וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: הישראלים חוששים למקום עבודתם

7.1.2024 / 14:15

בסקר חדש שביצעה חברת המחקר והייעוץ האסטרטגי SQ, בו השתתפו מנהלי ארגונים, מעסיקים ועובדים מכלל המגזרים, עולה כי שליש מהשכירים מביעים חשש למקום עבודתם. הסקר מציג תמונה של השפעות הלחימה על המגזר העסקי ותחושות העובדים

סקר בקרב מדגם מייצג של שכירים, עצמאים ובעלי עסקים שביצעה חברת המחקר והייעוץ האסטרטגי SQ, מצא כי מאז פרוץ המלחמה 34% מהעובדים השכירים חוששים מפיטורין, ל- 43% אין תחושת חשש ממשית, ו-23% היו בטוחים שישמרו על מקום העבודה שלהם.

46% מבין נשאלי הסקר דיווחו שלא היו כלל פיטורים או הפחתת משרות בארגון, ו-30% דיווחו שלא היו פיטורים, אך בהחלט צומצמו משאבים, 14% אחוז ציינו כי לא היו פיטורים אך צומצמו משרות ומשאבים בארגון ואילו רק 10% דיווחו שבמקום עבודתם היו פיטורים.

על פי הסקר, 63.5% הרגישו במהלך התקופה האחרונה תחושה של חוסר ביטחון כלכלי. מנגד, 35% מהנסקרים לא הרגישו שינוי משמעותי בביטחון הכלכלי שלהם בתקופת המלחמה, ואף 2% הרגישו בטוחים יותר כלכלית. בחלוקה שבין שכירים לעצמאים נראה שהעצמאים חוששים הכי הרבה. 48% מן העצמאים העידו שהם מרגישים חוסר ביטחון כלכלי רב בהשוואה ל-18% מן השכירים במשרה מלאה בלבד.

המחקר בחן גם את השפעות המצב על שינויים ארגוניים שביצעו המנהלים במהלך תקופת המלחמה. על פי תוצאות הסקר נמצא כי 53.5% מהנשאלים דיווחו כי הארגון בו הם עובדים נאלץ לבצע שינויים בניהול, 45.5% אישרו כי לא היו שינויים בניהול והארגונים ממשיכים לפעול כרגיל.

שי יהושע חיון. יחצ,
בשטח לא ניכרים שינויים, אבל העובדים חוששים. שי חיון/יחצ

לדברי שי חיון, מנכ"ל חברת SQ, "נתוני המחקר מלמדים על תחושת החשש וחוסר היציבות של העובדים, בזמן שעדיין לא ניכרים בשטח שינויים ניהוליים משמעותיים. דומה כי הנהלות הארגונים, למודות משבר הקורונה, מנסות לשמר אי של יציבות כלפי עובדיהם מורכבת זו".

חיון מוסיף כי, תחושת חוסר הביטחון הכלכלי עולה ככל שרמת ההכנסה של העובד נמוכה יותר. בעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע מרגישים יותר חוסר ביטחון (26%) מאשר אלו עם ההכנסה מעל הממוצע (11%)".

חיון מוסיף בנימה אישית: "אני והרבה עצמאים אחרים מצאנו את עצמנו מה-7 באוקטובר נקראים לדגל לשירות מילואים בו בזמן שהעסקים מנסים להמשיך להתנהל. חוסר הביטחון האישי שמשתלב עם תחושת חוסר ודאות כלכלית הוא נושא שהמדינה חייבת להידרש אליו באופן מידי ורחב".

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 300 שכירים, עצמאים ובעלי עסקים במהלך חודש דצמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • מילואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully