וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיפה יש מיליארד וחצי לפיצוי המילואים? הממשלה שואבת את כספי קרן הניקיון

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 15:23

בקרן קיימים מיליארדי שקלים שהועברו על ידי הרשויות ומיועדים לטיפול בפסולת ומחזור, ולאוצר נוח למשוך אותם כמקור תקציבי זמין

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' ויואב גלנט מודיעים על אישור תוכנית המילואים/איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

הממשלה אישרה היום את חלקה הראשון של התוכנית לתגמול נוסף לחיילי המילואים: התוכנית עתידה לצאת לפועל בשלוש פעימות כאשר כעת אושרה הפעימה הראשונה בהיקף של 1.5 מיליארד שקל מתוך 9 מיליארד סך הכל.

סכום זה יוקצה עבור מענק רוחבי ומענק משפחות עבור חודשים נובמבר-דצמבר, בהיקף של עד 3,900 ללוחם משרת מילואים בעל משפחה. בנוסף, אושר מענק להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, ייעוץ עסקי, העלאת התגמול ללוחמים למינימום 300 שקל ליום ותוספת של 200 מיליון שקל עבור מילואמיניקים שהם בעלי עסקים - לטובת מסלול הפיצויים האדום למשרתי מילואים עצמאים.

מאיפה יגיע סכום זה? הממשלה תעשה שימוש בכספי קרן הניקיון, מיליארדי שקלים שהרשויות משלמות במשך שנים על מנת שהמדינה תשתמש בהם עבור פינוי פסולת, קידום מחזור וטיפול בסביבה. נכון לשנת 2020 היו בקרן 3.2 מיליארדי שקלים.

הרמטכ״ל קיים סיור והערכת מצב בגבול לבנון עם מפקדי אוגדה 146 וחיילי המילואים בגבול הצפון. דובר צה"ל
הרמטכ"ל יחד עם חיילי מילואים/דובר צה"ל

כבר בתחילת המלחמה הממשלה לטשה עיניים לסכומים אלה, כאשר ניסתה לזרז קידום חוק שהיה מאפשר לה שליטה בסכומים, כאשר בוועדת הפנים רצו להעביר כספי מקרן הניקיון כסיוע לרשות שקולטות מפונים.

ככל הידוע משרדי ממשלה לקחו כבר סכומים משמעותיים מהקרן אך אמורים להחזיר אותם אליה.
הקרן הוקמה לפני כ-30 שנה במטרה לצמצם את הטמנת הפסולת בישראל, ומועברים אליה בין היתר היטל ההטמנה הנגבה מהרשויות, קנסות בגין עבירות בתחום זה ועוד.

ישראל נחשבת לשיאנית מפוקפקת בכל הנוגע לפסולת עם קרוב ל-700 ק"ג אשפה לאדם בשנה, נתון שהולך ועולה מדי שנה. ההערכות הן כי בעוד מספר שנים לא יישארו בישראל שטחי הטמנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully