וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד הודיס: פוגעת במחזיקי גיפטקארד וזיכויים

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 9:17

בבקשה נטען שהרשת לא מאפשרת ללקוחות האוחזים בגיפטקארד או זיכוי לממש אותו באתר הרשת הכולל הנחות בלעדיות, ומחילה עליו הגבלות לא חוקיות

שי ירון מתארח בוואלה! פתרנו, דצמבר 2023/מערכת וואלה!

בקשה לאישור תביעה כייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד חברת הודיס מבית קסטרו, המפעילה חנויות ביגוד ברחבי הארץ ואתר סחר.

סכום התביעה הייצוגית עומד על כ-2.5 מיליון שקל, וכולל קבוצה גדולה של לקוחות אשר קיבלו או רכשו גיפטקארד, ניסו לעשות שימוש בזיכוי באתר ועוד.

הטענות העיקריות של התובעת, אשר מיוצגת ע"י עורך הדין אסף כהן, הן הטלת מגבלות אסורות ופגיעה ביכולת הלקוחות לממש באופן מלא גיפטקארדים וזיכויים.

חדש בעופר בילו סנטר אאוטלט חנות הודיס. יח"צ,
חדש בעופר בילו סנטר אאוטלט חנות הודיס/יח"צ

התובעת היא אושר כהן, אשר רכשה מתנה לחמתה באחד הסניפים. כאשר הגיעה מקבלת המתנה להחליפה היא בחרה פריט אחר וקיבלה שובר זיכוי לחנות על ההפרש. ואולם כשניסתה לממש אותו באתר הסחר ולרכוש מוצרים שהיו בהנחה משמעותית, נאמר לה שלא ניתן לממש זיכוי באתר.

כאשר רכשה את המוצרים בחנות בהמשך, גילתה כי לא תוכל לקבל את ההנחה הקיימת באתר, ועליה לשלם מחיר מלא, כאשר לפי בקשת התביעה זהו עניין נפוץ: "הודיס עורכת באתר באופן קבוע ושיטתי מבצעים רבים ואטרקטיביים המוצעים רק לרוכשים באתר, ומונעת ממחזיקי שוברי הזיכוי והמתנה לקחת בהם חלק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חשבוניות מחוקות הודיס - בקשה לתביעה ייצוגית. יח"צ,
חשבוניות מחוקות. הכיתוב דוהה ונעלם לאחר זמן קצר/יח"צ

לפי בקשת התביעה הודיס מחילה הגבלות אסורות על הגיפטקארדים: מחד על הכרטיס עצמו רשום "למימוש ללא תנאים מגבילים", אך בתקנון החברה אכן מופיעות הגבלות על השימוש, ובכך הודיס מסתירה מידע בנוגע לשימוש בזיכוי. בנוסף הודיס מקנה לחלק מהשוברים תוקף קצר בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

טענה נוספת היא כי הזיכויים של הרשת מודפסים על נייר פשוט כאשר הכיתוב דוהה ונעלם לאחר זמן קצר ולא מאפשר את מימושו.

עוד מצוין כי מדובר בניסיון של הודיס לעקוף את חוק הגנת הצרכן ואת ההגנות שיש לרוכשי ומקבלי גיפטקארדים, המאפשרים להם שימוש מלא וחופשי במתנה.

עו"ד אסף כהן. דורון לצטר,
עו"ד אסף כהן/דורון לצטר

התביעה מבקשת לפצות את כלל הלקוחות הרלבנטיים בגין התחושה שרומו וכן אובדן הזמן והטרחה בשל ההכרח לסור לסניף.

כן דורשת התובעת לבטל את המגבלות על המימוש, הן בהקשרם של שוברי הזיכוי והן בהקשרם של שוברי המתנה, או לחילופין לציין מגבלות אלה באופן ברור בסניפים ועל הכרטיסים.

דרישת נוספות הן לחייב את הודיס למכור שוברי מתנה בעלי תוקף שלא יפחת משנתיים, וכן לחייב את החברה למסור לצרכן זיכויים על נייר שהכיתוב בו עמיד ולא נמחק.

מרשת HOODIES נמסר: "קיבלנו את כתב התביעה והנושא נמצא בבחינה של מחלקת הייעוץ המשפטית בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully