וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה צלל הביטקוין ב-20% תוך שבועיים?

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 15:14

מחיר הביטקוין נסחר כעת בסביבות 38,900 דולר, ירידה של כ-22% מאז 11 בינואר, היום בו אושרו קרנות סל חדשות העוקבות אחר המטבע הדיגיטלי

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

תהליך פופולרי בשווקים פיננסים, המתיימר לחזות תזמון נכון של קנייה ומכירת נכסים, נקרא "Buy the rumours, Sell the news", שבו כולם קונים את הנכס בעקבות שמועות שהולכות ומתגברות עקב אירוע מפתח מסוים, אך ברגע אירוע האמת, דווקא הדבר הנכון לעשות הוא למכור.

כך קרה למחיר הביטקוין בחודשים האחרונים, כאשר ידיעות הלכו והצטברו כי קרנות הסל מתקרבות לתאריך המיועד, בו הסיכויים לאישורן מאוד גבוהים, הרבה הצהרות, הכנות, ראיונות של בכירים מהתעשייה שהוסיפו עוד ועוד ודאות ככל שעבר הזמן, גגרו עליית מחירים של עשרות אחוזים בזמן קצר.

אך להפתעת רבים, דווקא רגע האישור, היה השיא של המחיר, וכבר יום לאחר מכן, החל המחיר לדשדש את דרכו למטה, ואף לשנות מגמה קצרת טווח.

נכון לכתיבת מלים אלה, עברו כמעט שבועיים מרגע השקת קרן הסל, ומחיר המטבע המוביל נסחר בפחות מ-40 אלף דולר, שנדמה כרחוק מאוד מרמת המחיר בזמן ההודעה, שעמד בשיאו על 49 אלף דולר.

ארנק ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. קנה בשמועה, מכור בידיעה/ShutterStock

ירידת המחיר המשמעותית מגיעה בעקבות לחץ גובר מצד משקיעים הסוגרים את הפוזיציות שלהם בקרן גרייסקייל (GBTC), בשל העמלות הגבוהות משמעותית מהמתחרות, וכן ספקולנטים ושחקנים מתוחכמים שלוקחים רווחים לאחר העליות המטאוריות מתחילת שנת 2023.

שתי קרנות הסל המובילות, ש"ספגו" את הכמות הגדולה ביותר של הביקושים, הן הקרן של בלקרוק (IBIT) והקרן של פידליטי (FBTC). אך נכון לכרגע, קרן גרייסקייל (GBTC) עדיין מחזיקה את כמות המטבעות הגדולה ביותר בפער משמעותי.

נותן רק להמתין ולראות את ההשפעות ארוכות הטווח של אותן קרנות סל, מאחר ותנועות מחיר כאלו בשוק הקריפטו, הן דבר נפוץ ושגרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully