וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החברות הממשלתיות: אמסלם מינה את קוינט למנהל זמני

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 9:32

זאת לאחר שמיכל רוזנבוים הודיעה על עזיבה לפני מספר ימים; קוינט, ששימש בעבר מנהל רשות החברות הממשלתיות, יעשה זאת במקביל לתפקידו כיו"ר רמ"י

ינקי קווינט- מנהל רשות מקרקעי ישראל/מערכת וואלה!

לאחר שמנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים הודיעה על עזיבתה בשבוע שעבר, השר הממונה דודי אמסלם מינה את יו"ר רמ"י ינקי קוינט למנהל זמני.

קוינט, אשר שימש בין השנים 2017 ל-2020 מנהל רשות החברות הממשלתיות, יעשה זאת במקביל לתפקידו כיו"ר רמ"י (רשות מקרקעי ישראל).

"בהמשך להתפטרותה של מנהלת רשות החברות הממשלתיות הגב' מיכל רוזנבוים ולאחר היוועצות עם נציב שירות המדינה, השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם החליט למנות באופן זמני את יעקב (ינקי) קוינט למנהל רשות החברות הממשלתיות עד לבחירת מנהל קבוע", כך נמסר מלשכת השר.

"קוינט, שמכהן כעת כיו"ר רשות מקרקעי ישראל, ימלא במקביל את התפקיד עד לבחירת מנהל קבוע לרשות. קוינט שימש בעבר בתפקיד ועשה את עבודתו נאמנה. השר אמסלם מבקש לאחל לו הצלחה רבה בתפקיד, ובטוח שזו הבחירה הנכונה והמקצועית ביותר, לעת הזו", נמסר עוד.

מיכל רוזנבוים מנהלת רשות החברות הממשלתיות. צילום: איגוד התאגידים העירוניים, אתר רשמי
רוזנבוים. "לא אשב בשורה הראשונה ואצפה בהרס החברות הממשלתיות"/אתר רשמי, צילום: איגוד התאגידים העירוניים

רוזנבוים הודיעה ביום שבת האחרון על עזיבתה, לאחר סכסוך ממושך עם השר דודי אמסלם, זאת, בעקבות סכסוך ממושך עם השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, שדרש למנות מקורבים במשרד חרף התנגדותה, והחליט להעביר את הסמכות על הרשות למשרדו. "מהרגע שנפרץ הסף אינני יכולה עוד למלא את משימתי ולשמור על החברות הממשלתיות", אמרה רוזנבוים, "לא אשב בשורה הראשונה ואצפה בהרס החברות הממשלתיות".

במכתב ההתפטרות מתחה רוזנבוים ביקורת על התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתעלם מבקשותיה להתערב בפעולות השר. "כשכך פועל ראש הממשלה, אין להתפלא שלא קם אף גורם אחר שירסן את השר ויפעל להגנת השירות הציבורי".

במכתב ששיגרה לראש הממשלה, הביעה חשש שבשל התעקשות אמסלם תיגרם פגיעה בתפקודן של חברות חיוניות לתפקוד המשק וניהול המלחמה, כגון החברות הביטחוניות, חברת החשמל ורכבת ישראל.

העימות בין השניים נסוב סביב סירובו של אמסלם לאפשר לרוזנבוים לקדם מינוי יו"ר דירקטוריון למספר חברות ממשלתיות. על רקע זאת טענה רוזנבוים כי השר פועל למינוי מקורבים לו. כמו כן סירב השר לאפשר לרוזנבוים למשוך דיבידנדים מקופת החברות הממשלתיות בסכום של כ-2 מיליארד שקלים לטובת תקציב המדינה, דבר עליו כתבה כי הוא עלול "להיות פתח לשימוש לא ראוי בכספים, למטרות זרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully