וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד דומינוס פיצה: "פוגעת בזכויות העובדים בשבת"

16.1.2024 / 15:18

לפי בקשת התביעה הרשת מרוויחה על חשבון העובדים כאשר היא קובעת באופן שרירותי את מועדי כניסת ויציאת השבת ולא משלמת לעובדים ביום זה את מלוא שכרם

Oh Mammi, סדרת פיצות של רותי ונירה רוסו, דומינו'ס פיצה/דומינו'ס פיצה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד דומינוס פיצה, זאת בשל אי תשלום מלא על עבודה בשבת. התביעה, אשר הוגשה לבין הדין האזורי לעבודה נגד אלגד פיצה בע"מ, בעלי דומינוס פיצה בישראל, כוללת את כל העובדים במשמרות שבת ברשת ומוערכת על ידי מגישי הבקשה במיליוני שקלים.

התובע, באמצעות עורך הדין אסף כהן, הוא עובד ברשת המשמש שליח.

בקשת התביעה מונה שורה של בעיות אשר השורה התחתונה שלהן היא פגיעה בזכויות העובדים בשבת, בשל אי תשלום מלא של התוספות המגיעות להם.

אחת הטענות המרכזיות היא כי הרשת קובעת באופן שרירותי ועל דעת עצמה את זמני הגדרת כניסת השבת ויציאתה, ולפיכך "מוציאה" את השבת מוקדם מדי ולא משלמת את התוספת המלאה.

כלומר, למרות שבהסכם העבודה הוסכם ונקבע כי יום המנוחה של העובדים הוא שבת, בפועל, כאשר העובדים מועסקים ביום שבת בשעות אחר הצהריים והערב, כאשר באופן רשמי השבת עדיין לא יצאה, משולם להם שכר רגיל ולא שכר השווה ל-150% משכרם הרגיל, כמתחייב מחוק שעות עבודה ומנוחה.

זאת על אף שלפי ההלכה הפסוקה יש לקבוע את טווח השעות שבהן יש לשלם שכר עבודה בשבת לפי שעות כניסת ויציאת השבת על פי מורשת ישראל, בפועל, קובעת דומינו'ס פיצה את שעות כניסת ויציאת השבת באופן כפי ראות עיניה.

סניף דומינוס פיצה – אבן גבירול בתל אביב. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
סניף דומינוס פיצה – אבן גבירול בתל אביב/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

כך למשל, בקיץ השבת יוצאת בפועל לקראת השעה 20:00, ואילו לפי דומינו'ס יציאת השבת בקיץ תחול בשעה 18:00 ובחורף בשעה 17:00.

גם אם ניתן לטעון כי מדובר כי אותם עובדים "נהנים" מתשלום גדול יותר בשישי בשל כניסה מוקדמת כביכול של השבת, בבקשת התביעה מצוין כי לא ניתן להתיר קיזוז בין עובדים אלא חייבים לשלם לכל עובד את השכר המלא המגיע לו במלואו.

בנוסף מצוין כי שבת הוא יום העבודה העמוס יותר שבו יש יותר עובדים בכל משמרת, כלומר החברה בפועל מרוויחה על חשבון העובדים בכך שמוציאה את השבת מוקדם יותר: "למיטב ידיעת והערכת המבקש, מדובר בעובדים רבים שמספרם עולה בהרבה על אלה שעבדו רק ביום שישי, שכן המשמרות בימי שבת אינטנסיביות באופן משמעותי יותר מאשר המשמרות בימי שישי וממילא מועסקים בהן יותר עובדים, כך שגם בשורה התחתונה המשיבה הרוויחה ומרוויחה מאופן קביעת שעות השבת על ידה (מבלי לגרוע מכך ששורה תחתונה זו אינה רלוונטית וחובה להתייחס לכל עובד ועובד בנפרד)".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עו"ד אסף כהן. דורון לצטר,
עו"ד אסף כהן/דורון לצטר

טענה נוספת היא כי הרשת נמנעת מתשלום תוספת שבת גם על הסכום הקבוע אותו היא נותנת לכל שליח בגין כל משלוח.

החל מחודש ספטמבר 2021, שבו החלה דומינו'ס פיצה לגבות דמי משלוח מלקוחותיה, מקבלים השליחים מקבלים סכום קבוע וידוע מראש עבור כל משלוח.

בתחילה קיבלו העובדים סך של 3 שקלים עבור כל משלוח ביום חול ו-4 שקלים עבור משלוח בסוף השבוע. באפריל 2023 הפחיתה החברה את הסכום לתוספת של שני שקלים למשלוח - הן ביום חול והן בשבת.

בקשת התביעה גורסת כי גם על סכום זה על החברה לשלם תוספת שבת לכל עובדיה, מאחר וזהו מרכיב של השכר הרגיל.

ההערכה היא כי במידה והתביעה תתקבל היא תעמוד על מיליוני שקלים. אמנם למבקש לא ידוע מספר חברי הקבוצה הרלבנטיים והנזק המצרפי שנגרם להם, אבל מאחר והיקף עסקיה של המשיבה עצום והיא מעסיקה עובדים רבים, ההערכה היא שמדובר במיליוני שקלים כאמור.

במידה ובקשת התביעה תתקבל מבקש עורך הדין שהגיש את הבקשה, אסף כהן, לקבוע את סכום שכר הטרחה על 175% מהפיצוי לחברי הקבוצה.

מדומינו'ס פיצה נמסר: "הבקשה להכרה בתביעה הייצוגית התקבלה. החברה לומדת את פרטיה ותגיב, כמקובל, בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully