וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: השווקים הגיבו בהתלהבות לאולטימטום - טייוואן וקוריאה זינקו ביותר מ-4%

דפנה מאור

18.3.2003 / 9:05

מניות הטכנולוגיה וחברות היצוא הובילו את מדד הניקיי בטוקיו לעלייה של 1.1%; מניות השבבים בטייוואן עלו ביותר מ-6%



בורסות אסיה הגיבו בעליות שערים חדות לאולטימטום שהציב נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בפני נשיא עיראק, סדאם חוסיין. בורסות קוריאה וטייוואן עלו ביותר מ-4%, בעוד שטוקיו עלתה ב-1.1%, לנוכח התפוגגות אי הוודאות לגבי אפשרות המלחמה במפרץ. במקביל נרשמו ירידות חדות במחירי הנפט, והדולר שמר על כוחו מול המטבעות הזרים.



הנשיא בוש קרא לסדאם חוסיין לצאת מבגדד תוך 48 שעות יחד עם בניו. אם סדאם לא יעמוד בדרישה, אמר בוש, תחל ארה"ב בפעולה צבאית נגד עיראק. לפי הערכות צפויה ארה"ב לפעול נגד עיראק לפני תום השבוע.



ארה"ב החליטה אתמול לפעול נגד עיראק ללא תמיכת האו"ם, לאחר שלא הצליחה לגייס את מספר הקולות הדרוש במועצת הביטחון של האו"ם. נציגי הממשל האמריקאי אמרו כי עיראק הפרה באופן מובהק את החלטות האו"ם הדורשות ממנה לפרוק את נשקה, אך למרות זאת התנגדו מדינות כצרפת, גרמניה ורוסיה, להחלטה המאשרת פעולה צבאית נגדה.



עליות נרשמו במניות הטכנולוגיה וחברות הייצוא בטוקיו. סוני עלתה ב-2.4%; פוג'יטסו זינקה ב-4.9%; היטאצ'י ב-3% וטושיבה ב-3.3%.



בסיאול זינקה מניית יונדאי מוטור ב-8.5%; בנק קוקמין עלה ב-5.2%; קונצרן סמסונג עלה ב-4.3%. מדד הקוספי סיים את המסחר בעלייה של 4.3%.



בטייוואן נרשמו עליות של יותר מ-6% במניות השבבים ויצרניות המחשבים. מדד TWSE עלה ב-4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully