וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט יממן אשכול תחבורה ציבורית שיתופעל באמצעות "דרך אגד", חברה בת חדשה של קבוצת אגד

11.1.2024 / 9:56

במסגרת ההסכם יוזרמו לחברה כ -340 מיליון שקל. ראשוני האוטובוסים ינועו בקווים בין עירוניים לירושלים מאזור המרכז כבר בחודש אפריל 2024. מנכ"ל קבוצת אגד גלעד ריקלין: "החוסן הכלכלי של קבוצת אגד מאפשר לנו לשפר את השירות וחוויית הנסיעה"

גלעד ריקלין. אגד,
גלעד ריקלין/אגד

בהמשך לזכייה של אגד במכרז של משרד התחבורה להפעלת קווים בעוטף ירושלים נחתם השבוע הסכם מימון חסר תקדים בהיקפו עם בנק דיסקונט בכ - 340 מיליון שקלים. הכסף מיועד לרכישת אוטובוסים חדשים והשקעות נוספות לשיפור השירות באזורים בהם תפעל החברה. הסכם המימון שנחתם עם בנק דיסקונט הינו המימון הראשון של קבוצת אגד
.non-recourseבשיטת

מימון זה מצטרף למספר אשכולות תחבורה ציבורית, נוספים שדיסקונט מימן בשנים האחרונות וההתמחות שיצר בתחום. מטעם בנק דיסקונט הובילו את העסקה ראש המערך העסקי נטליה הגנדורף ומנהל העסקים יוסי כהן.

מעבר להבעת האמון של הבנק ושל המערכת הפיננסית כולה בקבוצת אגד, מדובר על בשורה של ממש לנוסעי התחבורה הציבורית בישראל. ראשוני האוטובוסים של החברה החדשה יתחילו לנוע על הכבישים בעוד כארבעה חודשים. בתחילה בקווים בין עירוניים בין גוש דן לירושלים וברבעון הראשון של 2025 יחברו גם את ישובי עוטף ירושלים (מבשרת, גבעת זאב וישובים נוספים באיזור) לירושלים.

על-פי תנאי המכרז בו זכתה אגד מטעם משרד התחבורה, עד שנת 2026 מצבת האוטובוסים של החברה הבת החדשה תכלול יותר מ - 300, כאשר יותר ממחצית מהם יהיו ממוענים על ידי גז טבעי דחוס כחול-לבן.

על-פי ההערכות באגד, אחרי שתושלם ההפעלה של הקווים העירוניים והבינעירוניים "דרך אגד" תסיע כ - 5.5 מיליון נוסעים בשנה. המשמעות המעשית של הקמת החברה היא שיפור השרות לנוסעים באמצעות הגברת התדירות ותוספת משמעותית של קווים באזורי הפעילות ושיפור בחוויית הנסיעה.

"הבעת האמון משקפת את המהפכה הניהולית של החברה"

גלעד ריקלין, מנכ"ל קבוצת אגד: "החוסן הכלכלי של קבוצת אגד מאפשר לנו לשפר את השרות ואת חווית הנסיעה שתמשוך יותר נוסעים לתחבורה הציבורית ותסייע לצמצם את עומסי התנועה בכבישי ישראל"

הילה ערן-זיק, סמנכ"לית בכירה, ראש החטיבה העסקית בדיסקונט: "בנק דיסקונט גאה להוביל עסקה משמעותית זו עם אגד - חברה ותיקה ומובילה. אנו רואים חשיבות בחיזוק ענף התחבורה ובפרט תחום התחבורה הציבורית שלו חשיבות רבה גם בהיבטים סביבתיים כגון הפחתת זיהום האוויר וסביבה ירוקה יותר"

נבות בר מנכ"ל קרן קיסטון, בעלת השליטה באגד: "הזכייה של אגד במכרז עוטף ירושלים, מכרז שהתנהל בתנאי שוק ומחוץ להסכם ההפעלה, מהווה עדות לכך שהחברה צועדת קדימה ומשמרת את מעמדה כחברה מובילה, גם בתנאי תחרות מלאים. הבעת האמון של בנק דיסקונט והסכם המימון שנחתם, כמו גם זכיות של החברה במספר מכרזים חדשים באירופה, מהלכים לשיפור מבנה ההון של אגד ומהלכי התייעלות משמעותיים, משקפים את המהפכה הניהולית שעוברת החברה מאז כניסת קיסטון"

  • עוד באותו נושא:
  • אגד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully