וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי צפוי להשאיר הריבית ללא שינוי למרות האולטימטום

דפנה מאור

18.3.2003 / 10:01

הריבית הנוכחית, בגובה 1.25%, היא הנמוכה ביותר מזה יובל; המסחר בחוזים על הריבית מצביע על ציפיות להורדה לפני מאי

הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בפגישתו היום. הריבית הנוכחית היא 1.25%, הנמוכה ביותר מאז 1958. הורדת הריבית האחרונה התבצעה בדצמבר 2002, אז הוריד הבנק את הריבית בחצי אחוז. ההודעה על הריבית תתפרסם היום בשעה 21:15 לפי שעון ישראל.

השוק ממשיך לצפות למדיניות זו למרות האולטימטום שהכריז הנשיא בוש אמש. בוש דרש מנשיא עיראק, סדאם חוסיין, לגלות מארצו תוך 48 שעות או שארה"ב תתקיף את עיראק.

13 מתוך 22 חברות האג"ח הסוחרות ישירות עם הבנק הפדרלי צופות כי הבנק יותיר את הריבית ללא שינוי, לפי סקר שערכה סוכנות רויטרס. סקר דומה של בלומברג העלה כי 61 מתוך 70 כלכלנים צופים כי הריבית תישאר ללא שינוי. במסחר בחוזים למאי על הריבית נפלה הריבית ל-1.07%, רמה המצביעה על כך שהשוק צופה הורדת ריבית של רבע אחוז עד מאי. התשואות על החוזים ליורו-דולר ליוני ולספטמבר נפלו מתחת לריבית הנוכחית, גם הם בציפייה להורדת ריבית.

פגישותיו הבאות של הבנק מתוכננות ל-7 במאי ול-26 ביוני. ישנם אנליסטים המעריכים כי הבנק יבחר להוריד את הריבית אף בחצי אחוז, בהתאם לתוצאות מהלך צבאי בעיראק.

שטף של חדשות כלכליות שליליות ואיום המלחמה בעיראק עשויים להוביל את הבנק להורדת ריבית בהמשך. אולם על סיפה של פלישה אפשרית לעיראק הבנק עשוי להמתין ולחכות לתוצאות השפעת המלחמה על הכלכלה האמריקאית.

המשק האמריקאי סבל מנסיגה בשוק העבודה בחודש פברואר בשיעור הקיצוני ביותר מאז ארועי הטרור של ספטמבר. שיעור האבטלה עלה ל-5.8%, לאחר גידול של 308 אלף במספר הבלתי מועסקים בארה"ב. מצבו של שוק המניות המשיך להידרדר, עם ירידה של יותר מ-6% במדד S&P 500 מתחילת השנה. התמ"ג צמח ב-0.7% בלבד ברבעון הרביעי של 2002, לעומת 4% ברבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully