וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשים בעולם הקריפטו? כל הסיכונים שאתם צריכים להכיר

30.3.2024 / 8:30

מהונאות דרך רגולציה ועד בעיות תשתית - הבעיות המרכזיות וגם הפתרונות שיעזרו לכם לשמור על הכסף

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

עולם המטבעות הדיגיטליים הוא חדש ומסעיר, אך הוא גם עולם מסוכן. ולכן, לפני שאתם נכנסים לתחום, חשוב להכיר את הסיכונים הכרוכים בו.

בטח קראתם כבר עשרות סיפורים על מיליונרים שעשו את הכסף שלהם בזה שהם קנו מטבע קיקיוני שניה לפני שהכפיל את עצמו פי 100, ועכשיו הם נוסעים בלמבורגיני. הבעיה העיקרית היא שעל כל סיפור על מיליונר קריפטו יש עשרות סיפורים על אנשים שניסו לעשות כסף קל והפסידו הכל.

תעשיית הקריפטו צומחת בקצב גבוה, אי אפשר להכחיש זאת, בהובלת ביטקוין, התחום ממצב את עצמו כלגיטימי בכל תיק השקעות, וכקצה החדשנות הפיננסית (לא רק) בעולם המודרני של היום. לא סתם שווי שוק הקריפטו הצליח לכבוש את ה-3 טריליון דולר בשיא.

אך עם זאת, בכל תחום חדש, ישנם כאבי גדילה, ניצול חוסר ידע, הונאות, מכירת חלומות ואובדן כספים בשל אי הצלחה או כישלון מכוון. אין טעם לפחד מהתחום, אלא לחקור את הסיכונים הקיימים בו כדי להימנע כמה שיותר מאובדן לא רצוי של כספים.

ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. חלק מהבעיות כבר לא קיימות במטבע מרכזי זה/ShutterStock

אחד הסיכונים הגדולים ביותר בתחום הקריפטו הוא הונאות. הונאות מגיעות במגוון רחב של צורות.

אלה הנפוצות שבהן:

פישינג: הונאות פישינג הן ניסיון לגנוב את פרטי הכניסה שלכם לבורסה או לארנק קריפטו. ההונאות הללו מתבצעות לרוב באמצעות דואר אלקטרוני או הודעות טקסט מזויפות, המציעות הצעות מפתה או מתריעות על בעיה, בדומה לניסיונות פישינג של כרטיסי אשראי או פרטי בנק רגילים.

"משיכת שטיח" (rug pull): כאן מדובר בהונאה מתוחכמת יותר, שבה המפתחים של מטבע קריפטו חדש פותחים את המטבע, גורמים למחיר שלו לעלות, ואז מוכרים את כל המטבעות שלהם, מה שגורם למחיר המטבע לקרוס. הם מנצלים את רצונם של המשקיעים לעשות רווח קל מהימור על מטבע חדש שיכול לזנק במאות ואלפי אחוזים, ומי שמרוויח בסוף הם המפתחים עצמם ולא המשקיעים.

התחזות: הונאות התחזות הן ניסיון לגנוב את כספכם על ידי התחזות לאדם או חברה אמינים. לדוגמה, הונאה נפוצה היא התחזות לאילון מאסק או לבורסה גדולה. לדוגמה - שלחו לי 0.1 ביטקוין ותקבלו 0.2 ביטקוין חזרה. זו הונאה פשוטה ושקופה, אך לצערנו, ישנם אנשים שנופלים בה, מאחר והבטחת הכספים, היא שקרית לחלוטין, והכסף שנשלח הולך לאיבוד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קריפטו. ShutterStock
יש סיכונים בתחום, אבל גם פתרונות/ShutterStock

רגולציה: עולם הקריפטו עדיין לא מוסדר בצורה מלאה, מה שפותח פתח להונאות ופשיעה. לדוגמה, בורסת הקריפטו בינאנס נקנסה ב-4.3 מיליארד דולר על ידי הרשויות בארצות הברית על כך שלא פעלה כדי למנוע הונאות, הלבנת הון, ושימשה למימון טרור.

בעיות תשתית: עולם הקריפטו עדיין צעיר, והעובדה שהוא גדל באופן מהיר עלולה לגרום לבעיות תשתית. כלומר, באג בקוד תוכנה של מטבע קריפטו, או ניצול חולשה בפרויקטים מסוימים לטובת רווח אישי, שלא אמורות להיות קיימות. בעיות אלו, שבביטקוין לצורך הדוגמה כבר לא קיימות, יכולות בהחלט לצוץ במגוון מטבעות דיגיטליים פחות מרכזיים.

האם  מטבעות קריפטגרפיים וחוזים חכמים בבלוקצ'יין יביאו שקיפות לעולם השיווק?. Unsplash
מטבעות קריפטו. השתמשו תמיד בארנק מאובטח/Unsplash

מה לעשות על מנת להפחית את הסיכונים?

ישנם מספר דברים שאתם יכולים לעשות כדי להפחית את הסיכונים הכרוכים בהשקעה בקריפטו:

עשו מחקר: לפני שאתם משקיעים בקריפטו, חשוב לעשות מחקר מעמיק על המטבע או הפרויקט שאתם מתעניינים בו. בדקו את ההיסטוריה של המטבע, את הצוות המפתח, ואת התוכניות העתידיות.
השתמשו בבורסה אמינה: השתמשו בבורסה קריפטו אמינה, עם מוניטין טוב. הבורסות האמינות ביותר הן אלו שמפוקחות על ידי רשויות רגולטוריות.

השתמשו בארנק קריפטו מאובטח: השתמשו בארנק קריפטו מאובטח, כגון ארנק קר (cold wallet). ארנקים קרים מאוחסנים במכשיר פיזי שאינו מחובר לאינטרנט, מה שהופך אותם לפחות פגיעים להאקרים. אם אתם משתמשים בארנק חם (תוכנה, אפליקציה), חשוב שתבדקו את אמינותו ותדעו מי מפעיל אותו, ושאכן הוא מבוסס על קוד פתוח.

טיפים נוספים:

אל תשקיעו יותר ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד: קריפטו הוא השקעה מסוכנת, לכן השקעה זו מביאה עימה תנודתיות קיצונית, ולעיתים אף מחיקת השקעה במלואה. כמובן שהדבר נכון יותר כאשר מדובר במטבעות חדשים ו/או קטנים ותנודתיים יותר. המטבעות המבוססים עלולים להיות תנודתיים גם הם, אבל כמו בכל השקעה, גם פה נדרש אורך נשימה.

אל תבצעו טרנזקציות בלחץ: קחו את הזמן שלכם, ועשו את המחקר הדרוש לפני שאתם מבצעים כל פעולה, ולמדו זאת לפני השימוש.

תהיו חשדנים: כאשר מציעים לכם כספים בחינם, גישה לארנק, את צירוף מילות המפתח שלכם, או כל דבר שנשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי - כנראה שזו הונאה. השתדלו לעשות פעולות נכונות, ואף להימנע מפעולות פזיזות וקליקים מיותרים על לינקים חשודים.

ביטקוין. Lightrocket, GettyImages
כל דבר שנשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי הוא כנראה הונאה/GettyImages, Lightrocket

האמור בכתבה, אינו מהווה ייעוץ השקעות, המלצה לפעולה מכל סוג שהוא, ואין בו שום אלמנט הלוקח בחשבון את הנתונים של הקורא, ואינו מתחשב בצרכים הייחודיים לו.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות במדור זה מסופקים כשירות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully