וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת שוק הטלפוניה הפנים ארצית לתחרות תידחה לאפריל 2005

ערן גבאי

18.3.2003 / 12:10

זאת, בעקבות העיכוב במיזוג חברות הכבלים; תוכנית האוצר קוראת לתיקון חוק התקשורת כך שיאפשר מתן רשיונות לשירותי טלפוניה ואינטרנט

התוכנית להבראת כלכלת ישראל, שהציג אתמול שר האוצר, בנימין נתניהו, כוללת התייחסות גם לפתיחת שוק הטלפוניה הפנים ארצית לתחרות. ההחלטות בתוכנית מבקשות לאמץ, מחד, את עקרונות ועדת קרול שבחנה את שוק התקשורת ואת הדרכים לפתיחתו לתחרות במחצית השנייה של 2002. מאידך, היא קובעת כי יש לתקן את חוק התקשורת באופן שיאפשר מתן רשיונות לשירותי טלפוניה ואינטרנט (ללא אזורי ביקוש מוגדרים) לא יאוחר מה-1 באפריל 2005.

ועדת קרול המליצה לפתוח את שוק הטלפוניה הפנים ארצית לתחרות באוגוסט 2004, והשאירה בידי שר התקשורת את הסמכות להקדים את פתיחת השוק לספטמבר 2003 או לדחות אותו לאוגוסט 2005 בהתאם להתקדמות בפרישת רשת הטלפוניה על ידי חברת הכבלים הממוזגת.

כעת, לראשונה, חושפת התוכנית הכלכלית של האוצר כי לוחות הזמנים של המלצות ועדת קרול, אותן החליט השר לשעבר ראובן ריבלין ליישם, יידחו בחצי שנה לפחות, בעקבות הקשיים שבמיזוג חברות הכבלים והעובדה שכתוצאה מכך התעכבה השקעתן בתשתית טלפוניה פנים ארצית.

בשנה שעברה הכריז השר לשעבר ריבלין כי כשיבחן באוגוסט 2003 את התקדמות פריסת שירותי הטלפוניה על ידי חברות הכבלים הוא יבקש לראות "התחלה בפרישת הרשת", ואם יתברר לו שהכבלים ממלאים אחר התחייבות זו הוא ישקול לדחות את פתיחת השוק הפנים ארצי בפני מתחרים חדשים לאוגוסט 2005.

עוד קובעת התוכנית של האוצר כי יש להטיל על מנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק, לבצע את כל הפעולות הנדרשות על מנת שניתן יהיה להעניק רשיונות נוספים לשירותי טלפוניה בינלאומית בינואר 2004. עם זאת, באחרונה דיווחנו כי משרד התקשורת מתכוון לדחות את פתיחת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות לאוגוסט 2004.

בתוכנית האוצר נכתב עוד כי "נכון להיום, טרם הוחל ביישומן של מרבית ההמלצות הכלולות בדו"ח קרול. מאחר שלא גובשו תיקוני החקיקה הדרושים לצורך מתן רשיונות חדשים, מתקשים יזמים פוטנציאליים להיערך לתחרות, ואגב כך צפוי עיכוב בהתפתחותה וייתכן שאף מניעה מוחלטת שלה".

חלון הזמן של השנים הקרובות עלול להתברר כקריטי מבחינת יכולתן של בזק וחברות הכבלים לבסס את מעמדן בתחומי ה-voice והאינטרנט. ככל שיוארך חלון זה יקטנו הסיכויים לחדירת מתחרים פוטנציאליים, נכתב בתוכנית.

התוכנית חוזרת ומותחת ביקורת על היעדר החקיקה בתחום שתקבע לוחות זמנים מחייבים ותיצור ודאות עבור שחקנים חדשים ומשקיעים, שיבקשו להיכנס לשוק הפנים ארצי. "קיים גם חשש שייווצר לחץ להארכת תקופת הבלעדיות, והתוצאה תהיה אובדן עניין של מתחרים פוטנציאליים, אשר לא יתחילו בהכנות התשתיתיות הדרושות לכניסה לשוק, בטרם יובטח תאריך פתיחתו לתחרות".

יוזמי התוכנית קובעים כי התפתחות תחרות בענף התקשורת המקומית צפויה להגדיל את ההשקעות בתשתית בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנה, להרחיב את היצע מקורות התעסוקה ולשפר את כושר התחרות של המשק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully