וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים מתנגדים לקיצוץ בתקציב: "המשרדים יקרסו"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 15:26

נפתחה ישיבת הממשלה שבה אמורים לאשר השרים קיצוצים רוחביים עצומים בתקציבי משרדם אך ללא סגירת משרדים וביטול הכספים הקואליציוניים; השב"כ מזהיר כי הקיצוץ למגזר הערבי "טומן בחובו איום אסטרטגי לטווח ארוך", במשרד הביטחון דורשים עוד 200 מיליארד בארבע שנים

בווידאו: ישיבת ממשלה 07.01.24/מערכת וואלה!

הממשלה מתכנסת כעת לישיבה על תקציב המדינה המתוקן לשנת 2024 לצרכי הלחימה. זאת, ברקע התנגדויות חריפות של רוב השרים לקיצוצים בתקציבי משרדיהם ואיומים להצביע נגד התקציב. הצעת התקציב, שכוללת קיצוץ רוחבי של כ3% במשרדי הממשלה, בין השאר בבריאות, ברווחה, והחינוך, ועל חלק מהמשרדים החברתיים אף הושת קיצוץ נוסף למימון צרכי המלחמה.

בימים האחרונים, מאז הונחתה על השרים ומנכלי המשרדים, הצעת התקציב עוררה ביקורת חריפה בממשלה, בשלטון המקומי ובמגזר העסקי, וישיבת הממשלה צפויה להימשך אל תוך הלילה ולהיות רוויית פיצוצים ומחלוקות. תקציב משרד הבריאות, למשל, יקוצץ ב-400 מיליון שקלים, ושר הבריאות אוריאל בוסו הודיע אתמול כי "במצב הנוכחי לא נוכל לעמוד באתגרים הללו שהם הביטחון הבריאותי של אזרחי ישראל".

במשרד לביטחון פנים מתוכנן קיצוץ שמוערך בכמיליארד שקלים, והשר איתמר בן גביר הודיע שלא יתמוך בתקציב שיפגע ביכולות המשטרה, ואף דורשת תוספת של כ-9 מיליארד שקלים למימון צרכי ההצטיידות והמלחמה. בתקציב משרד החקלאות מתוכנן קיצוץ של כ-200 מיליון שקלים, מה ששר החקלאות אבי דיכטר הגדיר כ"הודעה על חיסולו של משרד החקלאות בישראל"; תקציב משרד התרבות והספורט עומד בפני קיצוץ של עד כחצי מיליארד שקלים בשנה הקרובה ושר התרבות מיקי זוהר הזהיר מקריסה של המשרד אם יאושר במלואו, ועוד ועוד.

לוחמי צוות הקרב. דובר צה"ל
חיילים בעזה. מערכת הביטחון דורשת תוספת של יותר מ-200 מיליארד שקל בארבע השנים הקרובות/דובר צה"ל

גם בתוכנית החומש של המגזר הערבי צפוי קיצוץ של 15%, והשב"כ שלח הבוקר לשרים מסמך בו הוא מזהיר כי הוא "טומן בחובו איום אסטרטגי לטווח ארוך", לפי דיווח בכאן 11. במשרד הביטחון, מצד שני, דורשים תוספת של למעלה מ-200 מיליארד שקלים לארבע השנים הקרובות - וראש הממשלה בנימין נתניהו החליט מראש שתוקם וועדה של משרד האוצר ומשרד הביטחון תדון בנושא.

הצעת התקציב לא כוללת כרגע סגירת משרדים ממשלתיים מיותרים או שום התייעלות תקציבית מצד הממשלה ה-37, הגדולה בתולדות ישראל. ההצעה גם לא כוללת כרגע את חלוקת הכספים הקואליציוניים, אך בקואליציה מעריכים כי בתקציבים הקואליציוניים יהיה קיצוץ חלקי בלבד של כ-2.5 מיליארד שקלים במקום יותר מ-5 מיליארד כפי שהמליץ הדרג המקצועי במשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully