וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירת הכספים לחמאס: ארה"ב מציעה 10 מיליון דולר ורילוקיישן

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 21:24

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה את שמם ותמונותיהם של חמישה אנשי כספים בכירים של חמאס ומציעה פרס גדול למי שיביא מידע עליהם: "מממנים טרור, לא מסייעים לתושבי עזה". כן מבוקש מידע על תורמים, עסקים וחברות קש

בווידאו: צעירי הטרור ילדים עם M16 מתאמנים במתקן חמאס המדמה מנהרה 03.01.24/דו"צ
חמאס פרס מחלקת המדינה האמריקאית. מתוך טוויטר, צילום מסך
מודעת תוכנית התגמולים. "מממנים טרור"/צילום מסך, מתוך טוויטר

מחלקת המדינה האמריקאית מציעה פרס של עד עשרה מיליון דולר וכן רילוקיישן למי שיביא מידע על חמשת אנשי הכספים הבכירים שאחראים להזרמת כסף לחמאס, לצד מידע נוסף על התארגנויות, תורמים וחברות קש אשר קשורים למימון חמאס.

מחלקת המדינה, סוכנות פדרלית האחראית על נושאי חוץ, פרסמה קריאה שבו היא קוראת לציבור הרחב למסור מידע על חמשת אנשי הכספים, על מנת לקבל את הפרס. "פרס של עד 10 מיליון דולר עבור אינפורמציה על אנשי הכספים של חמאס. חמשת אנשים אלה מסייעים לממן את התקפות הטרור של הארגון ולא מביאים שום תועלת לאנשי עזה. אם יש לכם אינפורמציה על אנשים אלה, יידעו אותנו. אתם יכולים להיות זכאים לפרס ורילוקיישן", כך פורסם ב-X (לשעבר טוויטר) של תוכנית "תגמול עבור צדק" של מחלקת המדינה.

לפי מחלקת המדינה, על מנת לקבל את הפרס יהיה צריך לספק מידע שכולל בין היתר - כל מקור לרווחים עבור חמאס או למנגנון המקיים אותם, תורמים משמעותיים של הארגון, מוסדות פיננסיים אשר מבצעים העברות עבור חמאס, עסקים או השקעות בבעלות חמאס או בשליטה של הארגון, חברות קש המקושרות לחמאס, ופעילות פלילית אחרת התורמת לחמאס.

מחלקת המדינה פרסמה דרכי פנייה אשר מאפשרות שמירה על פרטיות וקושי להתחקות אחר מעביר המידע, כגון אפליקציות סיגנל וטלגרם, וכן וואטסאפ. מאז הוקמה תוכנית התגמולים עבור צדק, היא שילמה יותר מ-250 מיליון דולר ליותר מ-125 אנשים עבור מידע מעשי שסייע בפתרון איומים על הביטחון הלאומי של ארה"ב.

חמשת האנשים המופיעים במודעה בשמם ותמונתם הם עבד אלבסיט חמזה אלחסן ח'יר, עאמר כמאל שריף אלשאווה, אחמד סאדו ג'הלב, וליד מוחמד מוסטפא ג'דאללה ומוחמד אחמד עבד אלדיים נסראללה.

עבד אלבסיט חמזה, פועל מסודן ומנהל השקעות רבות של חמאס. לדבריהם, לחמזה יש גם קשרים ארוכים עם חברות הקשורות לאל-קאעדה ולאוסאמה בן לאדן. ככל הנראה היה קשור להעברת קרוב ל-20 מיליון דולר לחמאס.

סאדו ג'הלב הוא מזכיר ההשקעות של חמאס, ומוחמד נסראללה הוא פעיל ותיק אשר סייע בהעברת עשרות מיליוני דולרים לחמאס ולזרוע הצבאית של הארגון. סאדו ג'הלב, יחד עם ג'דאללה ואלשאווה, הם חלק מארגון חמאס בטורקיה. אלשאווה שימש כחבר דירקטוריון בכמה חברות תיקי השקעות של חמאס, לדברי המחלקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully