וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצני חזרה לשגרה: 34 אלף חזרו למעגל העבודה בדצמבר

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 7:32

בחודש שעבר חלה ירידה חדה של 11% בדורשי העבודה, לראשונה מאז פרוץ המלחמה; אחת הסיבות היא החלטת הממשלה שלא להאריך באופן גורף את תקופת הזכאות לאבטלה

טל שמשון מתארח בוואלה! פתרנו, דצמבר 2023/מערכת וואלה!

לראשונה מפרוץ המלחמה: שירות התעסוקה מדווח על ירידה חדה של כ-11% בדורשי העבודה, כשבמהלך החודש האחרון חזרו למשק 34 אלף עובדים. בשירות התעסוקה מעריכים - בהמשך צפויות עוד ירידות משמעותיות.

הדו"ח, שמתפרסם עם סגירתו של החודש השלישי למלחמה מציג את ההתאוששות ההדרגתית של המשק וכמה השוק צמא לעובדים, שרבים מהם במילואים ואחרים מפונים/איבדו את מקום מגוריהם בעקבות המצב.

בסוף דצמבר עמד מספר דורשי העבודה על 297.8 אלף, זאת לעומת 331.9 אלף בחודש נובמבר. ירידה זו, מסבירים בשירות התעסוקה, היא ביטוי להתאוששותו של שוק העבודה הישראלי ולכניסתו לשגרת חירום, תהליך אשר החל כבר בראשית נובמבר עם הירידה העקבית במספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה.

לאחר חודשיים של עלייה, במהלך דצמבר נרשמו ירידות הן במספר תובעי האבטלה (29.2 אלף, ולמעשה ירידה של 10.9% בהשוואה למספרם בנובמבר) והן במספר תובעי הבטחת ההכנסה (1.9 אלף, ולמעשה ירידה של 3.3% בהשוואה מספרם בנובמבר). מספר תובעי האבטלה עמד החודש על 236.6 אלף, בעוד מספר תובעי הבטחת ההכנסה עמד על 54.1 אלף, קרוב מאוד למספרם קודם לפרוץ המלחמה.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
גראור. "עוד מוקדם לדעת כיצד יתפתחו פני הדברים בחודשים הבאים"/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

בשירות התעסוקה גורסים כי אחד המחוללים להסתגלותו של השוק לעבודה גם בתנאי החירום היא החלטת הממשלה שלא להאריך באופן גורף את תקופת הזכאות לדמי אבטלה, בניגוד למדיניות שננקטה במהלך משבר הקורונה. החלטה זו הובילה לכך שהשוק נדרש להסתגל לעבודה גם בתנאי חירום והתוצאה היא הירידה במספר דורשי העבודה.

עם זאת, עוד מוקדם לדעת האם מגמת הירידה תימשך גם בחודשים הבאים ובאיזו עצימות וכמו כן, עוד מוקדם להעריך עד כמה, אם בכלל, יעלה מספר תובעי הבטחת ההכנסה כתוצאה מדורשי עבודה שיסיימו את זכאותם לדמי אבטלה אך יתקשו לשוב למעגל העבודה. כך או כך, לפי שעה ועל בסיס נתוני החודשים נובמבר ודצמבר עולה, אפוא, כי שוק העבודה הישראלי מתאושש ומסתגל לשגרת חירום.

"נתוני שירות התעסוקה מלמדים על חוסנו של שוק העבודה הישראלי ועל יכולתו להסתגל לשגרות חירום ולצאת מהר ממשברים תעסוקתיים. נוכחנו לכך בקורונה ואנחנו עדים לכך גם כעת בחרבות ברזל", רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, "עם זאת, עוד מוקדם לדעת כיצד יתפתחו פני הדברים בחודשים הבאים, בהינתן שהמלחמה צפויה להתארך. ברצוני לפנות למאות אלפי דורשי העבודה שנשארו להמשיך להיעזר בעובדי שירות התעסוקה, אשר יסייעו לכם לשוב למעגל העבודה ולחזק את המיומנויות והכישורים שלכם לקראת חזרה מיטבית למעגל העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully