וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק ודאו הוסיפו 0.6% בסיום יום תנודתי; צ'ק פוינט עלתה ב-1.5%

18.3.2003 / 23:24

קומברס איבדה 0.7% לאחר שהוסיפה אמש 6% ומתחילת השנה עלתה ב-37%; הריבית הבסיסית בארה"ב לא השתנתה בעקבות פגישת נציגי הפד היום

סקירת מסחר אחרונה (22:00)

למרות הצפי לפתיחת יום מסחר רביעי ברציפות של עליות בוול סטריט, זירת המסחר מגיבה היום לאולטימטום של הנשיא בוש לסדאם חוסיין ביום מסחר תנודתי. בפתיחה, נותרו המדדים מספר דקות כמעט ללא שינוי, אך בהמשך הם החלו לחפש כיוון, מגמה הנמשכת גם בשעה זו. הנאסד"ק מאבד כעת 0.1% והדאו עולה ב-0.3%.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הותיר לפנות בוקר 48 שעות בלבד (עד יום חמישי) לסדאם חוסיין ולבניו כדי לצאת מעיראק לפני שארה"ב תפתח במלחמה. לדבריו, "סירובם לצאת יוביל לעימות צבאי במועד שאנו נקבע". עיראק הודיעה בתגובה כי היא דוחה את האולטימטום. גם מחירי הסחורות הגיבו למלחמה הקרבה והנפט רשם היום ירידות במקביל להמשך התחזקות הדולר האמריקאי.

אמש הגיבו השווקים לרוחות המלחמה המתגברות, בעליות חדות של כ-4% במדדים. זאת, לאחר חודשים ארוכים בהם דישדשו ונשחקו עוד ועוד. פגישת נציגי הפד שנערכה היום ב-21:15 שעון ישראל נדחקה לשוליים על רקע המתקפה הקרבה בעיראק. הבנק הפדרלי הותיר את הריבית על כנה, בשיעור של 1.25% - רמה הזהה לזו שנרשמה בשנות ה-60 בארה"ב.

המניות הישראליות נסחרות בשעה זו במגמה מעורבת, וכך גם המניות הכבדות. מניית קומברס המשיכה להתחזק בתחילת יום המסחר, אך היא יורדת כעת ב-0.7% למחיר של 11.8 דולר. אמש ננעלה המניה בעלייה של 6% לאחר שלל הודעות שפירסמה אתמול החברה, ביניהן שיתופי פעולה עם חברת ציוד התקשורת אוויה וענקית התוכנה מיקרוסופט. קומברס עלתה ב-19% מתחילת 2003.

מניית מרקורי עולה ב-0.1% למחיר של 35 דולר , ואמדוקס יורדת ב-2.6% למחיר של 13.2 דולר. אתמול רשמה המניה עליות על רקע חוזה חדש עם חברת הסלולר SFR הצרפתית, בחוזה ששוויו מוערך ב-45-50 מיליון דולר. מתחילת השנה זינקה המניה ב-37%.

מניית גילת עולה ב-4.3% למחיר של 24 סנט, לאחר הירידות אמש. שווי השוק של גילת מסתכם כעת בכ-65 מיליון דולר, לאחר שאתמול קיבלו בעלי החוב של החברה את מניותיהם, כפי שנקבע בהסדר הנושים אותו השלימה החברה לאחרונה. לגילת כעת כ-260 מיליון מניות מונפקות - פי 11 ממספר המניות לפני ההסדר. כדי לשוב ולהוריד את מספר המניות, תבקש החברה את אישור אסיפת בעלי המניות שלה לאיחוד מניות בשיעור של 1:20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully