וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה החיפאית שקיבלה חדשות מסעירות מארה"ב

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 11:08

חברת פודטק חיפאית המייצרת עבור תעשיית המזון חלב שלא מגיע מבעלי חיים, רשמה קפיצה גדולה עם קבלת אישור FDA לשיווק מוצריה בארה"ב

בווידאו: מרכז חדשנות בינ"ל בתעשיית המזון-נחנך מרכז פודטק בקריית שמונה/צילום: גלעד שושן קריאייטיוי

חברת הפודטק החיפאית IMAGINDAIRY, המייצרת לתעשיית המזון חלב שלא מתבסס על בעלי חיים, מדווחת כי קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשיווק מוצריה בארה"ב.

משמעותו של האישור הוא כי ה-FDA קובע כי המוצר בטוח לשימוש לצרכנים, ומאפשר לחברה למכור את מוצריה בשוק האמריקאי הענק.

החברה מייצרת חלבוני חלב אשר לפי החברה זהים לחלבוני חלב פרה בטעם, במרקם, בפונקציונליות ובערכים התזונתיים, ומשמשים ליצירת מגוון רחב של מוצרי חלב כגון גבינה, יוגורט וגלידה, ללא לקטוז והורמונים.

חלב אימג'ינדרי. יח"צ אימג'ינדרי,
חלב אימג'ינדרי/יח"צ אימג'ינדרי

Imagindairy, שהוקמה ב-2020, היא חברה ישראלית הפועלת בחיפה ומעסיקה עשרות עובדים ברחבי העולם.

התהליך הטכנולוגי שבו מיוצרים חלבוני החלב הוא תסיסה מדייקת (Precision Fermentation), הנמצאת בשימוש נרחב בשנים האחרונות בתעשייה הביוטכנולוגיה וכן בתעשיית המזון. שיטה זו מצמצמת את פליטת גזי החממה והשימוש במים בהשוואה לשימוש בחלב המופק מפרות. כן היא מתבססת על תהליכי בינה מלאכותית שפותחו בשיתוף אוניברסיטת תל אביב.

החברה הוקמה ל ידי ד"ר אייל אפרגן, ד"ר אריה אבו ופרופ' תמיר טולר בתמיכת חממת הפודטק של שטראוס ובין משקיעיה נמנות קרנות שונות וכן ענקית המזון העולמית Danone. החברה גייסה למעלה מ-30 מיליון דולר מיום הקמתה.

עוד בוואלה!

שכר המינימום יעלה במאות שקלים

לכתבה המלאה
מעברת אימג'ינדרי. חלב ללא שימוש בבעלי חיים. יח"צ אימג'ינדרי,
מעבדת אימג'נדרי. "אנו נרגשים, בשורות מצוינות שיאפשרו לנו להיכנס לשוק האמריקאי"/יח"צ אימג'ינדרי

"אנו נרגשים מאוד מקבלת ההכרה מה-FDA, מדובר בבשורות מצוינות לחברה, לתעשיית הפודטק וכמובן לצרכנים ולאיכות הסביבה. זוהי אבן דרך משמעותית של החברה לקראת במסחור חלבון החלב שלנו וכניסה לשוק האמריקאי", אמר ד"ר אייל אפרגן, מייסד ומנכ"ל החברה. "קביעת ה-FDA מאפשרת לנו לשתף פעולה עם מותגי ויצרני מזון כדי להביא מוצרים כמו חלב, גבינת שמנת, גלידה ויוגורט לצרכנים, ללא הצורך בפרות וללא פשרות מבחינת הטעם והחוויה".

אפרגן הוסיף כי החבירה של ענקיות מזון כדנונה ושטראוס לחברה תאפשר לה להכניס את תוצרתה לשוק בצורה מהירה ועם מינימום מכשולים. "העולם, כפי שהוא היום, לא יוכל לעמוד בדרישה למזון שרק הולכת ומאמירה, מבלי לייצרו בדרכים חדשניות. הדרך לחיזוק הבטחון התזונתי והמקיים היא באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות ייצור מזון מזין ואיכותי, במינימום שימוש במשאבי טבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully