וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שומר על כוחו מול המטבעות הזרים לאחר שרשם שיא של חודשיים בעקבות האולטימטום לחוסיין

דפנה מאור

18.3.2003 / 9:12

נסחר ב-118.67 ין לאחר שבוש קרא לסדאם לעזוב את בגדד או שארה"ב תתקיף; היורו יציב ב-1.0636 דולר



הדולר שומר על כוחו מול המטבעות הזרים לאחר שהנשיא בוש הציב בפני סדאם חוסיין אולטימטום הדורש ממנו לעזוב את עיראק או לעמוד בפני מתקפה צבאית. הדולר נסחר ב-118.67 ין, עלייה קלה לעומת שער של 118.51 ין שרשם אמש. היורו נשאר ברמה של 1.0636 דולר, בדומה לשערו אמש.



הדולר זינק לשיא של חודשיים מול היורו לאחר שארה"ב ובריטניה הודיעו על "סגירת חלון ההזדמנויות הדיפלומטי". אתמול בנאומו אמר הנשיא בוש כי על סדאם חוסיין ובניו לגלות מארצם תוך 48 שעות, כלומר עד יום חמישי לפנות בוקר לפי שעון ישראל, או שארה"ב תתקוף את עיראק.



המשקיעים במט"ח מקווים כי תום עידן חוסר הוודאות ומערכה קצרה ומכרעת ישיבו את זרם השקעות החוץ לארה"ב ויביאו לעלייה בשוקי המניות האמריקאים, שתי התפתחויות חיוביות למטבע האמריקאי.



ארה"ב קראה אתמול לפקחי הנשק של האו"ם לעזוב את עיראק, ובתגובה הורה האו"ם לפקחים לצאת מן המדינה. מזכ"ל האו"ם קופי אנאן אמר כי זהו יום מצער וש"מלחמה היא תמיד אירוע הרה אסון המוביל לטרגדיה אנושית גדולה".



במלחמת המפרץ הראשונה סבל הדולר מנסיגה לאחר המתקפה. ב-17 בינואר 1991, ביום בו ארה"ב ובעלות הברית החלו בתקיפה אווירית של עיראק, נפל הדולר ב-2.9% ביחס לין, והשלים ירידה של 4% בשלושה שבועות.



מלחמת המפרץ הראשונה עלתה כ-61 מיליארד דולר, כאשר 53 מיליארד דולר שולמו על ידי בעלות הברית. במקרה הנוכחי רוב העומס ייפול על כתפי ארה"ב, שתיאלץ ככל הנראה להרחיב את הגירעון שלה על מנת לעמוד בהוצאה הכבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully