וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס מעלה מחירי 25% מהמוצרים: ממתקים, חומוס ושמן זית

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 12:22

בנוסף להעלאות המחיר הנרחבות החברה תפטר כ-150 עובדים

זאב רווח בקמפיין של תפוצ'יפס./Y&R ISRAEL

חברת שטראוס דיווחה הבוקר לבורסה כי היא מעלה מחיריהם של 25% ממוצרי החברה, הכוללים בין היתר חלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ונוספים. בנוסף תפטר החברה כ-150 עובדים.

בין המוצרים שעתידים להתייקר - שמן זית עם עלייה של 25%, טבלאות שוקולד (עד 14%), חטיפי שוקולד (עד 9%), דברי מאפה (עד 14%), ממתקים שונים (עד 14%), שוקולית וקקאו בשיעור של 10%, קפה בשיעור של 12%, חומוס, טחינה, קונפיטורות וקוואקר (עד 7%), ובוטנים, צ'יטוס ודוריטוס עם עלייה של עד 9%.

שיעור ההתייקרות הממוצע הוא 1.7% אך כמובן שבחלק מהמוצרים עליית המחיר תהיה גבוהה יותר. הדבר נעשה במסגרת תוכנית התייעלות שאמורה לחסוך לחברה 45-55 מיליון שקל בשנה.

לפי הודעת החברה העלאת המחירים תתרחש בעקבות עליית מחירי חומרי הגלם, בין היתר חמאת ועיסת קקאו (+88%), טחינה (+30%), סוכר ושמן זית (+60%), שהיקף ההשפעה שלה מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים במונחים שנתיים. בנוגע לפיטורים מוסרת החברה כי "עיקר ההתייעלות תגיע מצמצום בשכבות הניהוליות, ולא תכלול עובדים שפונו מבתיהם או כאלו המשרתים במילואים".

עדכון המחיר לקמעונאים ייכנס לתוקף בתחילת פברואר הקרוב כאשר הצרכנים ירגישו זאת בכיסם.

מפעל המלוחים של שטראוס בשדרות. יח"צ,
מפעל שטראוס. ההתייקרויות ייכנסו לתוקף בפברואר/יח"צ

מעבר לעלייה זו, היבואניות הגדולות כבר נמצאות כיום בעיצומו של גל העלאות מחירים שנותר ללא מענה מהמדינה: בחודש שעבר הודיעה שסטוביץ, אחת משתי יבואניות המזון הגדולות, על העלאת מחירים של כ-15% בממוצע בפברואר, על פלמוליב, אג'קס, סלים דליס וקולגייט, גם יכין מייקרת את קופסאות השימורים שלה ביותר מ-.10%. בית השיטה מקפיצה את הזיתים ושמן הזית ב-11% בממוצע, וסוגת ב-40% את הסוכר והקטניות שלה.

בין הדברים המקוממים הנוספים שמחירם עלה ניתן למצוא את הירקות. מבדיקה שערך המכון לחקר הקמעונאות עולה, שבשנה האחרונה עלו מחירי סל הירקות הבסיסי, שמהווה 15% מהצריכה שלנו בסופרמרקט, ב-33.5%. בראש הרשימה תפוחי האדמה, שמחירם הממוצע עלה ב-57%, אחריהם הקישואים שהתייקרו ב-47%, חצילים וגזר ב-44%, כרוב לבן ב-41%, עגבניות רק ב-35%, בצל אדום ולבן התייקר ב-32%, סלק ב-24% ופלפלים ב-19%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully