וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראל מדווחת על חתימת מזכר הבנות למימון הקמת פרויקט בדנמרק בשווי 30 מיליון יורו

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 10:52

הספק הפרויקט כ-60 מגה-וואט, הקמתו צפויה להתחיל כבר ברבעון הנוכחי ולהסתיים עד סוף 2024. צבר הפרויקטים של דוראל באירופה עומד על כ-MWp 1,700 בתוספת כ-MWh 200 קיבולת אגירה

מנכ"ל דוראל, יקי נוימן. מיכה לובטון,
מנכ"ל דוראל, יקי נוימן/מיכה לובטון

דוראל מדווחת הבוקר (ראשון) על צעד נוסף בתהליך התרחבותה באירופה, עם השלמת מזכר ההבנות עם בנק דני למימון בסך כ-30 מיליון יורו להקמת הפרויקט הסולארי Urup בדנמרק, בהספק של כ-60 מגה-ואט (DC).

על-פי מזכר ההבנות, הבנק יעמיד את המימון לתאגיד הפרויקט, אשר מוחזק במלואו על ידי דוראל, באמצעות שלוש הלוואות. סך המימון לפרויקט נאמד בכ-30 מיליון יורו, כאשר עלות הקמתו מוערכת בכ-44 מיליון יורו.

הפרויקט שישתרע על כ-1,000 דונמים קיבל את כל האישורים הדרושים להקמתו והציוד העיקרי הוזמן לקראת העבודות בשטח שצפויות להתחיל ברבעון הנוכחי. הפעלתו המסחרית מתוכננת לקראת סוף שנת 2024.

מדובר בפרויקט ראשון של החברה בדנמרק, שמצטרף לשורה של פרויקטים שמקימה החברה ביבשת - בפולין, איטליה, דנמרק ורומניה בהספק כולל של כ-MWp 1,700 בשילוב קיבולת אגירה של כ-MWh 200.

צבר הפרויקטים הגלובלי של החברה עומד על כ-15.2 גיגה-וואט (DC), בשילוב 12.3 גיגה-וואט שעה אגירה, מתוכם הספק המתקנים המחוברים ומוכנים לחיבור עומד על MWp 444 בשילוב MWh 442 אגירת אנרגיה. לחברה מתקנים בהקמה ולקראת הקמה בהיקף של MWp 1,340 ועוד MWh 1,337 אגירת אנרגיה.

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "התקשרות במזכר ההבנות למימון פרויקט Urup מהווה אבן דרך חשובה לקראת הקמתו של פרויקט החברה בדנמרק ופעילות החברה באירופה ומשקפת את הבעת האמון של המוסדות הפיננסים ביכולות הביצוע של החברה. תנופת ההקמות של דוראל נמצאת בשיאה עם פרויקטים רבים בהספק מאות רבות של מגה ואט שיושלמו השנה וצפויים להתחבר לרשת החשמל בישראל, באירופה ובארה"ב. פרויקטים אלה, המצטרפים לפרויקטי הסולאר בשילוב אגירה שכבר הוקמו, מבססים את מעמדה של דוראל כחברה גלובלית מובילה בתחום האנרגיות המתחדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully