וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר שנלחם באנטישמיות רכש 5% מהבורסה בתל אביב

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 9:44

איש העסקים האמריקאי ביל אקמן, אחת הדמויות הבולטות כיום במלחמה באנטישמיות בקמפוסים ובחברות עסקיות בארה"ב, רכש 5% ממניות הבורסה בתל אביב

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, 11 בנובמבר 2023/טוויטר

איש העסקים האמריקאי ביל אקמן רכש 5% ממניות הבורסה לניירות ערך בתל אביב, בהשקעה ראשונה בישראל.

אקמן ואשתו נרי אוקסמן רכשו 5% ממניות הבורסה, זאת לאחר שמניות הבנקים בבורסה שהיו באחזקת הפועלים, מזרחי טפחות והבנק הבינלאומי הוצעו למכירה למשקיעים זרים. מדובר ברכישה של 5% מתוך 18.5% ממניות הבורסה שהיו ברשות הבנקים, זאת לאחר שהאחרונים הגיעו להסדר עם הבורסה בנושא. שווי כלל המניות שנמכרו עומד על כ-350 מיליון שקל, ומרבית הכסף שיתקבל מהמכירה ישמש להשקעות שונות של הבורסה.

אקמן הוא אחד מאנשי העסקים החשובים בארה"ב, הוא מנהל קרן הגידור פרשינג סקוור (Pershing Square), החולשת על נכסים בשווי של כ-185 מיליארד דולר. על אף היותו יהודי וכך גם שתי נשותיו, בעבר ובהווה, המיליארדר בן ה-57 מעולם לא נקשר ישירות בפעילות פוליטית פרו-ישראלית - אבל אחרי ה-7/10 הוא הפך לאחד הדוברים המשמעותיים של ישראל בעולם העסקי והפיננסי בארה"ב.

כך למשל, לאחר הטבח פרסם כי "כדי להבין את הקונטקסט, דמיינו את התגובה של ארצות הברית אם 2,500 מקסיקנים פולשים לטקסס, רוצחים באכזריות 1,200 אזרחים, כולל נשים, ילדים ותינוקות, אונסים, עורפים ראשים ושורפים אותם חיים - וחוטפים עוד 150, כולל עוללים".

ביל אקמן. Bryan Bedder, GettyImages
אקמן. השקעה ראשונה בישראל/GettyImages, Bryan Bedder

בחודשים שעברו מאז הוא תקף את ראשות האוניברסיטאות בארה"ב בשל אי הגנתן על הסטודנטים היהודים בקמפוסים, וקרא להתפטרותן.

הוא קרא לוועד המנהל של הארווארד להדיח את הנשיאה הקודמת קלודין גיי, וטען כי האוניברסיטה הפסידה תרומות בגובה מיליארד דולר. לדבריו אז, "בתקופת כהונתה הקצרה כנשיאה, קלודין גיי גרמה יותר נזק לשמו הטוב של הרווארד מכל אחד אחר במשך 500 שנות קיום המוסד. בשל כישלונה לגנות את הטרור השפל והברברי ביותר שהעולם ראה אי פעם, גיי שימשה זרז להתפוצצות של אנטישמיות ושנאה בקמפוס, שלא נראתה כמותה מעולם", כתב אקמן.

רק בחודש האחרון הודיע אקמן כי הוא מקים מכון חדש שיבחן בכלים של בינה מלאכותית את העבודות האקדמיות שהוגשו על ידי בכירים באוניברסיטאות ובתקשורת. השיח בנושא זה התפתח לאחר שנשיאת הארווארד הואשמה בפלגיאט ותקלות אחרות בעבודת הדוקטורט שלה, דבר שחיזק את הדרישה לפרישתה.

אותם הכלים הופנו גם נגד אשתו של אקמן, אוקסמן, אשר הואשמה בכך שנפל פגם בעבודת הדוקטורט שלה שהוגשה ל-MIT. בעקבות פרסום זה הודיע אקמן כי יבחן את העבודות האקדמיות של כל בכירי האוניברסיטה וגם של עיתונאי ביזנס אינסיידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully