וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט חצי מהעובדים במפעל קיבלו הזמנה לשימוע: "אנשים לא ישנים בלילה"

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 15:17

53 עובדים במפעל הצפוני פרי גליל מתוך 120 עומדים בפני פיטורים: "במקום מתנה לט"ו בשבט קיבלו מכתב פיטורים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת נפגשו עם בעלי מפעלים ותעשיינים מהצפון במפעל ״תנובה גליל״/עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

53 עובדים מתוך 120 במפעך הצפוני פרי גליל קיבלו אתמול זימון לשימוע לפני פיטורים. זאת לאחר שבאוגוסט האחרון כבר פוטרו 23 עובדים.

הדבר קורה לאור הפסדי המפעל וחוסר רווחיות בתחום הירקות הקפואים. המפעל, ששייך לרשת 'חצי חינם' עצר את ייצור הירקות הקפואים לאחר שספג הפסדים בשל ייבוא זול בענף, אך ימשיך בייצור של צ'יפס קפוא. בשל כך לא רק עובדיו יפגעו אלא גם חקלאי הצפון מהם הגיעו הירקות לפס הייצור.

מוטי חזיזה, יו"ר ועד העובדים במפעל, סיפר ברדיו 104.5 על המצב הקשה במקום. הוא אומר כי, "אלו דברים שקשה להגדיר אותם. התחושה היא כזו כואבת שעוד פעם זה חוזר, ודווקא לעובדי פרי גליל שכבר עברו מלחמת הישרדות".

"ריבונו של עולם, מה אתם רוצים? יש פה אנשים שבקושי יודעים להסתדר, ופרי הגליל זה מקור ההכנסה היחיד שלהם.
לדביר חזיזה, "אתמול אחרי הצהריים, בהפתעה מוחלטת וללא סיכום עם הוועד, ההנהלה התחילה לתת מכתבי הזמנה לשימוע. לא מאחל לאף אחד להיות ברגע הזה. העובד לפני שהולך הביתה קיבל שי לט"ו בשבט - מכתב זימון לשימוע לפני פיטורים".

לדברי חזיזה מדבר כאמור ב-53 עובדים מתוך 120: "יש זוגות בעל ואשה שרשומים לפיטורים, עובדים של 30 ו-40 שנה. אנשים לא ישנים בלילה. היום המפעל שקט, שומעים רק את הבכי של העובדים". חזיזה מוסיף כי "יש עוד אלף משפחות שמתפרנסות מהמפעל במערך הלוגיסטי".

חזיזה מוסיף כי "יש לנו פה עובדים שהילדים שלהם נלחמים בעזה. מה אני אגיד להם? זה כל כך כואב לי - אנחנו לא מבקשים תרומות. במקום לדאוג לחקלאות בארץ הם הולכים לטורקיה? אנשים כבר לא יכולים לעמוד בזה. אנשים לא יודעים איך להתמודד עם מה שקורה. אנחנו לא רוצים כסף, ולא תרומות, ולא נדבות. יש דבר יותר מינימלי מלרצות לעבוד? יעבירו את זה לאן? לטורקיה? לסין?".

חזיזה המשיך ותיאר: "אני מנסה להשיג את שר הכלכלה ניר ברקת, אבל למה שהם יעזרו לעובד ייצור. מישהו יכול להתייחס לעובדי ייצור פשוטים? מישהו במדינה יכול להתייחס? אני ב־52 שנה שלי פה אומר לך שלא ידעתי שיש מפעל שעובר את מה שאנחנו עוברים. על מה ולמה? מה הם רוצים? אל תהרגו אותנו כל שני וחמישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully