וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד ענק לביטקוין אחרי שנים של המתנה: קרן סל ראשונה אושרה

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 14:23

המטבע הדיגיטלי המוביל בשוק יונגש למאות מיליוני משקיעים ברחבי העולם, אשר יוכלו לרכוש תעודות סל שיעקבו אחרי שוויו בלי לרכוש אותו באופן ישיר

מיטל ברמי מתארח בוואלה! פתרנו עפ ליאת רון, דצמבר 2023/מערכת וואלה!

הרשות לני"ע האמריקאית (SEC) הודיעה הערב כי אישרה את קרן הסל של Ark, אותה מובילה קטי ווד, וכן שורה נוספת של קרנות סל של ביטקוין אשר המתינו לאישור.

מדובר בהתפתחות שמגיעה לאחר שנים ארוכות של המתנה והמשמעות תהיה הנגשת המטבע הדיגיטלי למאות מיליוני משקיעים ברחבי העולם.

קרנות סל הן מכשיר פאסיבי אשר עוקב אחרי ערך של מוצר מסוים או שורת מוצרים, למשל זהב, מדד ספציפי וכו', כאשר הוא רוכש את התעודה ומנהלי הקרן מחזיקים במוצר עצמו (במקרה זה ביטקוין).

מעתה יוכלו המשקיעים לרכוש קרנות סל, המגובות באופן מלא בביטקוין פיזי, שיוחזק אצל הקרנות עצמן. זאת מבלי צורך להחזיק ביטקוין בצורה עצמאית בארנק דיגיטלי.

הדבר יפתח למשקיעים מהשורה אשר עד היום נרתעו מקניה ומכירה של ביטקוין, אפשרות להרוויח מהעליות במטבע באמצעי מסחר סטנדרטיים וסולידיים.

שורה של קרנות סל חדשות בתחום עתידות להתחיל להיסחר כבר בימים הקרובים תחת הסימבולים הבאים:

- VanEck: $HODL
- Valkyrie: $BRRR
- Grayscale: $GBTC
- ARK and 21Shares: $ARKB
- Bitwise: $BITB
- BlackRock (iShares): $IBTC
- WisdomTree: $BTCW
- Invesco Galaxy: $BTCO

מטבעות דיגטליים. ShutterStock
ביטקוין. צעד משמעותי/ShutterStock

הציוץ. "פוסט לא מורשה"

האישור הרשמי מגיע לאחר מחדל שאירע אמש (ג), כאשר בסביבות השעה 23:25, פורסמה החשבון הרשמי ב-X של הרשות הודעה על אישור הבקשות להנפקת קרנות סל המאפשרות התחשבנות ישירה בביטקוין (Spot Bitcoin ETF), הודעה שמיליוני משקיעים ממתינים לה מספר שנים.

מספר דקות לאחר מכן, יו"ר ה-SEC, צייץ כי החשבון הרשמי של ה-SEC ב-X נפרץ, וההאקר פרסם דרכו ציוץ לא מאושר.

ההודעות גררו תנודתיות קיצונית במחיר הביטקוין. בתוך מספר דקות זינק ביטקוין ב-2% עד למחיר של 47,850 דולר, ומיד לאחר מכן צלל ביותר מ-7% ל-44,670 דולר.

בעקבות המקרה המביך, פנו שני סנאטורים וחברת קונגרס אחת ל-SEC ודרשו הסברים על אופן התנהלותה, יחס עם הבעת דאגה מאופן התנהלות האבטחה הפנימי של ה-SEC.

בנוסף, הגיעו טענות שהמקרה הנ"ל שימש כמניפולציית שוק, על ידי הטעיית משקיעים באופן מכוון, ולכן נדרשת שקיפות מלאה על השתלשלות האירועים שגרמו לכך.

ארנק ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. "הגישה לביטקוין כיום בשיאה, אך עדיין מוגבלת לפלח אוכלוסייה קטן"/ShutterStock

השוק צוהל

בכירי עולם הקריפטו בישראל הגיבו בהתלהבות. "כניסת ה- ETF לשוק הביטקוין היא לא כניסה של עוד מכשיר פיננסי. זהו קצה הקרחון של מאבק ארוך שנים. ה- SEC, רשות ניירות הערך האמריקאית, התנגדה באופן עקבי לכניסתו של ETF ביטקוין לתחום בטענה שהשוק עוד לא ערוך לכך, והיה זה רק בית המשפט שאילץ אותם להתקדם ולאפשר זאת", אמר יובל רואש, מנכ"ל ומייסד חברת Bits of Gold.

לדבריו, "הגישה לביטקוין כיום בשיאה, אך עדיין מוגבלת לפלח אוכלוסייה קטן יחסית ביחס לפוטנציאל. גם אם שבריר מהאוכלוסייה שכיום לא נגישה תחזיק בו דרך מכשירים פיננסיים פשוטים יותר תהיה לכך השפעה דרמטית על השוק, דרך גידול בביקוש למטבע, ולכן גם על המחיר שלו. גם הדומיננטיות של הביטקוין אל מול מטבעות אחרים שעומדת היום על כ-54%, שיא מאז 2021, צפויה לגדול למעבר ל-60% היות וה-ETF מוגבל רק לביטקוין".

נעה משיח, מנכ"ל איגוד הביטקוין הישראלי, אמרה כי "אישורה של תעודת סל עוקבת ביטקוין מעיד על האמון הרב שמעניקים הגופים המוסדיים בביטקוין ובטכנולוגיה שלו. עם ההתעניינות הגוברת סביב נייר ערך, כנראה שגם מחיר נכס הבסיס שלו - הביטקוין עשוי להעלות, שכן קיימת התחייבות להחזקה של כמות מסוימת של מטבעות כנגד אותה תעודת סל.

"זו בשורה גדולה לעולם הקריפטו, אבל בעיקר לאנשים פרטיים או חברות, שעד היום נמנעו להיכנס לתחום מחשש או חוסר בידע. צריך לזכור שמחיר הביטקוין תנודתי בטווח הקצר, וכאשר קונים נייר ערך מחקה אולי אפשר להנות מהתנודתיות במחיר, אבל החזקת ביטקוין בארנק משלכם תוך שמירה על כללי הבטיחות מעניקה לכם את היתרונות של החזקת המטבע. באיגוד הביטקוין ממליצים לכל מי שמתעניין בתחום ללמוד ולהבין את הסיכונים וההזדמנויות לפני שאתם מתחילים להשקיע".

ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3, אמר כי "החשיבות הגדולה היא בהנגשה של ביטקוין ואיתריום להמונים. ביטקוין ביסס את עצמו ב-14 השנים מאז היווסדו כנס אמיתי ובעל משמעות, שכל מי שלוקח חלק בעולם המטבעות הדיגיטליים מחזיק בו בצורה כזו או אחרת. עם זאת, אחת הבעיות המשמעותיות היא האחזקה עצמה. למרות הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים, שהמתקדמים בהם מיוצרים כאן בישראל, עדיין למשתמש הקצה לא פשוט להחזיק ולאבטח את המטבעות שלו. Etf יוצר פתרון לעניין.

"כמו שרבים מאלה שרוכשים זהב לא רוצים לקבל את מטילי המתכת אליהם הביתה, כך רוכשי ביטקוין רבים לא רוצים לקחת על עצמם את המעמסה של אחזקת ואבטחת המטבעות ומעדיפים שגופים משמעותיים כמו ענקית תעודות הסל בלקרוק ואחרות יעשו את זה במקומם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully