארה"ב אמור לתת מענה, בין אם באופן הגנתי או אפילו התקפי. הרעיון הוא להגן על נתיב הסחר כמו שהיה בתקופת הפיראטים הסומלים. אמנם זה סיפור אחר אך גם אז הבינו כי הבעיה גלובלית ושיתוף הפעולה היעיל פתר את העניין. אנו מקווים שגם הפעם המצב יהיה דומה וההתארגנות הבינלאומית תהווה פתרון מהיר לבעיה".

  • עוד באותו נושא:
  • ups

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully