וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטחים דורשת להפחית שווי עסקת אי.די.בי ב-10% לכ-750 מיליון דולר

שלומי שפר

17.3.2003 / 23:46

ועדת ההשקעות של מבטחים אישרה היום מימון בסך של כ-55 מיליון דולר לרכישת השליטה בקונצרן אי.די.בי; בקרן הפנסיה ישקלו לממן העסקה אם הרוכשים יציגו בטחונות נוספים



ועדת ההשקעות של קרן הפנסיה הוותיקה מבטחים אישרה היום מימון בסך של כ-55 מיליון דולר לרכישת השליטה בקונצרן אי.די.בי . עם זאת, יו"ר מבטחים, שמואל אביטל, הודיע לנוחי דנקנר, העומד בראש קבוצת הרוכשים, כי הקרן דורשת ביצוע הפחתה של שווי אי.די.בי לביצוע העסקה בכ-10%, כלומר שהקונצרן יירכש לפי שווי של 750 מיליון דולר ולא 840 מיליון דולר כפי שנקבע לביצוע העסקה.



בישיבה שקיימה היום ועדת ההשקעות של הקרן הצביעו ארבעה חברים בעד העסקה - אביטל, מנכ"לית הקרן ענת קינן, וכן שמואל קישלס וששון אפרתי; המתנגד היחיד היה רן ארז. דירקטוריון הקרן אמור לדון בעסקת המימון מחרתיים, אך אין לו סמכות לאשר או לבטל עסקות, אלא רק להתוות את מדיניות הקרן.



דנקנר והמשפחות לבנת ומנור מתכוונים לרכוש 52% מקונצרן אי.די.בי לפי שווי של כ-840 מיליון דולר. כלומר, קבוצת הרוכשים תשלם למוכרים, משפחות רקנאטי וקרסו, כ-437 מיליון דולר; 174 מיליון דולר (%40) מסכום זה הם הון עצמי של הרוכשים, והיתרה בסך של 262 מיליון דולר תינתן כהלוואה. בנק לאומי ייתן מימון של כ-160 מיליון דולר, מבטחים כ-55 מיליון דולר וחברת הביטוח מגדל אמורה לתת מימון של 25 מיליון דולר. לרוכשים חסרים כ-20 מיליון דולר.



אביטל אמר היום כי יפעל לשיפור התנאים עד לחתימת העסקה: "בדקתי באחרונה את שווי העסקה, ולפי מצב המשק כיום, נראה לי כי שוויה גבוה מדי למצב החברות בקונצרן. הודעתי לנוחי דנקנר שעל פי בדיקות מקצועיות שביצענו, לא נראה לנו שהמחיר ראוי. אף שהעסקה אושרה, יש לשאוף להוריד את המחיר בכ-10%".



לחלופין, ישקלו במבטחים לממן את העסקה, אם הרוכשים יציגו בטחונות נוספים. נראה כי מבטחים מסייעת לדנקנר בדרישתה להקטין את שווי העסקה. כיום נסחרת מניית אי.די.בי בבורסה לפי שווי של כ-540 מיליון דולר, כלומר נמוך בכ-35% משוויה לפי העסקה. ההערכות הן כי נוחי דנקנר ינסה להוריד את מחיר העסקה לקראת סגירתה. דנקנר יוכל לומר לרוכשים כי השיג מימון, ואם יורידו את מחיר העסקה - היא תבוצע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully