וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוצפה וחזירות": לצד התה, ויסוצקי מעלה מחירים בקטגוריות נוספות

19.1.2024 / 9:45

אחרי שהודיעה אתמול על עליות מחיר במוצרי התה, כעת נודע כי ויסוצקי מעלה גם מחירי זיתים ורטבים; גורם בשוק: "תופסים טרמפ, הם כבר היום עם רווח של 200%"

הפיקוח על מחירי המזון/דוברות מבקר המדינה

לא רק תה: לאחר שהודיעה אמש על העלאת מחירי חליטות התה והצ'אי ב-8%, מסתבר כי ויסוצקי מעלה מחירים בקטגוריות נוספות שביניהן זיתים ורטבים.

כך למשל מחירי הזיתים של זיתא יעלו בכ-11%, ובקטגוריית הרטבים, למשל רוטב לשקשוקה, יעלו המחירים ב-10%, כך לפי קמעונאים שונים.

החברה מייחסת את העליות להתייקרות חומרי הגלם, והעלייה תיכנס לתוקף במרץ הקרוב.

אחד הקמעונאים הגדולים אמר לנו כי "זאת חוצפה וחזירות של ויסוצקי. על הצ'אי והחליטות למשל היא מרוויחה יותר מ-200%, ותופסת טרמפ על המצב כדי להעלות את המחיר".

סדרת השקשוקות של זיתא. קומפוזיציה, יח"צ,
רטבים של ויסוצקי. יעלו ב-10%/קומפוזיציה, יח"צ

כידוע בעיית יוקר המחיה בישראל ממשיכה להתעצם בחסות המלחמה, כאשר יצרנים ומשווקים מעלים מחירים באופן משמעותי, ורק לאחרונה דו"ח מבקר המדינה מצא כי מחירי המזון יקרים ב-51% בהשוואה למדינות האיחוד האירופי ובכ-37% בהשוואה למדינות ה-OECD.

בדו"ח המבקר מפורט כי יבואני המזון והטואלטיקה בישראל נהנים מ"רווחיות חריגה" בהיעדר תחרות מספקת, ובייחוד עשרת היבואנים הגדולים, אשר מחזיקים יחד בנתח השוק משותף שעולה על 50% מכלל ענף המזון ומוצרי הצריכה.

על אף כל זאת, ועדות המחירים לא בחנו הכנסת מוצרים חדשים לפיקוח בשנים 2018-2022 ולא המליצו להגדיל את הפיקוח על המוצרים, דבר שיכול היה להקל על יוקר המחיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צ'אי וניל הל וצ'אי מוקה, ויסוצקי. ויסוצקי,
צ'אי. אחד המוצרים שמחירם יעלה ב-8%/ויסוצקי

לאחרונה דיווחה חברת שטראוס כי היא מעלה מחיריהם של 25% ממוצרי החברה החל בפברואר הקרוב, הכוללים בין היתר חלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ונוספים.

היבואניות הגדולות כבר נמצאות כיום בעיצומו של גל העלאות מחירים שנותר ללא מענה מהמדינה: בחודש שעבר הודיעה שסטוביץ, אחת משתי יבואניות המזון הגדולות, על העלאת מחירים של כ-15% בממוצע בפברואר, על פלמוליב, אג'קס, סלים דליס וקולגייט, גם יכין מייקרת את קופסאות השימורים שלה ביותר מ-.10%. בית השיטה מקפיצה את הזיתים ושמן הזית ב-11% בממוצע, וסוגת ב-40% את הסוכר והקטניות שלה.

בין הדברים המקוממים הנוספים שמחירם עלה ניתן למצוא את הירקות. מבדיקה שערך המכון לחקר הקמעונאות עולה, שבשנה האחרונה עלו מחירי סל הירקות הבסיסי, שמהווה 15% מהצריכה שלנו בסופרמרקט, ב-33.5%. בראש הרשימה תפוחי האדמה, שמחירם הממוצע עלה ב-57%, אחריהם הקישואים שהתייקרו ב-47%, חצילים וגזר ב-44%, כרוב לבן ב-41%, עגבניות רק ב-35%, בצל אדום ולבן התייקר ב-32%, סלק ב-24% ופלפלים ב-19%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully