וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת בר אילן תכשיר סטודנטים לקריירה בבנקאות ומימון

17.1.2024 / 9:20

בנקאות במלחמה: אוניברסיטת בר-אילן השיקה תוכנית ייחודית לתואר ראשון במדעי החברה, במסגרתה יוכשרו סטודנטים לקריירה בבנקאות ומימון

בנקאות מימון בבר אילן. שלומי מזרחי,
בנקאות מימון בבר אילן/שלומי מזרחי

אוניברסיטת בר-אילן מציעה לראשונה תואר ראשון רב תחומי במדעי החברה עם התמחות בבנקאות ומימון. הסטודנטים שיצטרפו לתוכנית החדשה יזכו במלגות שאותן יעניק בנק מזרחי-טפחות.

התוכנית החדשה היא הראשונה בסדרת שיתופי פעולה שמתוכננים בשנים הקרובות שמטרתן חיבור בין השדה התאורטי האקדמי לבין הפן המקצועי בפועל, במטרה שסטודנטים מאוניברסיטת בר-אילן יצאו לשוק העבודה כשהם רכשו מיומנויות כבר בשלב לימודיהם לתואר ראשון.

היתרון המרכזי הוא האפשרות שעומדת בפני הסטודנטים להיקלט, כבר מיום הלימודים הראשון, לעבודה מעשית בבנק, ולהתחיל את הכשרתם המקצועית כבנקאים של מזרחי-טפחות, במרכזים הטלפוניים או באחד מסניפי הבנק, במקביל ללימודיהם האקדמיים. מובילי התכנית האקדמית; פרופ' גיל אפשטיין, דיקן הפקולטה למדעי החברה, פרופ' רות בן ישר, ראש המחלקה לכלכלה, ד"ר עמיחי קרנר, מהמחלקה לכלכלה.

הסטודנטים יוכלו להתמחות בתפקידי ניהול ותפעול במערכת הבנקאית, בין הנושאים בהם יוכשרו הסטודנטים: שוק ההון, בלוקצ'ין ומטבעות דיגיטליים, כלים ושיטות מתקדמות למימון השוק המקומי והבינלאומי, בנקאות להשקעות, ניהול סיכוני אשראי ובנקאות דיגיטלית.

באירוע הפתיחה השתתפו: זהר ינון, משנה לנשיא ומנכ"ל האוניברסיטה; משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, שהעביר הרצאה בנושא "בנקאות בזמן מלחמה"; פרופ' גיל אפשטיין, דיקן הפקולטה למדעי החברה; , פרופ' רות בן ישר, ראש המחלקה לכלכלה, ד"ר עמיחי קרנר, מהמחלקה לכלכלה, מנהל התכנית נעמה גת, סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי, באוניברסיטה; מיטל הרוש, סמנכ"לית ומנהלת חטיבת הון אנושי ומשאבים, בבנק מזרחי טפחות, שסיפרה על שיתוף הפעולה בין האוניברסיטה לבנק מזרחי טפחות; דודו זקן, לשעבר המפקח על הבנקים, וכן סגל המחלקה לכלכלה והסטודנטים הלומדים בתכנית.

"להמשיך לתמוך במי שנפגע מהמצב"

משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות: "אני מברך על היוזמה המשותפת לבנק ולאוניברסיטה, להקמתה של המגמה החדשה לבנקאות ומימון בבר אילן. הבנקים ממשיכים להיות גורם מרכזי בהתפתחותה של הכלכלה בכלל ובניהול ענייניהם הפיננסיים של משקי בית ועסקים בפרט. אנחנו גאים על ההזדמנות להיות מעורבים בלימודיהם ובהכשרתם של בנקאי העתיד של ישראל, ונשמח לקלוט לשורותינו את מי מהסטודנטים שירצו לפתח קריירה מקצועית ומאתגרת בתחום, בבנק מוביל ומצליח כמו מזרחי טפחות".

בהמשך לארי שיתף על פעילות הבנק, מאז ה-7 באוקטובר: "נערכנו מיידית למאמץ כפול - גם לעשות כל שניתן כדי לשמור על רציפות בשירות ללקוחותינו מכל הארץ, במציאות לא פשוטה של טילים בצפון ובדרום ומאות עובדים שגויסו בצו 8, וגם בהקצאת משאבים רבים כדי לענות על צרכים מיידיים ודחופים של התושבים המפונים, חיילי המילואים וכוחות ההצלה. במקביל, יצאנו עם מתווים של הטבות והקלות בנקאיות בניהול חשבון העו"ש, במשכנתאות ובבנקאות לעסקים. ההנחיה לסניפים היתה להיות קשובים לכל מצוקה של משק בית או עסק קטן, כדי לוודא שהם יצליחו לשרוד את התקופה המאתגרת ולא יקרסו חלילה".

לדברי לארי, המחויבות שלנו היא להמשיך ולתמוך בכל מי שנפגע מהמצב, גופנית, נפשית וכלכלית, ונהיה שם גם בשביל פצועי צה"ל במחלקות השיקום בבתי החולים שיבא - בתל השומר וסורוקה בבאר שבע".

פרופ' גיל אפשטיין, דיקן הפקולטה למדעי החברה, באוניברסיטת בר-אילן: "השילוב בין התיאוריה למעשה שמתקיים בין אוניברסיטת בר-אילן ובנק מזרחי טפחות בתוכנית חדשה זו, פותחת אפשרויות חדשות ובלתי נדלות. אני צופה שהשיתוף פעולה בין שני המוסדות יניב לסטודנטים ערך מוסף יקר והכרחי ויתרום לשוק העבודה, בעידן שבו הכל מתפתח במהירות ונדרשים מגוון כישורים. התואר היברידי, כולל למידה פיזית ודיגיטלית תוך הכשרה מעשית אותה יוכלו, אם ירצו, לעשות בשיתוף הבנק. מדובר בפיילוט מעניין עבורנו שנרצה לקדם גם בתחומים נוספים על מנת להכשיר באופן יעיל יותר סטודנטים לשוק העבודה".

מהלך של "WIN WIN"

מיטל הרוש, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה להון אנושי ומשאבים בבנק מזרחי טפחות ציינה, כי מדובר במהלך של "WIN WIN" לבנק ולסטודנטים בתוכנית החדשה. "התמורות המהירות בשוק העבודה מחייבות את הבנק ביצירתיות בגיוס כוח אדם חדש. שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בר אילן יאפשר לנו להגיע באופן בלתי אמצעי לצעירים רבים שרואים במקצוע הבנקאות קריירה ארוכת טווח. אנחנו ניהנה מעשרות עובדים חדשים שקיבלו הכשרה לימודית ומעשית מעולה, והם ייקלטו בבנק מוביל, מקצועי ומתקדם שיבטיח להם קריירה מקצועית מרתקת וביטחון כלכלי".

בראש התכנית יעמוד ד"ר עמיחי קרנר, דירקטור בחברות עסקיות וחוקר בעל רקורד מוכח. כנגזר מאופייה היחודי של התכנית, ישולבו בה מרצים עם רקורד מוכח בעולם הפיננסי והבנקאי, ובהם מנכ"לית משרד האוצר לשעבר יעל אנדורן, והמפקח על הבנקים לשעבר דודו זקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully