וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו: 130 עובדים בדרום יפוטרו

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 13:42

חברת סיקוונס הודיעה על פיטורי 130 עובדי חברה מתוך 330 במפעל ברמת חובב בנגב: "החלטה נעשית בשרירות לב, ובלי להתחשב במצב הבטחוני והכלכלי"

מפקד פיקוד הדרום בדרג׳ תופאח: ״הלחימה תימשך במגוון שיטות, במגוון עוצמות ובצורות משתנות״/דובר צה"ל

בעיצומה של הלחימה בעזה וצפון הארץ, וכשמצבם הכלכלי של אזרחי ישראל תלוי על בלימה, הודיעה הבוקר חברת סיקוונס (SEQENS), המייצרת חומרי גלם פעילים לתרופות (AIP), על פיטורי 130 מתוך 330 העובדים של המפעל שלה ברמת חובב בנגב, שנקלע לקשיים.

במכתב ששלחה ההנהלה הבוקר נכתב, "השוק העולמי למוצרי AIP, נמצא בתחרות גוברת. בשל מצב זה, המכירות השנה נמוכות משמעותית מהמצופה זאת השנה השניה ברצף. כתודה מכך המפעל סופג הפסדי משמעותיים ותחזיות לשנים הקרובות מציגות מגמה דומה".

כדי להתייעל, כתבו לעובדים, ייאלצו לבצע קיצוצים בכוח האדם: "אנחנו יודעים שהתזמון והסביבה להתחלת התהליך הזה קשים במיוחד, אך לאור מצב העסקי המאתגר של החברה לא נוכל לדחות את תחילתו. מלמד הקיצוצים בעלויות התפעוליות של רוב חלקי העסק שלנו, ניאלץ להיפרד ממספר משמעותי של עובדים".

סיקוונס - מתוך מפעל החברה בצרפת. אתר רשמי, צילום מסך
מפעל סיקוונס בצרפת. "לצערנו תידרש התייעלות כואבת. צעד זה הוא קריטי וננהל אותו בצורה תומכת ורגישה"/צילום מסך, אתר רשמי

לפני שנתיים, כש-SEQENS הצרפתית רכשה ומיזגה את פעילות החברה לתוכה, פרסמה הודעה נרגשת: "המיזוג משלים קפיצת מדרגה משמעותית, ומאפשר לנו להציע מגוון רחב יותר של מוצרים, שירותים וטכנולוגיות לעולם. אנחנו הופכים לאחד השחקנים המובילים בעולם בפתרונות פארמצבטיין ובמרכיבים מיוחדים, עם הכנסות של 1.1 מיליארד יורו, 24 מפעלים, 10 מרכזי פיתוח ו-3,200 עובדים בשלוש יבשות".

"כבר לפני כמה שבועות זיהתה יו"ר ועד העובדים שיש כוונה לבצע קיצוצים ופנתה אלינו להכריז על סכסוך עבודה", אומר נורברט בוקובזה, יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות. "היום נאמר לה שהכוונה היא לפטר 130 עובדים, מעל לשליש מסך עובדי המפעל. כינסנו אסיפת הסברה של העובדים וזומנו מחר לפגישת גישור אצל הממונה על השכר בירושלים.

"אנחנו דורשים לא לפטר אף אחד, ואם יש כוונה לפטר, צריך להיכנס איתנו למשא ומתן שבו יקוצצו גם הוצאות ההנהלה, ביניהם תפקידים מומצאים בעלות גבוהה. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, כולל השבתה וסגירה של המפעל אם יהיה צורך. מעשה כל מה שבידנו כדי לשנות את ההחלטה שנעשית בשרירות לב, ובלי להתחשב במצב הבטחוני והכלכלי בישראל".

עוד בוואלה!

מחיר החשמל יעלה בפברואר

לכתבה המלאה
עובדת מקבלת מכתב פיטורים. ShutterStock
פיטורים. "אנחנו ערוכים לכל תרחיש, כולל השבתה וסגירה של המפעל"/ShutterStock

מהנהלת SEQENS נמסר בתגובה: השוק העולמי לחומרי גלם פעילים לתרופות (API) נתון לתחרות גוברת והולכת בשנים האחרונות. לאור זאת, אנו חווים הפסדים כלכליים משמעותיים במפעל החברה בנאות חובב. מצב זה מחייב אותנו ליישם תוכנית התייעלות במפעל. בעוד שאנחנו מודעים למורכבות והקושי של ביצוע תהליך התייעלות בזמן מלחמה, אין באפשרותנו לדחותו, שכן ללא תהליך כזה, הכולל שינוי משמעותי במבנה העלויות, ובכלל זה חלק משמעותי מכוח האדם במפעל, המשך פעילות המפעל תהיה בסיכון.

"המחויבות של SEQENS להישאר בישראל כיצרן מוביל של חומרי גלם פעילים לתרופות כוללת תוכנית השקעות שמטרתה לאפשר צמיחה מחודשת. אולם, לצערנו תידרש התייעלות כואבת בטווח הקצר. צעד זה הוא קריטי ואנו ננהל אותו בצורה תומכת ורגישה ככל שנוכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully