וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום רביעי של עליות בוול סטריט; מניות הסיגריות נפלו בשל חשש מתביעות ענק

רן דוידוב

18.3.2003 / 23:14

משרד המשפטים האמריקאי מבקש שענקיות הטבק ישיבו למדינה רווחים בגובה 290 מיליארד ד'; פרוקטר אנד גמבל עלתה ב-1.3% לאחר שרכשה את יצרנית מוצרי טיפוח השיער וולה



לאחר שלושה ימי עליות חדות נרגעו קמעה שוקי המניות האמריקאים והסתפקו בעליות שערים קלות, שנרשמו בחצי השעה האחרונה למסחר. המשקיעים עברו לעמדת המתנה עד לסיום האולטימטום שנתן הנשיא בוש לסדאם חוסיין. החלטת הבנק הפדרלי להותיר את הריבית ללא שינוי היתה צפויה וכמעט ולא השפיעה על השוק. מדד דאו ג'ונס, שזינק בקרוב ל-8% בשלושת ימי המסחר הקודמים, הסתפק בעלייה של 0.6%. הנאסד"ק, שקפץ בקרוב ל-9% במהלך פרק זמן זה, עלה אף הוא ב-0.6%.



הנשיא בוש קרא לסדאם חוסיין לצאת מבגדד תוך 48 שעות יחד עם בניו. אם סדאם לא יעמוד בדרישה, אמר בוש, תחל ארה"ב בפעולה צבאית נגד עיראק. לפי הערכות, צפויה ארה"ב לפעול נגד עיראק עוד לפני תום השבוע.



בשעות הערב הותיר הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 1.25% - שפל של למעלה מ-40 שנה. עם זאת, חרג הבנק ממנהגו ונמנע מלהעריך את הסכנות העומדות בפני הכלכלה האמריקאית בשל חוסר הוודאות הגיאופוליטית. הבנק ציין כי הוא ממשיך להאמין כי שערי הריבית הנמוכים והעלייה המתמשכת בפריון יביאו לשיפור בצמיחה עם תום עידן חוסר הוודאות.



נתוני מקרו: מספר התחלות הבנייה בפברואר צנח ב-11% ל-1.622 מיליון לפי חישוב שנתי. הירידה היתה החדה ביותר מזה תשע שנים ונבעה, בין היתר, מסופת שלגים קשה שהיכתה בצפון מזרח ארה"ב. אנליסטים צפו שבפברואר יירשמו 1.728 מיליון התחלות בנייה.



גייטוויי (סימול GTW), יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בארה"ב, סיימה ללא שינוי, לאחר שנפלה בתחילת המסחר כדי 8%. החברה הזהירה כי תוצאות הרבעון הראשון ייפלו בהרבה מתחזיות האנליסטים. בכוונת החברה לקצץ 17% מכוח העבודה שלה, בניסיון לשפר את הרווחיות. גייטוויי צופה שהכנסותיה ברבעון יהיו 820-850 מיליון דולר, על הפסד של 62-66 סנט למניה. אנליסטים צפו שהחברה תרשום הפסד של 34 סנט למניה, על הכנסות של 955.3 מיליארד דולר.



יצרנית ציוד השבבים אפלייד מטריאלס הודיעה אתמול על קיצוץ של 2,000 משרות, או 14% מכוח העבודה - בשל ביקושים נרפים למוצריה. זהו סבב הפיטורים הגדול השני של החברה בחמשת החודשים האחרונים. מניית החברה, שזינקה אתמול ב-6.1% יחד עם כל מגזר השבבים, עלתה היום ב-3.1%.



אורקל ירדה ב-0.8% לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני. החברה צפויה לרשום רווח של 10 סנט למניה, על הכנסות של 2.31 מיליארד דולר - לעומת 9 סנט ו-2.23 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.



קריספי קרים דונאטס (סימול KKD), רשת המזון המהיר, ירדה ב-1.9% לאחר שדיווחה על ירידה של 33% ברווח הנקי ברבעון שהסתיים בתחילת פברואר - בשל הוצאות משפטיות. בניכוי ההוצאות החד פעמיות עלתה קריספי קרים על התחזיות.



ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל (סימול PG) עלתה ב-1.3%, לאחר שהכריזה על רכישתה של וולה (Wella), יצרנית מוצרי הטיפוח לשיער - ב-6.9 מיליארד דולר. העסקה, הגדולה בתולדות פרוקטר אנד גמבל, מעניקה לה 77.6% ממניות ההצבעה של וולה - אשר נמכרו על ידי בני משפחת המייסדים. המחיר גבוה ב-22% ממחיר הסגירה של מניות וולה אתמול בבורסת פרנקפורט.



מניות יצרניות הסיגריות רשמו ירידות חדות בשל חשש המשקיעים מתוצאות התדיינויות משפטיות הנמצאות בעיצומן. אלטריה (לשעבר פיליפ מוריס, סימול MO) נפלה ב-6%, ור.ג'.ר נוביסקו (סימול RJR) נפלה ב-8.5%. שתי המניות שקעו לשפל שנתי, לאחר שה"ניו יורק טיימס" דיווח שמשרד המשפטים של ארה"ב רוצה שחמש יצרניות הסיגריות הגדולות במדינה ישיבו רווחים בגובה 290 מיליארד דולר שליקטו ב-50 השנים האחרונות. לטענת משרד המשפטים, נבעו רווחים אלה ממניפולציות שיווקיות נכלוליות שעלו בחיי מיליוני בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully