וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באייר זוכתה בתביעה שהגיש נגדה אדם שחלה בעקבות שימוש בתרופת הבייקול

סוכנויות הידיעות

18.3.2003 / 21:27

מניית ענקית התרופות הגרמנית מזנקת בכ-40% - העלייה היומית החדה ביותר שלה מזה 13 שנים



חברת באייר, יצרנית התרופות הגדולה בגרמניה, זוכתה מאשמה כי נשאה באחריות למחלתו של גבר אמריקאי אשר השתמש בתרופת הבייקול מתוצרתה, לטיפול בכולסטרול.



בתום יומיים וחצי של דיונים, החליט חבר המושבעים במשפט לדחות את תביעתו של הפנסיונר, הוליס הלטום ממדינת טקסס, אשר תבע מהחברה פיצויים בהיקף של 558 מיליון דולר.



פסק הדין, אשר ניתן במסגרת התביעה הראשונה בעניין התרופה שנדונה בבית משפט, עשוי לחזק את עמדתה של באייר במו"מ על יישוב 8,400 התביעות המשפטיות שהוגשו נגדה בעקבות שערוריות בייקול. עד כה הצליחה החברה ליישב 450 תביעות, שגבו ממנה סכום של 125 מיליון דולר.



לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט במסגרת התביעה, עודדה באייר את מכירות תרופת הבייקול גם לאחר שנודע לחברה שחולים שהשתמשו בה חלו או מתו. באייר ידעה על בעייתיותה של התרופה כבר ב-1997, אז אושרה הבייקול לשימוש בארה"ב - כך עולה ממכתבים אלקטרוניים, מתזכורות ומתצהירים בשבועה שפורסמו על ידי עורכי דין התובעים את החברה. כ-100 מקרי מוות ו-1,600 פגיעות גופניות נקשרו לשימוש בתרופה, ובאוגוסט 2001 היא הוסרה מהמדפים.



מאז נחשפה פרשת בייקול ועד אתמול איבדה מניית באייר 75%, אולם בעקבות הידיעה נסקה המניה בכ-40% - העלייה היומית החדה ביותר שרשמה מזה 13 שנים.



בשבוע שעבר דיווחה באייר על הפסד של 412 מיליון יורו (448 מיליון דולר) ברבעון הרביעי, גבוה מהתחזיות המוקדמות - אשר נבע מהפרשה של 257 מיליון דולר ליישוב תביעות בארה"ב. מכירות החברה בתקופה המדווחת גדלו ב-15%, ל-7.42 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully