וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט נפגש עם רשויות קו העימות, סורבה כניסת השר הממונה על הגליל

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 15:12

בישיבת הקבינט שהתקיימה היום הוחלט על העברת 3 מיליארד שקל לצפון תוך 10 ימים; השר הממונה על הנגב והגליל יצחק וסרלאוף ביקש להגיע וסורב: "לא מתכוון להיות חלק מהפוליטיקות הקטנות הללו"

ישיבת הקבינט בהשתתפות ראשי רשויות קו העימות בצפון/לפ"מ

למרות האסון בעזה, בו נהרגו 21 חיילי מילואים, קיים היום ראש הממשלה את הישיבה המתוכננת עם ראשי רשויות קו העימות, שנדחתה כבר כמה וכמה פעמים בגלל אירועים ביטחוניים ומחלוקות עם מקום הכינוס.

ראשי הרשויות התעקשו להיפגש בתחום שיפוטם, בעוד אנשי ראש הממשלה העדיפו מקומות מרוחקים כמו עמק יזרעאל, מה שגרם לנתק של 70 ימים בין הצדדים.

חשיבות הישיבה היתה בהבטחה שינכחו בה, בנוסף לנתניהו, גם חברי הקבינט המלחמה המצומצם, שיוכלו לשמוע על הצרכים והאתגרים של יישובי הצפון באופן בלתי אמצעי.

בישיבה הוחלט שצוות בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הפנים ומנכ"ל משרד האוצר יפעלו להעברת שלושה מיליארד שקלים לטיפול בישובי הצפון תוך עשרה ימים.

במהלך הישיבה הציג משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות וראש מועצת מטה אשר, מפה של הצפון צבועה באדום ואמר שהאזור הזה הוא ממלכת חוסר הוודאות "אדוני ראש הממשלה", פנה לנתניהו, אתה יחיד שיכול לספק לנו תשובות".

ישיבת הקבינט בהשתתפות ראשי רשויות קו העימות בצפון. לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הקבינט בהשתתפות ראשי רשויות קו העימות בצפון/לשכת העיתונות הממשלתית

כשפורסם מועד הישיבה המיוחדת, פנה ללשכת נתניהו השר לפיתוח הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, וביקש לקחת חלק בדיון, על מנת להפוך את האמירות לפעולות אופרטיביות בשטח. גם ראשי הרשויות ביקשו מהלשכה לזמן גם את וסרלאוף. התשובה שקיבלו כולם היתה כי מדובר בפגישה מצומצמת לחברי קבינט המלחמה.

אלא שמסתבר, שקבינט המלחמה התרחב בדרך צפונה. חוץ מהחברים בו, נכחו בישיבה גם שרת התחבורה, מירי רגב, שר הפנים, משה ארבל, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שר החינוך, יואב קיש, שר השיכון, יצחק גולדקנופף, וסגן שר החקלאות, משה אבוטבול.

ואת מי שכחו בבית? את השר האחראי על הנגב והגליל
, זה שראשי הרשויות בצפון מציינים לטובה מתחילת הלחימה, כיחיד שעומד לצדם ללא פשרות ומסביב לשעון. הם גם היו בין אלה שחתמו על מכתב שבו ביקשו שלא לסגור את המשרד במסגרת הקיצוצים בתקציב 2024.

מסביבתו של שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף נמסר בתגובה: "השר אינו חלק ולא מתכוון להיות חלק בפוליטיקות הקטנות הללו. לא בשגרה ובוודאי לא בימים קשים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully