וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר שגורש מדיון במשרד הכלכלה: "אני פה המנכ"ל, תצא החוצה"

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 8:56

מנכ"ל משרד הכלכלה וראש רשות ההשקעות במשרדו עלו לטונים גבוהים עד שהאחרון אולץ לעזוב את הדיון; משרד הכלכלה: "העובדות לא נכונות. נושאים אישיים לא נדונים בתקשורת"

גם במשרד הכלכלה לא שקט בימים האלה. בתחילת השבוע כינס המנכ"ל, אמנון מרחב, את ההנהלה הבכירה לישיבת סיכום תקציב. הוא פתח אותה בתודות לכל מי שנרתם למאמץ ההכנה ותרם מזמנו. בחדר ישב גם שלמה אטיאס, ראש רשות ההשקעות, שספג קיצוץ של 14% מתקציבו, כ-45 מיליון שקלים, זאת בעת שהמשרד קיבל תוספת תקציב של 250 מיליון שקלים.

אטיאס התלונן בפני הפורום שאף אחד לא ישב ודיבר אתו על התקציב, אלא הוא התבקש לשלוח חומר כתוב בלבד. לדברי הנוכחים, מרחב ענה לו בקוצר רוח, ובטון משפיל, "הזמינו אותך ולא הגעת".

"אם היו מזמינים אותי הייתי בא", אמר אטיאס שנפגע מהזלזול המופגן, ומפה התלהט ויכוח קולני בין השניים, כאשר מרחב צועק "אני פה המנכ"ל", ואטיאס ההמום מטיח בו, "גם אני מנכ"ל. אתה לא תגיד לי מה לעשות".

בשלב מסוים ביקש ממנו מרחב בקול לעזוב את החדר וכאשר ראש רשות ההשקעות התעקש שהוא רוצה להישאר ולהשתתף בדיון, הודיע לו מרחב שאם לא יצא, הוא ינעל את הישיבה וימשיך אותה במשרדו. אטיאס עזב את החדר והישיבה המשיכה.

אמנון מרחב, מנכ"ל משרד הכלכלה הנכנס. יח"צ,
מרחב. ראוי היה שצמרת המשרד תעסוק בטיפול במונופולים ובחברות הגדולות שמעלות מחירים בפראות/יח"צ

גורמים במשרד הכלכלה מתלוננים שמרחב מתעמר בעובדים ואטיאס הוא רק אחד מהם, מנגד, אחרים טוענים שלראש רשות ההשקעות, איש רב פעלים עם ניסיון נרחב, יש פתיל קצר במיוחד, וזו הפעם השנייה שבה הוא מתפרץ באופן לא מבוקר.

הפעם הקודמת היתה על המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, מוטי גמיש, דבר שאינו מקובל בהתנהלות הקולגיאלית במשרד, ובנוסף לכך גם עובדת זוטרה ספגה ממנו צעקות.

לנוכח האתגרים הגדולים שמולם עומדת מדינת ישראל בתחום הכלכלה, כשהדחוף ביותר בהם הוא הטיפול ביוקר המחיה והזינוק במחירי המזון, ראוי היה שצמרת המשרד תעסוק בטיפול במונופולים ובחברות הגדולות כמו סשטוביץ' ושטראוס, שמעלות מחירים בפראות, ומנכ"ל המשרד יזמן אותם בדחיפות לשיחת אזהרה במשרדו בנוכחות השר, במקום לכלות את זמנו בריבים מיותרים ובסכסוכים בהנהלה.

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה: "העובדות לא נכונות. נושאים אישיים לא נדונים בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully