וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניקים מאמינים שיחלו ללמוד: "לתת להם הקלות מתאימות"

1.1.2024 / 12:46

עוד עולה מהניתוח שערכה עמותת אלומה הפועלת להרחבת המובילות בקרב צעירים בין היתר באמצעות רכישת השכלה גבוהה, כי 90 אחוז מהסטודנטים שנרשמו ללימודים ופונו מביתם מתכוונים להתחיל ללמוד השנה

פעילות חיילי צה"ל, רצועת עזה. דובר צה"ל
צה"ל בעזה. האם גם היכולות הלימודיות ייפגעו?/דובר צה"ל

93.7% מהפונים לאלומה אשר משרתים במילואים מאמינים כי יתחילו בלימודיהם בשנת הלימודים הנוכחית. כך עולה מנתוני תכנית "הישגים של 'אלומה', עמותה הפועלת להרחבת המוביליות בקרב צעירים בישראל, אשר ניתחה את נתוני פניות שקיבלה בתקופה האחרונה מקרב מי שאמורים להתחיל את לימודיהם באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה בשנת הלימודים הקרובה ונעזרים בתוכניות ההכשרה וההכוונה של העמותה. עוד עולה מניתוח הפניות שהתקבלו בעמותה, כי כ-20% ממי שכבר היו אמורים להיות בשנת הלימודים הראשונה משרתים בשירות מילואים פעיל.

מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל", התקבלו בעמותת אלומה מאות פניות מסטודנטים ומי שאמורים היו להיות כבר בשיאה של שנת לימודיהם הראשונה. ניתוח נתוני שביצעה העמותה, מעלה עד כמה מעורבים הצעירים במאמץ המלחמתי הישראלי, ומוכיח באופן ברור את הצורך שנוצר במתן הקלות והתאמות לסטודנטים המשרתים במילואים או שפונו מביתם בעקבות המצב הביטחוני.

לדברי ד"ר תמי חלמיש אייזנמן, מנכ"לית אלומה: "מאז אירועי ה-7 באוקטובר קיבלנו מאות פניות מצעירים שעברו תחת תוכנית "הישגים" לשילוב צעירים מכל שכבות האוכלוסייה והמגזרים במוסדות להשכלה גבוהה. תוך כדי עבודה מאומצת לסיוע לאותם צעירים וצעירות שרובם מיועדים להתחיל את שנה א' ללימודיהם, ניתחנו את נתוני הפניות ואת מה שאנחנו חווים כבר כמעט שלושה חודשים: צעירי ישראל, מכל המגדרים, והמגזרים, נרתמים בהמוניהם למאמץ הלאומי הישראלי בשעת משבר זו. בהתאם, ברור שגם מוסדות ההשכלה הגבוהה, בין אם מדובר במכללות אקדמיות, טכנולוגיות או אוניברסיטאות, צריכות לערוך את ההתאמות הנדרשות על-מנת לוודא ששכרם של אותם צעירים לא יצא בהפסדם".

עוד עולה מהנתונים כי תשעה מכל 10 סטודנטים שפונו מביתם מתכוונים להתחיל את שנת הלימודים הבאה. בנוסף, מסתמן כי אחד מכל חמישה סטודנטים שנה א' באוניברסיטת בר אילן מגויסים לשירות מילואים פעיל, ומעל ל-17% ממי שהיו אמורים להתחיל שנה א' באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע מגויסים למאמץ המלחמתי.

אורבן פלייס למען הסטודנטים המילואימניקים. יחצ,
אורבן פלייס למען הסטודנטים המילואימניקים/יחצ

בשביל לסייע לחיילי המילואים, חברת חללי העבודה המשותפים Urban Place הקימה עשרות עמדות עבודה מאוישות ברשת אינטרנט אלחוטית אבזור וכיו"ב. זאת בארבעה בסיסי צה"ל ביהודה ושומרון. החברה חורטת על דגלה את ערך הקהילתיות, האחדות והצמיחה המחודשת ומתכננת לסייע בפתיחת חללי עבודה נוספים לבסיסים בצפון הארץ, בעוטף עזה ובעוד איזורים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully