וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיקת הכבשים: בכירי האוצר הם חבורה של פחדנים

15.1.2024 / 13:27

בזמן שאלפים נלחמים ומסכנים את חייהם באומץ, בכירי האוצר ובהם ראש אגף תקציבים, הכלכלן הראשי והחשב הראשי מתחבאים עמוק בבונקר, למרות שהם מבינים בדיוק לאן מוביל אותנו בצלאל סמוטריץ'

חסימת רכבו של בצלאל סמוטריץ' בכניסה לערוץ 14/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שירה גרינברג, כמה שאת חסרה עכשיו. בימים שאחרי אישור התיקון הקלוקל של תקציב 2023, שבמקום לקצץ, הוסיף תקציבים במיליונים למשרדים מופרכים וחילק מיליארדים למפלגות הקואליציה, ולפני אישור תיקון התקציב ל-2024, שככל הנראה יילך בעקבותיו, יקצץ במקומות הלא נכונים וימנע מסגירת משרדים וגזירות קשות בגלל הבייס, קשה שלא להתרפק על אומץ לבך.

על היכולת שלך לעמוד מול שר האוצר וראש הממשלה, ולומר בדיוק את מה שאת חושבת, בקול חזק וברור ובשמך, בלי להסתתר מאחורי שם הקוד "גורמים באוצר". השארת אחרייך דממה מעיקה. הכבשים באוצר משקשקות מפחד ושותקות.

בשיא ימי הרפורמה המשפטית, כשראית איך הכלכלה הישראלית נוסעת ב-200 קמ"ש לתוך קיר ההפיכה, התרעת שההשלכות של "הכמה חוקים הלא ממש חשובים האלה" יהיו הרות אסון, כשעמיתיך הבכירים הרכינו את ראשם בהכנעה מול האיומים של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', והעדיפו למלא פקודות, במקום ללכת אחרי צו מצפונם.

בטקס הפרידה שלך, בסוף מאי 2023, נתן לך רם בלינקוב, מנכ"ל האוצר לשעבר, את המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לפקיד ציבור, וחילק לעמיתיך את אות הקלון שהם ממשיכים לשאת גם עכשיו: "לא מפליא אותי שקולה המקצועי של שירה נשמע בימים אלו, והוא רועם יותר על רקע שתיקת הכבשים".

"שירה, את פשוט אישה חכמה", הוסיף. "אולי שכחו כאן במדינה, שחלק ממנהיגיה מקדשים את הבערות, שחוכמה היא אופציה טובה. ארגונים זקוקים למנהלים טובים ומוכשרים, ואם ינהלו אותם אנשים לא מוכשרים - אז הם ייכשלו".

רו״ח יהלי רוטנברג
יוגב גרדוס
ד"ר שמואל אברמזון. גלעד ארצי, דוברות האוצר, יח"צ, עיבוד תמונה
גרדוס, רוטנברג ואברמזון. איפה אתם?/עיבוד תמונה, גלעד ארצי, דוברות האוצר, יח"צ

למען הסר ספק: בכירי האוצר הם אנשים ראויים, חכמים, שמבינים בדיוק מה יהיו ההשלכות של ההפקרות הכלכלית שמוביל שר האוצר באחת משעותיה הקשות של מדינת ישראל והן יהיו קשות וכואבות. "עשור אבוד". הם מאוד מוכשרים, אבל פחדנים. מעדיפים לסתום את הפה, במקום למלא את שליחותם ולהפוך עולמות כדי להציל אותנו.

מאות אלפי המילואימניקים עזבו משפחות ועסקים, ומחרפים את חייהם בשביל המדינה, וכשיורידו את המדים, אלוהים יודע איך יקומו כלכלית על הרגליים. ואילו ראש אגף תקציבים, יוגב גרדוס, הכלכלן הראשי, ד"ר שמואל אברמזון והחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מתחבאים עמוק בבונקר ולא מוכנים לעמוד בקו הראשון עם כל הכלים, ולסכן את הכיסא שלהם. המצב בשוק לא משהו, לך תדע אם תמצא עבודה ביום שאחרי.

ושלא תטעו. כשהם רוצים, הם יודעים להדליף, ללחוץ, לעשות מניפולציות, וכן, גם לדבר. תשאלו את משה כחלון, שהיה שר אוצר שהיטב עם עובדיו הבכירים והזוטרים יותר, וכל תכנית שתכנן להוציא, קיבלה טיפול 10,000 מהדרג מהמקצועי, שכלל סיכולים ממוקדים, תדרוכים מפורטים, כריית בורות משפטיים ומה לא. גם אביגדור ליברמן קיבל את המנה שלו בתחילת הקדנציה, עד שדפק על השולחן והעביר את הערוץ לשיח ענייני ופתוח.

עוד בוואלה!

למי שייכת השרשרת שנמצאה בחאן יונס?

לכתבה המלאה
שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית של משרד האוצר. ללא, פלאש 90
גרינברג. קשה שלא להתרפק על אומץ לבה/פלאש 90, ללא

כשסמוטריץ' נכנס למשרד האוצר, מהר מאוד הונפה חרב הרפורמה המשפטית מעל ראשיהם, כשברקע חקיקה למינויים "מטעם". מי שלא יישר קו, ויישאר נאמן למצפונו, גורלו נחרץ. אז הם שתקו. והם ממשיכים לשתוק, גם כשהם יודעים ששתיקתם תמיט חורבן על הכלכלה.

הצעתם לסגור עשרה משרדים מיותרים? תגידו את זה בישיבות סגורות באופן בלתי משתמע לשתי פנים ותדאגו שהתקשורת תסקר את זה, שלחו מכתב אזהרה חמור לרוה"מ, לשרים, הקימו קול צעקה על הצורך בקיצוץ הכספים הקואליציוניים, גם אם זה כרוך בסכסוך פרונטאלי עם שר האוצר, שהם בבת עינו.

תפסיקו לגלגל הכל לפתחו של היועץ המשפטי של המשרד, אסי מסינג, שבולם בגופו יוזמות הזויות של העברת כספים לשרים חסרי אחריות. זה תפקידכם, רבותי, תמלאו אותו. תהיו שירה גרינברג ותוכלו להביט לציבור בעיניים ולעצמכם בבוקר במראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully