וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריית פתיחה נזעמת של ההסתדרות: "לא ניתן לאוצר להשתלט על כספי הפנסיה כדי להמר בהם בבורסה"

אמיר טייג

18.3.2003 / 18:41

ההסתדרות מטיחה בנתניהו: "ימנה אנשי שלומו כמנהלים מורשים של קרנות הפנסיה"; "צעד ביזארי וחריג העומד בסתירה מוחלטת לעקרונות השוק החופשי"



"ההסתדרות החדשה זועמת על כוונת משרד האוצר להשתלט על כספי קרנות הפנסיה ע"י מינוי מנהלים ממשלתיים, כדי לאלץ את הקרנות להמר על כספי העמיתים בבורסה" - כך מגיבה ההסתדרות לרפורמה בקרנות הפנסיה המוצעת במסגרת תוכנית ההבראה של האוצר. תגובה זו היא יריית הפתיחה במאבק הצפוי בין ההסתדרות ובין משרד האוצר לגבי יישום התוכנית הכלכלית, אשר במרכזה הפחתת שכר וקיצוץ עובדים בסקטור הציבורי.



עוד נכתב בהודעת ההסתדרות כי "זוהי הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל בה מנסה הממשלה להשתלט על כספי הפנסיה של האזרחים, כדי להשתמש בהם למטרותיה. לא זאת בלבד שהחתול - משרד האוצר -מבקש לשמור על השמנת, אלא אף ישנה כוונה לאלץ את הקרנות להמר על כספי העמיתים בבורסה - וזו שערוריה המעידה על חוסר ראייה לטווח ארוך ועל חוסר אחריות".



יש לציין כי על פי הרפורמה המוצעת המדינה תפסיק את הנפקת האג"ח המיועדות, אשר לא נסחרו בבורסה, ותתמרץ את הקרנות לרכוש אג"ח מדינה אשר נסחרות בבורסה - או לרכוש אג"ח קונצרני בדירוג סיכון לא נמוך מ-A.



במסגרת הרפורמה המוצעת יזרים האוצר סכום של כ-70 מיליארד שקל לקרנות הפנסיה ממקורות תקציביים במהלך 35 השנים הקרובות. בתמורה ידרוש האוצר מינוי מנהלים מורשים מטעמו לניהול הקרנות, ולהוציאן מידי מנהליהן הנוכחיים - קרי ההסתדרות.



לטענת ההסתדרות, העברת הכספים לקרנות הפנסיה במסגרת הרפורמה המוצעת איננה מחווה יוצאת דופן, כפי שניסו להציגה באוצר. "ההעברה היא מילוי חלקי בלבד של ההסכם שנחתם בין ההסתדרות לאוצר בשנת 1995, ולפיו יכסה האוצר את גירעונות קרנות הפנסיה - שנוצרו עקב עליית תוחלת החיים בעולם המערבי. בתמורה הסכימה ההסתדרות להעברת עובדי המדינה לפנסיה צוברת במקום פנסיה תקציבית", מוסיפים בהסתדרות.



בהסתדרות מטיחים באוצר "כי כוונת שר האוצר למנות מנהלים ממשלתיים לקרנות הפנסיה, שאינן בבעלות הממשלה, היא צעד ביזארי וחריג - העומד בסתירה מוחלטת לעקרונות השוק החופשי העומדים בבסיס תוכניתו הכלכלית של שר האוצר". עוד טוענים בהסתדרות כי בבסיס צעד זה של האוצר עומדת כוונת השר למנות את אנשי שלומו לתפקידי מנהלי הקרנות. "הניסיון למנות מנהלים ממשלתיים, המחויבים בדין וחשבון לשר האוצר ולא לעמיתי הקרנות, מהווה למעשה החרמה והלאמה של כספי הפנסיה של העמיתים", מציינים בהסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully