וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם שקט: בלי הודעה רשמית, חברת הספנות הסינית הגדולה תדלג על ישראל

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 22:20

קוסקו, חברת הספנות הרביעית בגודלה בעולם, הודיעה ללקוחותיה כי לא תגיע לישראל; המהלך מגיע על רקע עוינות גוברת שמגלה הממשל הסיני לישראל מאז פרוץ המלחמה

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קוסקו, חברת הספנות הסינית הגדולה ביותר וחברת הספנות הרביעית הגדולה בעולם, פתחה בחרם שקט על ישראל.

ללא הודעה רשמית של החברה משנגחאי, שמפעילה צי של כ-500 אוניות, הפסיקה החברה בימים האחרונים לעגון בנמל המפרץ בחיפה. סוכני החברה הודיעו ללקוחות כי הפעילות הוקפאה ולא ברור מתי תחודש. רשמית מסרבים בחברה להגיב.

החברה הסינית מפעילה מספר קווים בשיתוף פעולה עם צים הישראלים, כך שהמהלך יפגע גם בלקוחות החברה הישראלית, למשל לנמלים באזור יוון ואיטליה.

נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע לריאד. רויטרס
נשיא סין בביקור בריאד. שרד החוץ סיני נמנע מלגנות את מתקפת החמאס, דרש הפסקת איש מיידית והקמת מדינה פלסטינית/רויטרס

יצוין כי להחלטה אין קשר למתקפות החות'ים בים האדום: חברות ספנות אחרות שבחרו בגללן לדלג על הפלגה בתעלת סואץ ועל כניסה ישירה לנמלי אשדוד או חיפה, ממשיכות לספק מטענים לישראל בדרכים אחרות: באמצעות הפלגה דרך מיצרי גיברלטר, או פריקת מטענים המיועדים לארץ בנמלי אירופה, והובלה שלהם לנמלים הישראלים בים התיכון באמצעות אוניות אחרות. קוסקו לא בחרה בפתרון הזה.

המהלך מגיע על רקע עוינות גוברת שמגלה הממשל הסיני לישראל מאז פרוץ המלחמה. משרד החוץ סיני נמנע מלגנות את מתקפת החמאס, דרש הפסקת איש מיידית והקמת מדינה פלסטינית. חברות ישראליות טוענות כי מאז ב-7 באוקטובר הן מתקשות לקבל מסין אספקה של רכיבים אלקטרונים.

מוטי נייגו מכרמל ספנות המפעילה את הנציגות בישראל של קוסקו, מסר לוואלה כי לא יוכל להגיב בנושא.

חברת צים מוסרת כי "השירות בו פעלה צים בשיתוף חברת קוסקו בקו הטירני מישראל לצרפת ואיטליה (Fos-Genoa-Salerno ) ימשיך לפעול כרגיל. צים תפעיל מעתה את הקו באופן עצמאי ובתדירות שבועית קבועה ללקוחות בישראל.

"צים רואה חשיבות מיוחדת להמשך השירות הזה התומך ביצוא החקלאי מישראל שנמצא בשיאו בחודשים אלו, ועל כן נקטה יוזמה מהירה שתמנע שיבושים בשירות זה. צים מחוייבת להמשיך ולתת שירות מיטבי למטעני יבוא ויצוא לישראל, בכל קווי הסחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully