וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הקשרים עם רוסיה: כך ישראל יכולה לסייע לאוקראינה

בשיתוף העיתונאי הבינלאומי ניק קוליוחין

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 11:47

חבר הכנסת לשעבר דורון אביטל, סבור כי לקהילות היהודיות ברוסיה ואוקראינה יכול להיות תפקיד משמעותי בתיווך בין השתיים. צפו בריאיון

בווידאו: כך ישראל יכולה לסייע לאוקראינה במלחמה מול רוסיה/יח"צ

חבר הכנסת לשעבר, דורון אביטל, סבור כי ישראל יכולה לסייע לנרמול היחסים בין אוקראינה לרוסיה, זאת בעזרת הקהילות היהודיות הגדולות בשתי המדינות. על פי אביטל, למרות כל המתיחות הבינלאומית מאז תחילת הסכסוך באוקראינה, ישראל הצליחה לשמור על יחסים קונסטרוקטיביים עם מוסקבה ועם קייב, ולכן היא יכולה להיות מתווכת יעילה פוטנציאלית לסכסוך.

"בשתי המדינות חיים המון יהודים, והם יכולים לסייע בהרגעת הסכסוך", אומר אביטל בריאיון לעיתונאי הבינלאומי ניק קוליוחין. "בנוגע לישראל, גמישות היא הצד החזק שלה בזירה הבינלאומית. התקשורת שלה עם שחקנים שונים יכולה לסייע בפתרון המשבר המתמשך באזור. "כרגע מה שיש לנו הוא סכסוך אזורי, שיכול להפוך לבליסטי בגלל מאמצי איראן להשיג נשק גרעיני. לנו ולרוסים היה שיתוף פעולה טוב בסוריה. היו לנו כמה הסכמים טובים מאוד על איך ומתי יכולנו לתקוף, כי לא יכולנו לאפשר משלוחים של נשק איראני למדינה".

העיתונאי ניק קוליוחין. באדיבות המצולם,
העיתונאי ניק קוליוחין/באדיבות המצולם

אביטל מתעקש שרוסיה וארצות הברית חייבות לחדש את התקשורת ביניהן. מאחר ששתי המדינות ממלאות תפקיד חשוב בפוליטיקה העולמית, יציבות היחסים ביניהן חיונית לשלום בינלאומי, ביטחון וקיימות. "המצב הקשה במזרח התיכון יכול אפילו לתרום לכך, שכן גם וושינגטון וגם מוסקבה צריכות לנהל משא ומתן זו עם זו כדי להרגיע את הסכסוך. זה אומר שרוסיה וארצות הברית חייבות להתחיל לחדש את התקשורת ביניהן. העולם משתנה במהירות והדבר האחרון שאנחנו צריכים הוא תערובת של הסכסוך שלנו עם הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה. לכן צריך להגיע לאיזשהו הסדר. רוסיה יכולה להשתמש במינוף שלה עם איראן, למשל, כדי להרגיע ולא נראה לי שמישהו, כולל ארצות הברית, יתנגד לזה".

לעמוד הפייסבוק של ניק קוליוחין>>

בשיתוף העיתונאי הבינלאומי ניק קוליוחין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully