וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי לבג"ץ: מסרב לבטל את פיטורי יו"ר הדואר

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 17:59

על אף שבג"ץ המליץ לקרעי לבטל את פיטורי יו"ר הדואר, שר התקשורת מסרב לעשות זאת; צו הביניים יישאר בתוקף עד למתן פסק דין שצפוי להשאיר את וקנין בתפקידו

השר קרעי: "שומע 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?"/מערכת וואלה!

שר התקשורת שלמה קרעי מסרב לבטל את פיטורי יו"ר הדואר מישאל וקנין, וזאת למרות שהרכב של שופטי בג"ץ המליץ לו לבטל את הפיטורים.

"הנני עומד בהחלטתי שהתקבלה כדין, בתיאום עם השר הממונה על רשות החברות, להעביר את העותר מכהונתו", כתב קרעי במענה לשופטים. " החלטתי זו התקבלה בהתאם לדין, ולאחר שבחנתי שוב בלב פתוח ונפש חפצה את האמור בכל תשובותיהם של העותרים והמשיבים לפני תחילתו של ההליך המשפטי, וכן לאחר הגשת העתירה, לא מצאתי כי נפל פגם בהחלטתי. זוהי עמדתי וזוהי גם עמדת גורמי המקצוע במשרד התקשורת בכלל ובמינהל הדואר בפרט".

בכך הודיע קרעי כי הוא לא מקבל את המלצת בג"ץ לבטל את ההדחה, וצו הביניים שהוצא נגדה בספטמבר יישאר בתוקף עד למתן פסק דין. כזכור, גם היועצת המשפטית לממשלה התנגדה לפיטוריו של וקנין על ידי קרעי ודודי אמסלם.

שלמה קרעי, יו"ר דואר ישראל מישאל וקנין, דוד אמסלם. יונתן זינדל/פלאש 90, צילום מסך/ערוץ הכנסת, עיבוד תמונה
קרעי, וקנין ואמסלם. צו הביניים יישאר בתוקף/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, צילום מסך/ערוץ הכנסת

בדיון שנערך בספטמבר אמר עורך דין העותרים, גיורא ארדינסט, כי "שני חטאיו של היו"ר היא העובדה שהוא מונה על ידי שר התקשורת הקודם מר יועז הנדל, והעובדה שלא הסכים להמשיך להפעיל את החברה כמפעל ג'ובים באופן שהביא אותה לחדלות פירעון. שקוראים את תגובת היועמ"שית לעתירה הדברים ברורים מאוד, פשוט בישלו ליו"ר תיק. השימוע לא היה שימוע וההתייעצות לא הייתה התייעצות".

קרעי ניצל את מכתב התשובה גם על מנת להשתלח בבית המשפט בנושא ביטול עילת הסבירות. לדבריו, "במשך עשורים שרר במדינת ישראל איזון, שכורסם בהדרגה על ידי בית המשפט. שופטים 'פירשו' את הדין באופן המגשים את עמדותיהם הפוליטיות, רוקנו מתוכן שיקול דעת של שרים שהוסמכו כדין, והחליפו אותו בשיקול דעתם שלהם.

"אלא שלאחרונה נפל דבר: בבג"ץ הסבירות התיימרו 12 מבין שופטי בית המשפט העליון ליטול את שאריות השלטון שעוד היו בידי הציבור, באמצעות נבחריו, ולהכפיף כל החלטה של הכנסת לרצונם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully