וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמירת מלאכים: עמותת "המלאכים של ערן" בתרומת ענק לנפגעי המלחמה

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 11:13

עמותת "המלאכים של ערן" אספה עשרות אלפי פריטי לבוש חדשים מרשתות אופנה מובילות בישראל וחילקה כתרומה לחטופים שחזרו משבי חמאס ולמפונים מקו העימות בדרום ובצפון. שווי התרומה נאמד בלמעלה מ-10 מיליון שקל

פעילות עמותת "המלאכים של ערן" התעצמה מיומה הראשון של מלחמת חרבות ברזל/יח"צ

אחת מיני רבות היוזמות שהוציאה לפועל עמותת "המלאכים של ערן" מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, יצאה לדרך כשפעילי העמותה הצליחו לגייס עשרות אלפי פריטי לבוש חורפיים וחדשים למען החטופים שחזרו מהשבי והמפונים מדרום ומצפון הארץ בכל הגילאים.

מטרת היוזמה היא להבטיח כי אף אחד מבין המפונים שנאלצו לעזוב את בתיהם בחופזה, לא יישאר ללא ציוד בסיסי וביגוד חם לחורף.

את הפריטים החדשים לנפגעי המלחמה הנ"ל, מסרו לעמותה מספר רשתות אופנה מובילות בישראל - תרומה שמסתכמת בסכום של למעלה מ-10 מיליון שקלים, והם חולקו באמצעות מאות מתנדבי העמותה היישר מחמ"ל "המלאכים של ערן" שפועל ממתחם ה- expo (אקספו) בתל אביב מיומה הראשון של המלחמה.

במקביל לחלוקת הפריטים שהוזכרו, נפתחו מספר חנויות תרומה בקניוני עזריאלי ובקניון TLV במטרה להקנות חווית קנייה עבור המפונים ללא תשלום, בכדי שיוכלו להצטייד בבגדים, ציודים ואפילו צעצועים ומשחקים לילדים בעודם שוהים כבר 100 ימים הרחק מביתם.

פעילות עמותת המלאכים של ערן ממתחם האקספו בתל אביב למען מפוני ולוחמי צה"ל. ערן קליגר,
פעילות עמותת המלאכים של ערן ממתחם האקספו בתל אביב למען מפוני ולוחמי צה"ל/ערן קליגר

קהילת המלאכים של ערן

קהילת המלאכים הוקמה בשנת 2014 במהלך מבצע "צוק איתן" כאשר פעילות הקהילה התמקדה במתן מענה ללוחמי צה"ל בעת הלחימה. משנת 2014 ועד שנת 2020, העמותה עסקה בחלוקת מזון, ציוד, ומוצרי צריכה בסיסיים ויותר, למשפחות נזקקות וניצולי שואה, כמו כן, ביקורי פצועים בבתי חולים וסיוע למשפחות בחגים.

בשנת 2020 עם תחילת מגפת הקורונה, הוקם פרויקט מטעם העמותה "אף משפחה לא נשארת רעבה" מתוך צורך שעלה בחברה הישראלית בעקבות קשיים כלכליים שמשפחות רבות ברחבי הארץ נקלעו אליהם ללא הכנה מוקדמת. כזכור, משפחות שמעולם לא חוו מחסור, הצטרפו בתקופה זו למעגל העוני והעמותה פעלה באצילות האופיינית לה, לדאוג להשלמת המחסורים ככל שניתן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עמותת המלאכים של ערן. יח"צ,
עמותת המלאכים של ערן פועלת בכל רחבי הארץ למען מפונים, הלוחמים בצה"ל, משפחות נזקקות וניצולי שואה/יח"צ

באותה תקופה, חבר קהילת המלאכים ושותף פעיל בה, ערן חזן, נפטר בנסיבות טראגיות, ושם העמותה נקבע באופן רשמי להנצחתו: "המלאכים של ערן".

עמותת "המלאכים של ערן" פועלת ללא מטרות רווח ובהתנדבות מלאה על בסיס ערכים של קהילתיות, סולידריות, רעות וערבות חברתית. בתחילת דרכה מנתה הפעילות כ-80 מתנדבים, קהילת מלאכים שגדלה עם הזמן כאשר בתחילת מלחמת "חרבות ברזל", צירפה אליה, איגדה והפעילה כ-1,500 מתנדבים, אנשים טובים, שפועלים מכל הלב לתרום מעצמם לקהילה.

עמותת המלאכים של ערן. יח"צ,
ביחד נצא מחושך לאור: עמותת המלאכים של ערן/יח"צ

סדנאות נשימה וטיפול רגשי

עם פרוץ המלחמה, פתחו חברי העמותה את החמ"ל הראשי בכיכר דיזנגוף והחלו באיסוף מיידי של מזון, ביגוד, מוצרי היגיינה ופריטים בסיסים וחיוניים נוספים עבור משפחות שפונו וחיילים בצה"ל, הן בשירות סדיר והן אנשי ונשות מילואים שהוקפצו ללחימה.

בעקבות הביקוש הגדול לציודים וההירתמות המרשימה של מאות המתנדבים, פעילות העמותה עברה למתחם "האקספו" שמארח את הפעילות ההתנדבותית והפך עבור "המלאכים של ערן" לבית. מתחם האקספו, שנרתם לסייע ככל הניתן למצב המלחמה, מספק תשתית חמה ואוהבת שמאפשרת לעמותה להמשיך לפעול למען הקהילה יומם ולילה.

מאותו מתחם שהפך לקבוע, מצליחים הפעילים ליצור אירועים וסדנאות כמו: סדנאות נשימה וטיפול רגשי, חגיגות יום הולדת למשפחות החטופים, הרצאות של אמנים אורחים, מופעים מוזיקליים וארוחות שישי משותפות למתנדבים.

הופעות חיות, סדנאות והרצאות עבור נפגעי המלחמה וקהילת המנדבים של העמותה. ערן קליגר,
הבמה המרכזית של "המלאכים של ערן" לקיום מופעים, הרצאות וסדנאות לטובת נפגעי המלחמה וקהילת המתנדבים/ערן קליגר

כתף לעוטף

עוד יוזמה שהקימה עמותת "המלאכים של ערן" תמכה בחקלאות המקומית שנפגעה קשות עם פרוץ המלחמה, בעיקר באזורי העוטף. היוזמה "כתף לעוטף" נועדה לסייע לחקלאים מיישובי העוטף ומאזורי החקלאות בדרום הארץ, למכור את התוצרת החקלאית ברחבי הארץ. בנוסף לתמיכה שקיבלו החקלאים, ההכנסות מפעילות זו שימשו גם לרכישת ציוד ואספקה למפונים וכוחות הביטחון.

החזון של עמותת "המלאכים של ערן" הוא להמשיך לפעול כארגון חברתי, פעיל וצנוע במהותו, המציע את יכולותיו ושירותיו לכל אזרחי ישראל באשר הם ללא כל הבדלים ומעמדות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully