וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות ההשתלמות סיימו את 2023 עם תשואה פנומנלית

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 10:24

עם ממוצע של 9.4%, החוסכים בקרנות במסלול הכללי יכולים להיות מרוצים; ילין לפידות ניצחה השנה, בבחינה ארוכת טווח אנליסט השיגה לחוסכים את התשואה הגבוהה ביותר

גרף עולה בורסה. ראובן קסטרו ושאטרסטוק, עיבוד תמונה
שנה קודם לכן אותן קרנות סיימו עם תשואה שלילית ממוצעת שעמדה על 7.44%-/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו ושאטרסטוק

שוק ההון מוכיח שוב כי הקשר בין התשואה המושגת על ידי הגופים המוסדיים לבין המציאות הנחווית על ידי עמיתיהם החוסכים הוא כשל 2 קווים מקבילים.

שנת 2023 הסתיימה עם תשואה ממוצעת פנומנלית של 9.4% בעשר קרנות ההשתלמות הגדולות בישראל במסלול הכללי. כמה פנומנלית? שנה קודם לכן אותן קרנות סיימו את השנה עם תשואה שלילית ממוצעת שעמדה על 7.44%-, ואת שנת שיאי הקורונה שהסתכמה ב-2021 הן סיימו בממוצע של 14.21%.

עיקר התשואה החיובית הגיעה משווקי המניות והאג"ח הנסחרים, לאחר שהשווקים הבינלאומיים החלו לתמחר ירידת ריבית וחזרת הכלכלות והחברות לפעילות, עם התמתנות האינפלציה ועמידות שהוצגה בהתנהגות הצרכנית.

תוצאות קרנות ההשתלמות הכלליות. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
תוצאות קרנות ההשתלמות הכלליות/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

הקרן במסלול הכללי שהצליחה להשיג את התשואה הגבוהה ביותר לשנת 2023 - בפער על היתר - היא זו של בית ההשקעות ילין לפידות, שהשיאה תשואה שעמדה על 12.34% לתקופה, הגבוהה ב-2.94% מהתשואה הממוצעת של כלל הקרנות שנבחנו על ידי וואלה! כסף וב-5.08% מהאחרונה בטבלה לתשואה השנתית - הקרן של חברת הביטוח כלל, שתשואתה עמדה על 7.26%.

יש לציין כי את התשואה הגבוהה ביותר לחודש דצמבר השיאה קרן ההשתלמות במסלול הכללי של הפניקס, שהשיאה 2.88% לחודש המסכם של השנה, ו-8.49% לשנת 2023 כולה.

תשואתה של הפניקס לדצמבר גבוהה ב-0.95% מחותמת הטבלה לאותה תקופה מלמטה - חברת הביטוח מנורה, שתשואת קרן ההשתלמות שלה השיאה 1.93% לאותו החודש.

בסיכומי התשואות ל-3 ול-5 שנים מנצחת הקרן של אנליסט, עם תשואות של 18.92% ו-40.43% בהתאמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יאיר לפידות. רמי זרנגר,
לפידות. "העתיד הקרוב יהיה תנודתי"/רמי זרנגר

יאיר לפידות, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות, אמר כי "עיקר התרומה לתשואות העודפות בשנת 2023 הגיעה בעקבות החשיפה לאפיקי המניות בחו"ל, שרובם רשמו תשואות חיוביות גבוהות יותר ממדדי המניות בארץ.

"הדבר סייע בשנה החולפת גם לתיק ההשקעות של ילין לפידות, שכלל בחירה פרטנית של מניות תוך התמקדות בשוק האמריקאי, לצד חשיפה גבוה יחסית לדולר ובחירה פרטנית של אג"ח קונצרני בישראל עם מח"מ לא ארוך, שהניבו תשואות עודפות.

"ישראל סיכמה את שנת 2023 בתנודתית עקב החשש מהרפורמה במערכת המשפטית בתחילת השנה וכניסת ישראל למלחמה לקראת סופה באוקטובר האחרון, אך יש לציין יחד עם זאת כי התנודתיות הינה מאפיין קבוע של שוק ההון.

"יש לציין, כי ההשקעות הלא סחירות בקופות הגמל והפנסיה לא הוכיחו את עצמן כטובות לאורך זמן, אלא להפך. החשיפה הנמוכה לנכסים לא סחירים, שערכיהם בהערכות השווי גבוהים מערכם של נכסים מקבילים בשוק הסחיר, השפיעה לחיוב על התשואה ב-2023 ואף מהווה מבוא ל-2024.

"השערוכים בסוף השנה תלויים בסוג הנכסים המשוערכים, ובנכסי נדל"ן מניב ויזמות בישראל אפשר לצפות שהעלייה בשיעור ההיוון והחולשה בסקטור, יובילו לירידת שווי נוספת בשערוכים. ומי שהשקיע בנדל"ן מניב בארה"ב צפוי לרשום שערוכים שליליים אף יותר.

"השקעות ישירות במניות לא סחירות של חברות הזנק וקרנות הון סיכון, להערכתנו, צפויות גם כן לרשום שערוכים שליליים, וזאת לעומת העליות שנחוו במדדי מניות חו"ל, מכיוון שעיקר העליות בבורסות היו בחברות הענק הטכנולוגיות, שאינן מייצגות את החברות הקטנות בהן השקיעו הגופים המוסדיים.

"כך קרנות השקעה החשופות בעיקר לשווקי חו"ל יוכלו לרשום עדכונים חיוביים בעקבות החוזקה של השווקים הפיננסיים בחו"ל.

"הנחת העבודה של המשקיע, עם זאת, צריכה להיות שהעתיד הקרוב יהיה תנודתי כפי שהיתה שנת 2023, ויש להיערך לכך, בין היתר, על ידי בניית תיק מפוזר בין גיאוגרפיות, סקטורים, מטבעות, ומכשירי השקעה נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully