וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: מענק של 3 מיליון שקל לגוף הראשון אשר יבצע הנפקת אג"ח מגובות תיק משכנתאות

אמיר טייג

18.3.2003 / 17:18

במסגרת הניסיון לעודד שוק משני למשכנתאות מציע האוצר מענק לגוף ייעודי, שינפיק אג"ח מגובות בתיק משכנתאות ב-2003 בהיקף מינימלי של 500 מיליון שקל



במסגרת הניסיון לעודד התפתחות שוק משני למשכנתאות, מציע האוצר, כחלק מתוכנית ההבראה שהוגשה אתמול, מענק של 3 מיליון שקל לגוף הראשון שיבצע הנפקת אג"ח המגובה בתיק הלוואות לדיור. המענק יינתן לחברה ייעודית, שתוקם לשם כך בלבד, ושתבצע הנפקה של ניירות ערך מסוג זה כבר בשנת 2003. כמו כן מתנה האוצר את מתן המענק בהיקף הנפקה מינימלי של 500 מיליון שקל.



בנוסף, מציע האוצר מענק בגובה 1.5 מיליון שקל לחברה ייעודית שתנפיק ראשונה אג"ח מגובות תיק משכנתאות במהלך שנת 2004. גם במקרה זה מתנה האוצר את קבלת המענק בהיקף הנפקה שלא יפחת מ-500 מיליון שקל.



עוד מציינים באוצר כי בשני המקרים המענקים יינתנו באופן של החזר הוצאות הנפקה מוכחות, וכנגד התחייבות של מקבל המענק להשקיע את סכום המענק בתשתיות משפטיות או תשתיות אחרות. תשתיות אלו נדרשות להנפקות אג"ח נוספות לצורך גיוס ההון הדרוש לרכישת תיקי הלוואות לדיור.



הטבה נוספת שמציע האוצר היא פטור למשך שנתיים מאגרת תשקיף בהיקף של 150 אלף שקל. הפטור יינתן רק לחברה ייעודית העוסקת בהנפקת אג"ח מגובות משכנתאות בלבד.



שוק משני למשכנתאות הוא שוק שבמסגרתו תאגיד הנותן משכנתאות לדיור, מוכר לחברה ייעודית תיק הלוואות הכולל תזרימי מזומנים הנובעים ממנו, וכן את כל השעבודים והבטוחות. על מנת לממן את רכישת התיק, החברה הייעודית מגייסת את ההון הנדרש מהציבור באמצעות הנפקת אג"ח, אשר מגובות בתזרימי התשלומים שמשלמים לה מקבלי המשכנתאות. הנכסים המשועבדים לבעל המשכנתא מהווים את הבטוחות של האג"ח. למעשה, שוק משני למשכנתאות דומה באופיו לאיגוח שמבצעות חברות, במסגרתו הן מוכרות לגוף שלישי את תיק החייבים שלהן. יש לציין כי בעולם, שוק משני למשכנתאות הינו דבר נפוץ.



באוצר סבורים כי הקמת שוק משני למשכנתאות ופיתוחו תקל על מצוקת מקורות ההון במשק, תעודד את כניסתם של שחקנים נוספים לשוק האשראי לטווח ארוך, וכפועל יוצא תתרום לשכלול השוק ולהקטנת רמת הריכוזיות הקיימת בו. כניסת מתווכים נוספים לשוק ההון עשויה לשרת את הצרכן הסופי בקבלת מוצר פיננסי זול יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully