וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת בר אילן חילקה 13 מיליון שקל לסטודנטים במילואים

8.1.2024 / 9:18

מדובר בפעימה הראשונה של מלגות שכר לימוד וקיום, ובהמשך יוענקו מלגות נוספות. 23% ממשרתי המילואים באוניברסיטה הן נשים ואחוז הסטודנטים המשרתים הגבוה ביותר הוא בפקולטה להנדסה

סטודנטים מבר אילן שמשרתים במילואים יקבלו סיוע. שלומי מזרחי,
סטודנטים מבר אילן שמשרתים במילואים יקבלו סיוע/שלומי מזרחי

כ4000 סטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן גויסו לשירות מילואים או פונו מביתם החל מה-7 באוקטובר. בתחילת הלחימה האוניברסיטה הודיעה על הקמת קרן חירום למען חיילי וחיילות המילואים והסטודנטים שבחזית. כדי להבטיח זאת, הנהלת האוניברסיטה הובילה קמפיין גיוס המונים ראשון מסוגו בעולם האקדמי. הסטודנטים, העובדים והבוגרים שלנו הפכו לשגרירים ובנוסף גוייסו תרומות מתורמים וידידי האוניברסיטה בארץ וברחבי העולם. כ-20 מליון ש"ח גוייסו בסה"כ .

הפעימה הראשונה של המלגות בשווי של 13 מיליון ש"ח חולקה היום. 2,700 סטודנטים שהגישו בקשה וקיבלו מלגות על סך 1,000-6,000 שקל , מתוכם 2,500 סטודנטים וסטודנטיות המשרתים במילואים ו- 200 מפונים מיישובי הצפון והעוטף.

מנתונים שקיבלה האוניברסיטה עולים נתונים מעניינים: 23% ממשרתי המילואים הן נשים
ומחצית ממשרתי המילואים שירתו יותר מ30 יום. מספר המשרתים הגבוה ביותר באחוזים הוא בפקולטה להנדסה, שם 37% מהסטודנטים גויסו למילואים. אחוזים גבוהים גם בבית ספר למנהל עסקים עם 22% מגוייסים, אחריו המחלקה ללימודי א"י וארכאולוגיה עם 20% מגוייסים.

האוניברסיטה קוראת לכלל משרתי המילואים וכאלה שנפגעו מהמלחמה להגיש בקשה באתר האוניברסיטה. פעימה נוספת תחולק בחודש הבא.

זהר ינון, משנה בכיר לנשיא ומנכ"ל האוניברסיטה אמר: "מדובר בישום השלב הכלכלי של המתווה "אפוד אקדמי" לתמיכה במשרתי המילואים, מפונים ובני זוג של משרתי מילואים. זהו מתווה הכולל פטורים מעד שלושה קורסים, נקודות זכות אקדמיות, תגבורים , חונכים אישיים , והקלטות של קורסים. כל אחד מסעיפי האפוד האקדמי דורש מהאוניברסיטה היערכות חסרת תקדים והסטת תקציבים בסדרי גודל שלא נדרשנו להם בעבר, הכל כדי לסייע לאלה שמגנים עלינו ושומרים על בטחון ישראל ".

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן עם סטודנט במילואים. שלומי מזרחי,
פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן עם סטודנט במילואים/שלומי מזרחי

אלה הם עקרונות המתווה שנבנה על ידי מספר צוותי עבודה בהובלת סגן הרקטור פרופ' אריה רייך ואושר על ידי הנהלת האוניברסיטה: הכרה בשירות מילואים כפעילות המזכה בנקודות זכות אקדמיות: סטודנטים לתואר ראשון ששירתו לפחות 14 יום במילואים, מהם 5 ימים ברצף, יהיו זכאים לפטור מנקודות זכות. ככל ששירתו יותר ימים יקבלו יותר נקודות זכות, עד לתקרה השווה לשלושה קורסים בתואר. סטודנטים לתואר שני יוכלו לקבל פטור מקורס אחד החל מהיום ה- 21 למילואים.

זכות לבחור ציון "עובר" שלא יכנס לממוצע התואר: מדובר בהטבה לשני קורסים אותם הסטודנט עבר בהצלחה, בהם הציון המספרי יומר לציון "עובר" והוא לא יכנס לממוצע. הטבה זו תקפה גם לבני זוג של משרתים במילואים ולהם ילדים מתחת לגיל 13, למפונים מביתם עקב המלחמה וגם לאנשי כוחות הביטחון.

מועד ג': יינתן לסטודנטים ששירתו מינימום של 10 ימי מילואים וכן סטודנטים ששירתו שירות מילואים בצו 8 של 5 ימים רצופים לפחות, במהלך תקופת הבחינות או במהלך הסמסטר, או 21 ימים במצטבר (ומבלי שהיו 5 ימים רצופים) במהלך הסמסטר שלפני תקופת הבחינות. הציון הסופי יהיה הגבוה מבין שני הציונים שהסטודנט קיבל אם נבחן בשני מועדים.

עזרה לימודית: סטודנטים אשר שירתו במילואים בתקופת הסמסטר יהיו זכאים לסיוע בהשלמת חומר הלימוד באמצעות הרצאות ותרגולים מיוחדים עבורם, פגישות הדרכה מיוחדות עם מרצה/מתרגל הקורס, שיעורי חזרה, סיוע של סטודנט מצטיין וכן כל מעטפת עזרה נוספת שהמחלקות שבהן הסטודנטים לומדים יחליטו עליהן. כמו כן, המרצים יקליטו את כל ההרצאות וישתדלו להקל עליהם בנושא הגשת תרגילים ומטלות ביניים, בהתאם לשיקול דעת המרצים. רכזי המילואים שבכל מחלקה יהיו אחראים על הדאגה האישית לכל הסטודנטים ששירתו במילואים כאמור.

מלגות: מתוך הערכה למשרתי ומשרתות המילואים, הקמנו מערכת תמיכה וסיוע בתשלומי שכר הלימוד. גובה המלגה יושפע מאורך שירות המילואים, שירות קרבי או אחר, מצב סוציו אקונומי, מפונים ועוד קריטריונים מסוג זה. כך למשל דיירי מעונות מגויסי צו 8 או משרתי מילואים זכאים למלגת סיוע במימון שכ"ד לחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר 2023 בנוסף למלגת שכר לימוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully